📌IŞIĞINI SÖNDÜRME📌

107 9 3
                                    

Euzübillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmanirrahîm
Elhamdulillahi Rabbil Alemin
Bizleri yaratan öğreten yazdıran Allah'a hamd olsun.

~~~~~~
Işığım huzurum
♥️SECDEM♥️

~~~~~~

🌹Resûlullah Aleyhissalatu Ve Sellem Efedimiz bir Hadîs-i Şerifte buyurdular:

"Kulun Rabbine en yakın olduğu hal secde halidir. İşte bu sebeple secdede çok dua etmeye bakın!" (Müslim, Salât 215. Ebû Dâvûd, Salât 148; Nesâî, Tatbîk 78)

♥️Rabbime yakın olduğum yerim

Gelin bugün hep beraber tefekkür edelim.
Secdede ki hallerimizi düşünelim.
Ben düşündüm.

Bir daldım tefekküre

Önce dedim SUBHANALLAH
Sonra dedim RABBİM ELHAMDULİLLAH

SUBHANALLAH dedim burnumuzun ucuna bakıyor halde iken gözkapaklarımında secde ediyor olması için. Ve o an kurban olduğum Rabbim'e bir kez daha göğsüm aşk ile doldu.

Ve sonra hani hafif bir aydınlık oluyor hani bir odanın penceresinden içeriye sızan ışık gibi yada kapı aralanınca ki karanlık odaya dolan aydınlık gibi çok az ama çok güzel.

Umut gibi...

Düşündüm

Birden aklıma şu hadisi Şerif geldi.

Ebû Hüreyre radıyallahu anh den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır....
Tirmizî, Mevâkît 188. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 149; Nesâî, Salât 9; İbni Mâce, İkâmet 202

Evet Namazdı ilk hesabını vereceğimiz amelimiz
Işığımız olacak her secde halimiz

O secdedeki halim bana Kabirde olduğumu hissettirdi ama o ışığı görünce ki aydınlık dedim Rabbim elhamdulillah ki bizleri namazı emrettin. İşin sırrı namazda namazın sırrı ise secdede o secdedir aslında bize herşeyi anlatan
Eğer namaz olmasaydı bizim Kabirde ki halimiz nice olurdu. Işığımızı kaybederdik.
Karanlıkta kalırdık.

Başımı dayadım secdeme

O karanlığı görünce dedim

Subhane Rabbiye'l-A'la'
Subhane Rabbiye'l-A'la'
Subhane Rabbiye'l-A'la.'

O mübarek tesbihleri dilimden döküldükçe kalbim huzur buluyor
Gözkapaklarım secde ediyor
Herbir kelimeyi okudukça aydınlanıyordu secdem.

Karanlıktan sonraki Aydınlığı görünce kusur günahlarım geliyordu bir film şeridi gibi aklıma haya ediyordum hergün belki de aynı günahı tekrarlayarak belkide daha büyüğünü işleyerek yada farklı bir günahla huzuruna gelmekten ve kusurlarımı gizlemeye çalışıp da Rabbimden başka kimsenin duymasını istemeyerek usulca fısıldadım secdemde hadisi Şeriften öğrendiğim duayı

'Subhaneke Allahumme Rabbena Ve Bi Hamdike Allahummağfirli'

Duanın Manası: "Rabbimiz olan Allah'ım, Seni hamdin ile tesbih ederim beni bağışla.

(Müslim 484/217)

Ona en yakın anımda bütün acizliğimle af diledim çünkü Rabbimiz ayeti kerime de ümit kesmeyin buyuruyor ;

"De ki: Ey nefislerinde israfa giren (haddi aşarak günah işlemekle nefislerine zulmeden) kullarım. Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyiniz. Muhakkak ki, Allah bütün günahları bağışlar. O Ğafur ve Rahîm'dir." (Zümer Sûresi, 39/53)

ELHAMDULİLLAH

Son olarak namazın önemine değinmek istiyorum.
Namaz senin ışığın kardeşim kılmayarak, geciktirerek ışığını söndürme.
Dünyanı, Ahiretini ve kabrini karartma, karanlık etme.
Henüz sağlığın yerindeyken, yaşıyorken çünkü her bir gün, saat, dakika, saniye belki bizim için kıyamete bir adım daha yakınlık.
Ya küçük kıyametimiz olan ölüme
Yada büyük kıyametimiz dünyanın sonuna...

Düşünmek gerek
Şöyle bir Tefekkür edip
Zamanın ne kadar kıymetli
Namazın ne kadar önemli olduğunu ki
Huşu ile Namazı yaşabilmek
Ve secdelerin kıymetini anlayabilmek için.

İmâm-ı Rabbânî hazretleri Mektûbât kitabında buyuruyor ki:
"Namazları vaktinde kılmak ve vaktinde kıldığını bilmek şarttır. Namazda okunan Kur'ân-ı kerimi sünnet olan miktarda okumalıdır. Rükuda ve secdelerde hareketsiz durmak lazımdır. Çünkü, farz veya vaciptir. Rükudan kalkınca, öyle dik durmalıdır ki, kemikler yerlerine yerleşsin. Bundan sonra, bir miktar, bu şekilde durmak farzdır veya vacip yahut sünnet demişlerdir. İki secde arasında oturmak da böyledir. Bunlara çok dikkat etmelidir. Rükuda ve secdelerde tesbih en az üç keredir. Çoğu yedi veya onbirdir. İmam için ise, cemaatin hâline göredir. Kuvvetli bir insanın, sıkıntısı olmadığı zamanlarda, yalnız kılarken, rüku ve secde tesbihlerini, hiç olmazsa, beş kere söylemelidir. Secdeye giderken önce dizler, sonra eller, daha sonra burun, en sonra da alın konur. Dizlerden ve ellerden, önce sağdakiler yere konur. Secdeden kalkarken, önce alın kaldırılmalıdır. Ayakta iken, secde yerine, rükuda iken ayaklara, secdede burun ucuna ve otururken iki ellere veya kucağına bakılır. Böyle yapılırsa, kalp de, dünya düşüncelerinden kurtulabilir, huşu hasıl olur. Peygamber efendimiz böyle buyurmuştur. El parmaklarını rükuda açmak ve secdede birbirlerine yapıştırmak sünnettir."

Ya Rabbi!
Bizlere NAMAZI emrettiğin için ELHAMDULİLLAH.

Ya Rabbi!
Bizleri sana hakkıyla secde edebilmeyi, gerçek manada secde ettiği kullarından olmayı cümlemize nasip eyle.
Namazlarımızda eksiğimiz, kusurumuz, hatamız var ise bizleri affeyle.

Amin. Velhamdulillahi Rabbil Alemin.

DİPNOT :
~~~~~~~~~

🥀SECDEDE İKEN OKUNACAK DUALAR 🥀

159) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir:

"Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) secde ettiğinde:

'Subbuhun, Kuddusun, Rabbul-Melaiketi Ver-Ruh' diye dua ediyordu."

Duanın Manası: "Münezzehsin, Mukaddessin, Meleklerin ve Ruh'un (Cebrail'in) Rabbi Sensin."

Müslim 487/223, Ebu Avane 2/167, Ebu Davud 872, Nesei 1/234, Abdurrezzak 2884, Beyhaki 2/87109, İbni Huzeyme 606

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

157) Ali bin Ebi Talib (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

"Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) secde ettiği vakit:

'Allahumme Leke Secedtü Ve Bike Amentu Ve Leke Eslemtu, Secede Vechi Lillezi Halakahu Ve Savvarahu Ve Şakka Sem'ahu, Ve Basarahu, Tebarekellahu Ahsenu'l-Halikin' derdi."

Duanın Manası: "Allah'ım! Senin için secde ettim, Sana iman ettim, Sana teslim oldum. Yüzüm, kendni yaratana, şekil verene, işitme ve görme organı verene secde etti. Suret verenlerin en iyisi Allah ne mübarektir."

Müslim 771/201, Ebu Avane 2/100, 101, 102, Ebu Davud 760, 761, Nesei 896, Tirmizi 226, İbni Huzeyme 464, İbni Hibban 1774, Tayalisi 152, Darekutni 1/287, 296, Beyhaki 2/74, İbni Hazm el-Muhalla 4/95, 96, Begavi 3/3435, Ahmed 717)))))

İSLAMI YAŞA(T)MAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin