Euzübillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmanirrahîm
Elhamdulillahi Rabbil Alemin
Bizleri yaratan öğreten yazdıran Allah'a hamd olsun.(TELEF) ONLA ZAMANIMIZ!
TELEF oluyor.Hayatımızın her anına yerleşmiş bir türlü kopamadığımız kendimizden bir parça haline gelmiş bir durumda telefon...
Oysa ki istesek buna izin vermeyiz.
Telefon hayatımızı mahvediyor.
Öncelikle sağlığımıza, aile ve toplumsal ilişkilerimizde büyük bir zararı var.
Faydası yok mu var tabi ama bunlar zararından daha az gibi.
Çoğumuz faydalarını biliyordur. Çünkü aslında kendimizi hep bu gerçeğin arkasına saklayarak sıyrılmaya çalışırız. Oysa ki hepimiz biliyoruz telefonun faydasından çok hayatımıza verdiği zararları..Peki nedir o zararlar?
📌Cep telefonlarının frekans dalgaları pek çok hastalığa neden oluyor.
📌Cep telefonları çocukların beyin gelişimini olumsuz yönde etkiliyor.
📌Aşırı cep telefonu kullanımı beyin tümörüne sebep olabiliyor.
📌Giderek asosyalleşiyoruz.
📌Gözlerimize zarar veriyor.
📌 İşitme kaybı yaşayabilirsiniz.En büyük zararı zamanımız dan çalması.
Bu konuya değineceğiz.
Zaman evet zaman bizim için çok önemli.
Zamanımızın ne kadar kıymetli olduğunu gelin Ayet hadis ve sözlerle ve yazılarla daha iyi anlayalım.Zamanın kıymetini takdîr edip onu kalbî bir teyakkuz içinde değerlendirmenin mecbûriyetini bildiren hadîs-i şerîflerde şöyle buyrulur:
“Beş şey gelmeden önce beş şeyi ganîmet bil: İhtiyarlığından önce gençliğini, hastalanmadan önce sıhhatini, fakirliğinden önce zenginliğini, meşgul zamanlarından önce boş vakitlerini ve ölümünden önce hayâtını!” (Hâkim, el-Müstedrek, IV, 341; Buhârî, Rikak, 3; Tirmizî, Zühd, 25)
“Kıyâmet gününde dört şeyden sorgulanmadıkça, kulun ayakları yerinden kımıldamaz:
1. Ömründen; onu ne ile yok etti?
2. Gençliğinden; onu nerede çürüttü?
3. Malından; onu nereden kazandı ve nereye sarf etti?
4. İlminden; onunla ne yaptı?” (Tirmizî, Kıyâme, 1)
“İki nîmet vardır ki, insanların çoğu bu nîmetleri kullanmakta aldanmıştır: Sıhhat ve boş vakit.” (Buhârî, Rikak, 1)
Ayeti kerimede;
Bizim sizi boşuna yarattığımızı ve tekrar huzurumuza döndürülüp hesap vermeyeceğinizi mi sandınız?” (el-Mü’minûn, 115) buyrulmaktadır.
Rabbimiz diğer bir âyet-i kerîmede de:
“Nihâyet o gün (dünyâda faydalandığınız) nîmetlerden elbette ve elbette hesâba çekileceksiniz.” (et-Tekâsür, 8) buyurarak büyük hesâbı hatırlatmakta ve mes’ûliyetimizi vurgulamaktadır.
Son derece kıymetli bir sermâye olan zamanı, boş ve abes şeylerle isrâf etmek, âhiret hayâtını tehlikeye atmaktır. Bu yüzden, gaflet perdelerini aralayabilenler için zaman, hiçbir şeyle kıyaslanamayacak derecede kıymetli bir nîmettir. Cenâb-ı Hak Asr Sûresi’nde:
“Asra (zamana) yemin ederim ki insan gerçekten ziyan içindedir. Bundan ancak îmân edip sâlih ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnâdır.” (el-Asr, 1-3) buyurmaktadır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMI YAŞA(T)MAK
EspiritualYa İsIamda yükseIirsin, Ya inkarda çürürsün, YoI mezarda bitmiyor, Gittiğinde görürsün.