PROLOG

519 22 1
                                    

   AMYLIA VALCANIA...Dragon Warrior...Juga Puteri Negeri Thunderland...If korang nak tau,Negeri Thunderland bukan jer negeri terkuat tapi juga negeri kedua termaju di TRYLAND...Dia berumur 16 tahun...Dia juga tahu tentang asal usulnya...

   Dia tinggal di dunia manusia sejak berumur 6 tahun atas kehendaknya sendiri tau,bukan secara paksaan ...Jangan salah faham pulak..Katanya dia ingin mengembara ke dunia yang baru..

   Ayahandanya,KING DRAYN dan bondanya,QUENN LIANNE...Tidak membantah dengan keputusan anaknya itu..Kalau bantah pon,bukan anaknya tu nak dengar pon...Malahan,silap haribulan,entah2 anaknya itu dah pergi dah ke dunia tersebut...Amylia ni memang keras kepala mase kecik...Bile besar entah laa macam mane..

   Tiada sesiapa tahu tentang kewujudan Amylia kecuali orang yang tertentu jer dan bagi yang lain hanya dianggap sebagai mitos...

   Sejak kecil hinggalah tinggal di dunia manusia...Amylia tetap memakai hood untuk menutup rambutnya...maklumlah,rambutnya berwarna-warni mengikut jenis kuasanya...Dia dapat mengawal semua jenis element iaitu api,air,spirit,kegelapan,cahaya,petir,angin,flora,tanah,healer..Dia juga mempunyai pelbagai jenis kuasa yang lain..

   If korang nak tau,mata Amylia warna die emaasss...cantik giler...kulit dia putih...bibir die merah walaupun tak pakai lipstick....Boleh dikatakan natural beauty and lebih tepat lagi "perfect"...

   Dia jugak pakai satu sarung tangan...Belah kanan jer..Sebab nak tutup pentagram berbentuk naga kat tangan kanan die tu...separuh pentagram tu warna hitam and separuh lagi warna putih...

   And gigi Amylia ni memang bertaring...macam vampire...Dia juga boleh sedut darah...Nenek moyang Amylia ni memang ada yang vampire...so,Amylia ni pun ada laa macam vampire...cuma dia ni kalau tak hisap darah pun takkan mati..bukan macam full or half vampire,diorang memang memerlukan darah untuk kekal hidup..

  OKLAA...KALAU AUTHOR TULIS BANYAK KARANG TAK BEST PULAK..SO,KORANG JUST KENE WAIT&READ JER CITER NI...PEDULIKAN JER KALAU ADE TYPO...

  

  

Amylia Xanseveira Thunder{The Dragon Warrior}Where stories live. Discover now