Bab 3 : Dark side muncul lagi

382 24 11
                                    

TAUFAN : Hmmm.. Macam mana nak guna kawal dark side ni?

OCHOBOT : Kau kena cuba kawal perasaan negatif dari badan kau supaya dark side tu tak dapat kawal badan kau...

TAUFAN : Contohnya?

DAUN ; Taufan tengah buat apa tu ? Berlatih en?

TAUFAN (DARK SIDE) : Taklah , tengah training nak pakai kain kafan ni . Kenapa?

OCHOBOT : Macam itulah...

Boboiboy Taufan POV

Aku mengeluh sambil mengangguk terpaksa.. Macam manalah nak kawal dark side dari badan aku kalau dia asyik suruh aku buat benda tak baik?

"Lah... Manusia, memang takkan akan faham pasal kau."

"Diam , tolonglah keluar dari badan aku!"

Tetiba aku berada di tempat gelap. Nasib tiada spender melekat di mana mana..

"Aku kat mana ni? "

"KAU KAT LORONG JENAZAH! MIAHAHAHAHA"

"Hey, jangan main main!"

"Kenapa aku kena main main dengan diri aku sendiri... "

Tiba tiba ada banyak bebola mata bergolek pada kaki Taufan.

"Warghhhh.. Apa ni?"

"Hahaha..Aku akan pastikan kau tahu sapa diri kau yang sebenar"

"Apa maksud kau!"

Normal POV (-)

"Taufan...Taufan?"

   Taufan membuka matanya dengan perlahan - lahan. Sedar - sedar di berada di atas katil. Kepalanya berdenyut- denyut. Kali terakhir memorinya , dia sedang bercakap ngan Ochobot.

  "Kau tetiba pengsan.. Huh.. Risau aku, " Hali mengurut dadanya.. Taufan hanya terdiam sendiri.

  "Dark side aku..."  Itulah perkataan pertama yang meniti bibir Taufan. Sungguh! Dia memang takut sangat!

  "Nah minum air," kata Solar sambil menghulurkan air koko Tok Abah. Taufan menyambut dan minum dengan pantas. Sungguh! Macam mana mahu hadapi hari- hari seterusnya kalau begini?

  "Sekarang, mengikut kajian, sudah 11 kanak - kanak diculik.." Kata Ochobot sambil mengeluarkan 11 nashkah surat khabar dari dalam laci almari.

  "Hmmm.. Apa motif diorang? Hmm.. Smirth rasanya sudah ditangkap, " kata Api yang tiba - tiba bijak. Selalunya tahu cari gaduh  dan menari je.

  "Aku rasa masih ada penjahat yang berkerjasama dengan Smirth dan Borara," kata Gempa

...

DI RUMAH USANG...

??? : Kaizo, kau hantar surat amaran kepada Taufan. Suruh dia bagi jam kuasa dia.

KAIZO : Tetapi, bukankah lebih senang dengan mencuri jam kuasa dia?

??? : Tak pa, kita mesti atur startegi yang bijak * tunjuk ke arah 12 kanak kanak (termasuk Totoitoy)  dengan menggunakan budak budak ni..

Tiba - tiba , 12 orang kanak kanak itu bangun seperti orang kena pukau

??? : Jagalah kamu Taufan! Kamu  usah lari kerana aku akan mencurimu.. Muahahahaahaha..

KAIZO : Pekaklah

??? : Diam! Buatkan aku air Horlicks..

KAIZO :😑😑😑










Oklah... Korang tahu tak siapa ketua tu? Hmmm.. Tapi bagi klu sikit.. Dia perempuan . Hahahaha..

Pen off sekalian.. Ceh..
😆😆😆

Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)Where stories live. Discover now