"Huhahuha...Penatnya..." keluh seorang gadis...
"Ish,ish,ish...Takkan laa penat...Pelanggan takde laa ramai sangat"...kata seseorang..
" Apa!!?Lia,kau kata tak ramai!!?..Kau memang laa tak penat...Bagi laa kau seribu pelanggan pon kau tak penat!!...Kalau penat pon sikit jer...Kau tu terlampau active laa,Lia...Active!!!...Bukan macam aku...Tak active!!!..."Kata gadis itu kegeraman...
Ya,gadis itu sedang berbual dengan Amylia...
"Tulaa kau Fy...Dulu kecik2 tak nak bersukan..Kan dah tak active..Lain kali,kena laa bersukan...Faham!!!..." bebel Amylia...
"Errhh..Yeah..Whatever" kata Fyan sambil buat roll eyes manakala tangannya kat bahu...
Lalu mereka pon ketawa bersama-sama..Hubungan mereka sangat akrab..
"Fy,aku tau kau penat..Kau tahan ye..Lagi dua jam kita balik laa...Tahan yea.."
"Mmmmm...Ye laa.." katanya sambil buat muka sedih...
"Kau tak payah laa buat muka sedih sangat..Ingat comel?
Fyan hanya tersenyum menayang giginya yang putih itu..
"Dah,sambung kerja!!" tegas Amylia..
"Baik boss"balasnya sambil menabik kearah Amylia..Lalu sekali lagi mereka tergelak..
Fyan adalah kawan karib Amylia sejak umurnya 8 tahun...Umur mereka berdua sebaya...
Tiba-tiba Amylia teringat akan pertemuan kali pertama mereka..
Flashback...
"Errgghh..Sikit jer lagi...Saya akan selamat kan awak wahai encik kucing...Bertahanlah yaa.." kata seorang budak perempuan..
Setelah bersusah payah diatas pokok..Akhirnya dia berjaya...
"Yeyy..Dapat.." Kerana terlalu gembira,gadis itu melompat-lompat keriangan...Tiba-tiba dia tersedar bahawa dia sedang berada diatas pokok..
"Alamak.." Budak itu hilang imbangan lalu jatuh mencium bumi...
Budak itu menangis...Amylia yang berada berdekatan terlihat budak itu lalu berjalan menuju ke arahnya..
"Ehhh...Kenapa awak menangis.."tanya Amylia..
Gadis itu terpaku melihat Amylia yang berhood..Dia tertanya-tanya bagai manakah rupa orang itu..
" Heh...heh...sobsob.."budak itu cuba untuk berhenti menangis...
"Sa..saya nak selamatkan ku..kucing ni..Bila saya dah dapat kucing ni,saya pon gembira laa sampai terjatuh di buatnya.." kata gadis tersebut..
"Ohh..Yeke..Hahhaaha..Tak pe..Luka sikit jer ni... Nanti elok laa tu...Ok laa...Saya kene pergi dulu..Bye.."
"Ehhh..Tunggu dulu..." langkah Amylia terhenti..Lalu dia pon menoleh..
"Kenapa??" tanya Amylia..
"Errmm...Nama awak apa??..Nama saya Fyan..Fyan Katherin..Awak boleh panggil saya Fy...Boleh tak kita jadi kawan??kata Fyan..
" Ohh..Ermmn..Nama saya Amylia..Amylia Valcania..
Panggil jer saya Lia..Ya,kita boleh jadi kawan.."jawab Amylia..Sejak itu,mereka berkawan baik..Amylia tidak bersekolah,tetapi bekerja...Jadi,mereka akan berjumpa di cafe...Sehinggalah selepas itu Fyan pon bekerja bersama dengan nya di cafe..
End Flashback...
Amylia yang teringatkan hal itu tersenyum-senyum keseorangan..Fyan yang perasan akan hal itu terus menegurnya..
"Wehh...Lya..Kau ni dah kenape..Senyum sorang2..Kau sakit ke??..." soal Fyan kepelikan...Ye laa..Sape laa tak pelik kalau tetiba jer kawan dia senyum sorang2..
"Ehh...takde ape2..Teringatkan sesuatu jer.."nafinya..
"Ohh..Yeke???...Mmmm..Macam pelik jer.." ragu Fyan sambil merenung tajam kearah Amylia..
Peluh mula menitik didahi Amylia...Sape laa tak nervous kalau ade orang pandang macam tu.
"Okaylah...Baik kita sambung kerja..Nanti tak pasal2 boss membebel..Dah laa lama membebel..Bukan sekejap.." kata Fyan sudah tidak meraguinya lagi..
"Mmmm..Yelaa..Aku pon tak sanggup kene bebel dengan boss..Jomlaa sambung kerja balik.." balas Amylia..'Fuh..Selamat..'
Lalu mereka pon menyambung semula kerja mereka..
Author nak bagi tau yang mase kerja pon dia pakai hood dia tu..Nak buat macam mane,boss dia suruh tanggal hood...Tapi dia kan tak boleh tanggalkan..Jadi boss dia bagi kebenaran untuk dia tapi...Ada tapi tau...Tapi pada bahagian dalam,dia kene pakai baju khas cafe tu..So,dia pon setuju jer laa...
Author harap korang enjoy...Jangan lupa vote and komen tau..Kalau ada typo abaikan jer..
YOU ARE READING
Amylia Xanseveira Thunder{The Dragon Warrior}
FantasiSeorang gadis yang berumur 16 tahun..Tahu tentang asal usulnya dan juga tahu tentang kuasa miliknya... AMYLIA XANSEVEIRA Thunder...Puteri Negeri Thunderland..Negeri terkuat di Negara Tryland...Juga merupakan Dragon Warrior...Pahlawan terkuat di d...