Okumak istiyorum AMA çok uzun sonra okurum diyerek geçme!
Okuyup arkadaşlarını etiketleyip onlara da vesile olursanız sevinirim.
SELAMUN ALEYKÜM KARDEŞLERIM
Sizinle bana göre tevafuk bir olayı başlayacağım ben bu yazıyı dün gece geç saatlerde yazdım öyle bir anlık Rabbimin lütfuyla ama paylaşmadım düzenlemem gerekiyordu.
Bir şeyler eksikti bana gören adı koyamadığım önemli birşey.Neyse sonra bugün instagram hesabıma girerken ana sayfamda hayalhanem in son paylaşımını gördüm tevafuk eseri ki liste başında o vardı ve yazdığım yazı ile çok alakalıydı bunu okuyunca sizlerde anlayacaksınız.
Paylaşımda yazan yazı şu :
Söyle Ona;
Haram ama ile
Ama haram arasında kocaman bir iman farkı var.Evet benim konumla alakalı olan kısmı Ama nın cümleye kattığı anlam.
Ve anlatmak isteyip te eksik bulduğum şey ise İMAN.Ne çok kullanıyoruz amayı cümlelerimizde
Ama en çok ta ibadetlerde kullanıyoruz farkında mıyız?Öncelikle
5 vakit namazı kılıyor musun?
Diye sorsak mesela cevaplar tahmin ediliyordu az çok. (namaz kılıyor musun diye sormuyorum Müslüman sın be mübarek kılmıyorsan daha ne diyeyim sana tabi kılan kardeşlerimin de elhamdulillahlarını duyar gibiyim Allah kabul etsin kardeşlerim dualarınızda şu garip kardeşinizi de eksik etmeyin inşAllah :) )Cevap
Ya
Hayır
Yada
Evet ve sonrası..Neden kılmıyorsun peki diye sorulduğunda genelde kılıyorum bazen ama vaktim olmuyor.
Veya diğer ibâdetler de
KURAN OKUMA
ORUÇ TUTMA
SADAKA Verme..
AKLINIZA GELEN BÜTÜN İBADETLERDEHEP BİR ÖNCELİKLER;
AMA DERSLER
AMA HAVA SICAK HASTAYIM
AMA PARAM YOK. BahaneleriOysa ki bunlar bahane değil. Bahane etmemeliyiz.
Artık bu zamanda ben bilmiyorum devri bitti.
Bilipte bilmemezlikten gelmeye başlandı.
Bilmemezlik uykusuna uyuyoruz hepimiz.HEP BİR AMA İLE KENDİMİZİ KANDIRMA VERSİYONU OLUŞTURUYORUZ. PEK DE BAŞARILIYIZ
ASLINDA AMA DİYEREK İMANIN FARKINI BELİRLİYORSUN FARKINDA MISIN?NAMAZ VAKTİ AMA..
AMA NAMAZ VAKTİ..
ARASINDA Kİ İMAN FARKI İŞTEBİR KELİMENİN HAYATINIZA KATTIĞI DEĞERİ GÖRÜN.
YA AMA YI CÜMLE BAŞINA KULLANIR İMANINI KURTARIRSIN.
YA DA SONA KURAR AHİRETİNİ KAYBEDERSİN
SONRA DA KEŞKE YAPMASAYDIM DER KEŞKEYLE KALIRSIN.KEŞKE ŞEYTANDANDIR GÜZEL KARDEŞİM.
Hz. Ebu Hüreyre anlatıyor: Peygamberimiz (a.s.m) şöyle buyurdu: “Kuvvetli (iman, azim, teşebbüs kabiliyeti bakımından güçlü) mümin, zayıf müminden Allah’a daha sevimlidir. Her birinde hayır vardır. Senin için (her iki dünyada) faydalı olan şeylere rağbet et; Allah’tan yardım iste, âcizlik/tembellik gösterme! Şayet başına bir musibet gelirse; “eğer şöyle yapsaydım, şöyle şöyle olurdu (veya; keşke şöyle yapsaydım, o zaman şöyle şöyle olurdu)” şeklinde bir şey söyleme! Bilakis şöyle de; “Bu Allah’ın takdiridir, o neyi isterse onu yapar.” Çünkü, “LEV” (eğer, şayet, keşke) kelimesi şeytanın işine yarar/iş yapmasına kapı açar.” (Müslim, kader, 34; İbn Mace, Mukaddime, 10; Ahmed b. Hanbel, 2/366, 370)
MÜSLÜMAN KEŞKE DEMEMELİ DEMEMEK İÇİN DE ÇOK ÇABALAMALI.
KEŞKE YAPMASAYDIM DEMEK SANA BİR ŞEYİ GERİ GETİRMİYOR.
SADECE PİŞMANLIK TIR
AMA UNUTMA
GÜNAHLARDAN PİŞMAN OLUPTA TÖVBE EDENLERİ RABBİM BAĞIŞLAR.Hak Teala buyurdu ki; Kulumun günahı göklere kadar yükselse benden ümit kesmeyip af dilerse, affederim." (Tirmizi)
De ki (Ey Habibim): "Ey kendileri aleyhine aşırıya giden kullarım.
Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Hiç şüphe yok ki Allah, bütün günahları affeder. Çünkü O, çok bağışlayan, çok merhamet edendir." (Zümer 53)BİR ATASÖZÜ VARDIR
ZARARIN NERESİNDEN DÖNERSEN KARDIR DİYE HANİ.
DÖN BE KARDEŞİM ŞU AMA LARDAN.
UYAN ARTIK UYKUNDAN.GEÇMİŞE KEŞKE DEĞİL TÖVBE YAKIŞIR.
ET TÖVBENİ ÇEK BESMELENİ AZ DA OLSA BAŞLA BİR YERDEN ARTIK.
ERTELEME HAYAT ERTELEMEK İÇİN ÇOK GEÇ.
AZRAİL ALEYHİSSELAM HER AN ENSEMİZDE.
ŞU DÜNYANIN HALİNE BAK SONU NEREYE GİDECEK BELLİ DEĞİL AMA SEN İMANINI BELLİ EDEREK SONUNU KURTULABİLİRSİN.HAKLISIN
İMANIM AMA..
DEME
AMA İMANIM DE VE BAŞLA.SELAMETLE..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMI YAŞA(T)MAK
SpiritualYa İsIamda yükseIirsin, Ya inkarda çürürsün, YoI mezarda bitmiyor, Gittiğinde görürsün.