Bab 7:Hello,Tryland!!

302 22 0
                                    

Hari sudah malam...Sudah tiba masanya untuk Amylia dan Vaycox pergi ke Tryland...Sekarang mereka berada di halaman rumah..

"Okay..Semua barang aku dah complete.." kata Amylia sambil memakai hood...

"Kalau macam tu,baik kau call kawan kau tu dulu..." cadang Vaycox..

"Kawan???..Siapa ehh." soal Amylia tertanya-tanya sambil membuat gaya orang berfikir...Dia betul-betul tidak faham..

"Ishh...Kau ni...Takkan tu pun tak ingat...Alaa...Yang Fyen tu.."

   "Oh...Nama dia Fyan laa...Bukan Fyen.." kata Amylia..

  "Yelaa...F-Y-A-N.." sebut Vaycox satu persatu...

  "Pandai pun.." balas Amylia lalu mengeluarkan telefonnya...Lalu dia pun mendail nombor Fyan..

Tut-tut...Tut-tut...

   Lalu panggilan itu dijawap..

   "Hello..Lia...Kenapa kau call aku malam-malam buta ni...Kau ada masalah ker??soal Fyan..

   " Hello..Fy...Malam buta mende nye...Baru pukul 10 malam...Aku takde masalah..Cuma~"percakapan Amylia tergantung..

   Dia tidak tahu bagaimana hendak memberitahu Fyan bahawa dia mahu pergi balik ke tempat asalnya..

   Tiba-tiba Vaycox merampas telefon dari tangan Amylia.. Amylia terkejut...'Isshh..Sabar jelaa dengan Vaycox ni..'

   "Cuma dia kena balik ke tempat asalnya...So dia mungkin takkan jumpa kau lagi..Bye.."Vaycox menyambung kata-kata Amylia yang tergantung itu...

   " Tapi~"belum sempat Fyan menghabiskan percakapannya Vaycox telah pun memutuskan talian..

   "Weyhhh...Kenape kau buat macam tu.." geram Amylia dibuatnya..

   "Suka hati aku lah...Kau tu yang lambat...Kita kene cepat tau tak...Dah laa esok nak sekolah...Selamat abang kau tu pengetua sekolah...Takde laa kau kene buat test...Test tu pulak dah laa kene adakan perlawanan..Nanti~"

Cup...

  Vaycox kaku...Kata-katanya terhenti...Dia benar-benar terkejut...

   "Tulaa kau...Membebel lagi..Kan dah dapat H-A-D-I-A-H..." kata Amylia...

   Hadiah itu adalah ciuman..Ciuman itu lah yang membuat kan Vaycox terkaku...

   Vaycox terus membuat muka comel apabila dia sudah tidak kaku lagi..Pada masa itu Amylia sedang membuka portal..Ianya mengambil masa hanya beberapa minit sahaja..Itupun bagi DW..Kalau orang lain pastinya berjam-jam..

   "Lia..." panggil Vaycox dengan suara yang romantik..

   'Isshh..Aku dah laa nak kene fokus ni...Dia pulak nak bermanja...Melting aku dibuatnya...'monolog Amylia..

   Amylia cuba untuk mengawal riak wajahnya...Malu...

   "Hmm..Nak apa?.." soal Amylia masih lagi fokus...

   "Nak lagi hadiah kat pipi..." pinta Vaycox dengan manja..

   "Ahh...Tadi dah kan..."Amylia cemas...

Tiba-tiba portal sudah terbuka..'Fuh..Selamat aku'...monolog Amylia kelegaan..

   " Haaa..Tu portal dah siap..Jom.."kata Amylia lantas menarik lengan Vaycox memasuki portal..

   Amylia hanya membawa 2 beg sandang manakala Vaycox hanya 1...

   Dalam sekelip mata mereka pun tiba di Tryland..Mereka tiba di halaman rumah Frayn..Mereka disambut dengan mesra oleh Frayn dan Wrayn..

   "Abang..." jerit Amylia lalu berlari menuju ke arah Frayn...

   "Alaa...Taknak pun peluk adik.." kata seseorang dalam keadaan merajuk..

    "Alalala...Meh sini adik ku sayang..." kata Amylia lalu medepakan tangannya..Orang itu tadi ialah Wrayn...Adik Amylia..

   Dengan pantasnya Wrayn memeluk kakak kesayangannya itu..

   "Weyhh..Cukup laa tu korang nak buat drama air mata kat sini..Jom laa masuk dalam...Aku dah penat dah ni.." bebel Vaycox..

   "Ha'ah laa kan..Oklaa Lia..Lia pergi laa masuk dulu..Rehatkan diri..Buat apa yang patut..Bilik Lia pintu dia warna purple..Lagi satu,uniform sekolah Lia ade dalam almari...Lia dibenarkan pakai hood kat sekolah nanti.." terang Frayn panjang lebar apabila mereka sudah masuk kedalam rumah..

   "Mmmm...Yelaa.." balas Amylia sambil membuka hoodnya...Terserlah laa rambut Amylia yang berwarna-warni itu..

   "Wah...Cantik nya rambut akak...Warna-warni..Dah lama tak tengok..." kata Wrayn sambil bermain dengan rambut Amylia..Jakun...

   "Betul juga kan..Lia...Nanti Lia nak tukar warna rambut Lia jadi warna apa?..soal Frayn..

   " Oh..Pasal tu Lia dah fikirkan..Lia rasa nak tukar rambut Lia jadi warna merahlaa..Api..."jelas Amylia..

   "Baguslaa tu..Sama macam aku...Sedondon...Macam pasangan kekasih pulak kan.."kata Vaycox sambil senyum gembira...

   Kuasa Vaycox api...Tapi dia ialah knight bagi Thunder Kingdom...

   " Erhhh..Whatever..Ok laa..Lia nak masuk bilik dulu..See you alls tomorrow.."katanya lalu pergi dari situ..

Selepas itu mereka yang lain pun turut berlalu pergi menuju ke bilik masing-masing...

Sementara itu di sebuah istana yang menggerunkan..

   "Boss...DW dah tiba di Tryland..." kata lelaki bertopeng..

   "Mmm..Ok..Tunggu arahan aku..Jangan bertindak melulu..

   " Baiklah boss."lalu orang itu pun pergi dari situ..

   "Hahhaaha..Jaga laa kau keturunan DW..Aku akan hancurkan kau.." kata orang yang digelar boss itu lalu ada asap berwarna hitam mengelilingi nya..Dalam sekelip mata dia hilang..

Oklaa guys..Enjoy the story okay..Vote and komen tau..sorry kalau typo..

 

  

Amylia Xanseveira Thunder{The Dragon Warrior}Where stories live. Discover now