Bab 1 : Dark Side

599 34 7
                                    

PADA MALAM ITU...TAUFAN SEDANG TIDUR LENA DI DALAM BILIKNYA YABG DIKONGSI DENGAN HALI DAN GEMPA. TIBA TIBA DIA TERDENGAR SATU SUARA...

"Taufan , kau dah tidur?"

"Siapa tu? Api? Daun ? Air? Aku tahulah kau marah sebab aku terbaling spender aku kat muka korang"

"Diamlah , manusia..Akulah dark side kau...Senang citer , aku adalah kau dan kau adalah aku..."

"Dark side? What the word is that?"

"Aku ni kecik kecik minum susu ke arak? Apa apa jelah... Yang penting..Aku mungkin akan cederakan orang yang kau sayang macam aku bunuh Smirth.."

" Jangan kau berani"

"Aku memang berani...Hmmm..kau ingat tak waktu ibubapa kau yang mahu ambil adik kau , maksudnya adik aku, Solar dari sekolah...Hehehe..Kau tak tahu, kau yang merancang kematian tu.."

"Sudah , keluar dari badan aku! Keluar dari jam ni!"

"Jam tu dah seen dengan kau..Mungkin kalau kau cabut jam tu..Aku akan mati sama dengan kau..Hihihihi.."

"Keluar! Jangan ganggu aku lagi!"

...

OCHOBOT: Hei , bangunlah Taufan!

  Taufan membuka matanya perlahan lahan..Sedar sedar dia berada di ruang tamu..Dan Tok Abah sudah berpeluh peluh kerana risau...

HALI : Kau tertidur kat ruang tamu tadi..Tiba tiba waktu Gempa sedang memasak..Kau meracau dalam bahasa kuno..

GEMPA : Apa yang kau meracau dalam bahasa kuno tadi..Jangan kata kau cakap ngan spender kau..

DAUN : Spender pandai cakap ke?

ALL :😡😡😡

TAUFAN : Dark side aku dah muncul..













Kepada semua readers..Kalau korang nak tahu kematian ibu bapa tu boleh cek buku Boboiboy Solar x Readers tu...Dan sekarang Taufan berumur 14 tahun..Yay ! #silameninggalspender .

Pen off

Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)Where stories live. Discover now