Amylia meliar-liar mencari kedudukan kelas dia.
"Hishh!!Mane kelas aku ni.Mane pulak 4Goldy ni?Kelas form 4 yang lain pun aku tak nampak..." rungut Amylia.
Dia pun berfikir..
"Hmmm...Ape laa yang susah sangat.Patutnye aku tanya jer oranv yg lalu-lalang kat sini.Isshhh..Tak terfikir pulak.." Amylia pun mencari orang untuk bertanya.
Amylia terlihat seorang budak dalam lingkungan umur 13 tahun sedang membaca sambil berjalan.
"Mmm..Haa..Tu dia..Baik aku tanya budak perempuan tu.""Hai.."Amylia menegur.
" Oh!Mmm..Hai."balas perempuan itu."Tumpang tanya,kat mane kelas 4 Goldy ehh??Sebab kelas form 4 yang lain pun aku tak nampak..." tanya Amylia.
"Ohhhh...Kelas form 4 & 5 memang takde kat sini..Sebab kelas tu kat blok belakang.Blok tu tersorok sikit.Tu yg akak tak nampak tu." terang budak tu.
"Ok.Jadinya kelas 4 Goldy ada kat blok belakang laa??"
"Ehh!!Tak laa..Kelas 4 Goldy bukan kat blok belakang." kata budak tu.
"Pulak?Kata tadi kelas form 4 kat blok belakang?"soal Amylia.
" Ya.Memang laa kelas form 4 kat blok belakang. Tapi kelas form 1-5 Goldy semua tempat kelima-lima kelas tu berbeza.."terang budak tu.
"Maksudnya??" Amylia jadi pening dengan sekolah ni.
"Sebenarnya macam ni,kelas 1 Goldy kat awan.Nak pergi sana kena ikut tangga yang panjang ke awan dekat center sekolah ni.." budak tu menunjuk ke arah tangg panjang yg mencecah awan itu..
"Oooo.ok.Pastu?"
"Kelas 2 Goldy kat sebelah timur sekolah ni.Kelas tu betul-betul kat atas tasik di sebelah timur sekolah ni.Sebelah kelas tu ade kolam ikan."
"Kelas 3 Goldy pulak kat pokok besar kat sana tu"budak tu menunjuk kearah pokok besar yg dimaksudkannya.
" Fuhh..Pening jugak dengan kedudukan kelas ni..Tapi takpe..Sambung laa lagi.."pinta Amylia.
"Hahaha..Ok.Kelas 4 Goldy ada kat taman lavender.Kat sekolah ni ade banyak jenis taman..So pepandai laa akak cari taman lavender ye.." kata budak itu.
Amylia hanya membuat roll eyes..
"Dan akhir sekali ialah kelas 5 Goldy..Kelas tu kat taman daisy.."
"Oh,ok..Btw,thanks.." ucap Amylia.
"Mmm...k.Bye.Saya pergi dulu.." budak itu pun beredar.
"Huhhh" Amylia mengeluh.
"What a confusing school?!"Amylia menggelengkan kepalanya lalu dia pun beredar.
YOU ARE READING
Amylia Xanseveira Thunder{The Dragon Warrior}
FantasíaSeorang gadis yang berumur 16 tahun..Tahu tentang asal usulnya dan juga tahu tentang kuasa miliknya... AMYLIA XANSEVEIRA Thunder...Puteri Negeri Thunderland..Negeri terkuat di Negara Tryland...Juga merupakan Dragon Warrior...Pahlawan terkuat di d...