"Huarggh...Sekarang pukul berape eh?.." kata Amylia sambil menggeliat dan menggosok matanya...
Lalu dicapai jam loceng di tepi katilnya..
"Laa...Dah pukul 9 pagi...Agaknya si Cox tu dah bangun ke belum eh??.." katanya sambil berjalan menuju ke bilik air selepas mencapai tualanya...
"Amylia....Ooo...Amylia...Cepatlaa turun...Dah pukul berapa dah ni...Cepat laa...Kita nak mulakan pelajaran ni..." jerit Vaycox dari ruang tamu....
"Ye...Ye...Kejaplaa...." sahut Amylia sambil bergegas ke ruang tamu...
"Dah...Duduk...Aku nak mulakan pelajaran ni..."
"Mmm..Yela..." balas Amylia lalu membuat roll eyes..
"Ok...Tapi sebelum tu,masa aku mengajar,kau tak boleh cakap apa-apa langsung...Faham??!!.." tegas Vaycox...
"Mmmm...Yelaa..." kata Amylia sambil membuat gaya ala-ala menguncikan mulut lalu membuang kunci itu..
"Ok...Bagus...First of all,di Tryland ada 8 buah negeri iaitu Fire Kingdom,Air Kingdom,Water Kingdom,Earth Kingdom, Light Kingdom, Shadow Kingdom,Flora Kingdom dan Thunder Kingdom"...terang Vaycox...
" Eh....Jap-jap...Bukan Thunderland ke??...potong Amylia...
"King Drayn dah tukarkan nama negeri"...
"Ohhh...Yeke..Okay...Dah,sambung laa balik semula...""Okay...Lepastu,raja yang memerintah Thunder Kingdom ialah King Drayn Xanseveir Thunder...Permaisuri nya pula ialah Queen Lianne Thunder..Anak mereka ialah abang kau tu Frayn Xanseveir Thunder,Amylia Xanseveira Thunder dan adik kau yang selalu menyusahkan aku tu,Wrayn Xanseveir Thunder..."terang Vaycox...
" Tapi kan,nape nama kau Valcania..Bukannya Thunder?? "..soal Vaycox...
" Oh...Valcania tu nama samaran jer"...jawab Amylia...
"Hmmm...Patutlaa.."
"Okay...Raja yang memerintah Fire Kingdom pula ialah King Jayz Fire dan permaisurinya Queen Anny Fire...Kerajaan ni ialah ibu negara bagi Tryland...So,King Jayz ialah raja utama ataupun boleh dikatakan sebagai ketua kepada semua raja...Kerajaan ini juga kerajaan yang paling maju..."
"Pastu,kalau Air Kingdom pula ialah King Arent Air dan Queen Cends Air.."
"Kalau Water Kingdom pula ialah King Zuand Water dan Queen Lizza Water.."
"Kemudian,kalau Earth Kingdom ialah King Yeark Earth and Queen Dossy Earth..
"Selepas itu,kalau Light Kingdom pulak ialah King Fate Light dan Queen Tress Light.."
"Pastu kalau Shadow Kingdom pulak aku tak tau sebab kerajaan tu dipenuhi demons...Tiada orang pun yang ada kuasa shadow...Kalau ada pun ialah orang kanan dan orang suruhan ketua diorang yang jahat tu..."
"Mmmm...Lagi-lagi..." kata Amylia ingin tahu lebih lanjut tentang Tryland...
"Dan akhir sekali Flora Kingdom.... Rajanya ialah King Fangz Flora...Manakala permaisurinya pula ialah Queen Sara Flora...
"Oooo...Sambung laa lagi Cox..." pinta Amylia dengan membuat muka yang comel...
"Ishhh...Kau ni...Saja jer nak buat muka comel...Cair aku dibuatnya..." kata Vaycox sambil membuat muka comel juga..
Umur Amylia dan Vaycox hanya beza dua tahun...Jadinya umur Vaycox tu 18 tahun laa...
"Ishhh...Kau ni...Dah laa...Sambung laa cerita..."sambung Amylia...
" Kau ni boleh tak sabar...Okay,pastu nanti kau akan bersekolah kat sebuah sekolah yang bernama Victoris Magical School kat Bandar Burnt di Fire Kingdom..."kata Vaycox..
"Laaa..Yeke...Taknak laa...Aku takut laa..Lagipun nanti ada orang tau aku ni DW..."balas Amylia...
" Alahh...Takde nye orang tau...Lagi pun kau boleh tukar warna rambut kan...So,kau tukar laa...Lagipun kat situ ada aku,abang dan adik kau.."kata Vaycox menenangkan Amylia..
"Eh...Macam mana pulak korang boleh ada nanti..." soal Amylia...
"Sebab....Frayn tu pengetua sekolah tu...Aku pulak cikgu sekolah tu...Wrayn tu pulak sekolah kat situ...Dia kan setahun lebih muda dari kau..." terang Vaycox panjang lebar...
"Ooo...Tapi bukan ke kau ni pahlawan aka knight...Apasal pulak jadi cikgu ni...Patut laa dari tadi gaya kau macam cikgu..Membebel memanjang"...soal Amylia sambil menyindir...
"Untuk pengetahuan kau,setiap knight top 1 akan dijadikan guru and aku ditempatkan di sekolah tu..."
"Tapi bukan ke kau ni dari Thunder Kingdom ke??Apahal lepas ke Fire Kingdom pulak.."
" Itu dinamakan penghijrahan...Hanya setiap raja sahaja yang tinggal di kerajaan yang sama dengan kuasanya...Bagi rakyatnya pula bercampur...Maknanya setiap kingdom ada rakyat dari setiap kingdom yang lain..So,dalam setiap kingdom ada semua jenis kuasa...Faham??.."terang Vaycox panjang × lebar...
"Faham..."jawab Amylia..
" Okay..Lepastu,kat Tryland ada Vampire Kingdom,Elf Kingdom,Wizard Kingdom,Beast Kingdom,Dragon Kingdom dan Mermaid Kingdom. Untuk maklumat yang lanjut,anda akan belajar semasa di dalam kelas.."kata Vaycox..
"Oooo..ok Tuanku Vaycox.."balas Amylia..
"Mmm..Oklaa...Kau pon dah paham kan...Aku nak naik atas nak packing barang..."kata Vaycox lalu bangun ingin beredar..Tetapi tiba-tiba langkahnya terhenti..
"Hah...Seperkara lagi...Kau akan tinggal dengan aku,abang dan adik kau kat Fire Kingdom..." pesan Vaycox lalu pergi meninggalkan Amylia keseorangan di ruang tamu..
"Mmmm" balas Amylia walaupun tahu yang Vaycox tidak akan mendengarinya..
YOU ARE READING
Amylia Xanseveira Thunder{The Dragon Warrior}
FantasySeorang gadis yang berumur 16 tahun..Tahu tentang asal usulnya dan juga tahu tentang kuasa miliknya... AMYLIA XANSEVEIRA Thunder...Puteri Negeri Thunderland..Negeri terkuat di Negara Tryland...Juga merupakan Dragon Warrior...Pahlawan terkuat di d...