Di suatu rumah usang..
??? : Mana lokasi Taufan sekarang , Kaizo?
KAIZO : Lokasi Taufan di Taman Pulau Rintis, Sektor 44 , Rumah no . 50
??? : Oh , jadi kat situlah jam kuasa tu ada...Hmm..buat masa sekarang, kau jangan bunuh Taufan.
KAIZO : Kenapa pulak , tuan?
??? : Kita akan culik kanak kanak di Pulau Rintis sebagai tebusan atau boleh jadi orang suruhan dengan memukau menggunakan alat ini..Muahahahahaahaha *evil laugh*
KAIZO: Muahahahahaha
??? : Woi! Aku sorang jelah boleh gelak kat sini!
KAIZO : Ceh
??? : Apa tunggu lagi?! Cepatlah jalankan tugas!
KAIZO : Baik!Boboiboy Taufan POV
Aku menarik nafas dalam dalam sebelum mengeluarkan kuasa Taufan aku...
"Ribut Taufan!"
Aku tersenyum gembira sebelum menjadi pucat apabila ribut itu menjadi warna hitam sebelum menghancurkan pokok pokok di sekelilingnya dan menghilang..
"Apa yang berlaku? Kenapa hitam?"
Ochobot mengimbas aku sebelum berkata , "Nampaknya dark side kau dah nak muncul..Buat masa sekarang , kau tak boleh guna kuasa kau."
Daun hanya tersenyum ceria { kejam :'( } sambil berkata , "Wah, sampai bila"
Ochobot hanya merenung aku sebelum berkata, "Sampai dark side kau hilang"
Aku terkejut... Sampai bila dark side aku hilang? Kalau logik aku pun akan mati juga ;
"Tapi , Ochobot... Dark side tu takkan hilang"
"Taufan..."
"Dark side sendiri tu kata.."
"Taufan, diam..."
"Kalau dark side aku tu mati , aku pun mati jugak!"
"Taufan , aku kata diam! Kau tak nampak ke aku tengah fikir ni!"
Aku terkedu...Daun yang biasanya akan menyampuk saat ini turut diam.. Gempa yang biasa boleh mengawal keadaan tidak boleh mengawalnya..Tetapi Ice paling win, Ochobot menjerit pun dia masih tidur..Kalau meteor atau bom meletup pun dia masih tidur!
"Maaf... Aku tak boleh kawal perasaan aku" kata Ochobot.
Normal POV
TAUFAN : Aku pun nak minta maaf
HALI : Korang tengok berita ni...______________________________________
AMYRA MIRAK : Hari ini saya live di sini ingin melaporkan penculikan kanak kanak bernama Totoitoy , anak bongsu kepada Datin Wawa. Ditemui hilang ketika sedang bermain dengan kawannya di Taman Pulau Rintis. Berumur 7 tahun dalam ketinggian 103 cm . Saya syak Taufan yang culik
Tut...tut...
AMYRA MIRAK : Wah, ada orang telefon! Lelaki hot kot!
??? : Hei, aku tau lah kau tengah live kat rumah arwah Yaya, ex-girlfriend Gempa... Tak yah tuduh aku macam macam.. Dulu, spender aku sekarang apa pula ? Takkan braa arwah mak aku pula...
AMYRA MIRAK : Hei..Taufan ke? *ketakutan*
??? : *buat suara cute* Taklah..Ni taik kau tengah bercakap... Kau lupa nak flush aku sampai aku jalan sendiri kat rumah kau dan capai henpon atuk kau.*buat suara biasa* Ni akulah Taufan ...Jangan tuduh aku macam macam kalau tak bukti en?
*putuskan talian*
______________________________________
OCHOBOT : Kau takutkan dialah
TAUFAN : Ada aku kisah *tetiba diam dan sedar* Huh! Huh! Tadi aku cakap kasar ke?
HALI : Hmm..nampaknya kau punya dark side tu dah teruk sangat
TAUFAN : Bila masa ?! Makkauhijau! AbangkauA.B.A.M!
HALI : 😑😑😑
TAUFAN : Huh! Sorry...😞
GEMPA : Hmm..nampaknya kau kena belajar kawal dark side kau...😰
API : Ha'ah..Polar bear pun boleh jadi takut.
AIR : 😕😕😕
DAUN :Dark side? Maksudnya Bahagian Kegelapan..Bila masa Taufan ada bahagian gelap..Dia maksud agensi gelap ke😨?!
TOK ABA : Lah..Dark side tu bermaksud bahagian kegelapan..
SOLAR : Bendul tu simpanlah sikit...
DAUN : Hish...
OCHOBOT : Hmmm..Nampaknya kau kena jaga jaga dengan jam kau..
TAUFAN : Kenapa pula?
OCHOBOT : Hmm..mungkin ada orang mahukan kuasa kau
TAUFAN : Cehhhh..Yalah tu
OCHOBOT : Tak caya sudah
...
Di satu tempat sembunyi..
TOTOITOY : Lepaskan saya , si manusia durjana!
??? :Siapa kata aku manusia?
TOTOITOY : Si alien ..Si alien..Si alien durjana!
### : Senyaplah budak!
TOTOITOY : Lepaskan saya! Mama! Arwah kakak! Datanglah! Musnahkan ~si alien..si alien..si alien durjana!~
??? : Aku kata senyaplah budak!
TOTOITOY : ~Tapops mengembara satu galaxy..Mencari taik yang belum flush lagi..Taik mesti kenalah flush selalu..Kalau tak berbau..berbau..berbau..Berbau!~
### : Aku tengah makanlah budak. Jangan buat aku loya ketiak eh loya tekak.
TOTOITOY : Taik mencari flush satu galaxy...
### : *karate leher Totoitoy sampai pengsan*
??? : Kau nak bunuh budak tu ke?
### : Dia buat aku tak sedap hati nak makan Potato yang Unguuuuuuuuliciouuuus
??? : Aku pula rasa nak karate do kau kan..Kau dah tahu lokasi jam kuasa tu?
### : Dah , dia masih dengan Taufan..
??? : Hmmm..tak sangka dia boleh lagi bersama dark side tu..
### : Entah..
??? : Okay , I want you to search the watch to make the dark side to join this club and we can attack world and I will be a king of the world!
### : Tetiba speaking pula..
??? : Shut up you!
### : Okay , boss
??? : I want you to say to Taufan to give his watch! Or ugut dia!
### : Cakap English pun salah.
??? : Pabo... 😒 Get it , oppa pabo!
### : Korealah pula!😒
Oklah... Nooroo kena layan sepupu ni ..Tetiba cakap English ...Lepastu cakap jangan cakap English dia cakap Japan...Terseksa betul...
😭😭😭
Pen off
YOU ARE READING
Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)
Action🍃SAMBUNGAN BUKU PENJENAYAH BERSIRI TAUFAN🍃 Taufan : Penculikan kanak kanak berlaku! Tetapi aku bukan kena tuduh en..Macam ni..Right to the story..Aku tengah beli barang..Lepas tu , ada lelaki ni telah culik Daun...Ketika itu aku ah..biarlah author...