Epilog

315 23 6
                                    

  Amyra Mirak keluar dari bilik terakhir. Dia mengeluh. Dihindang sebarang makanan, dia sudah tidak ada selera. Ketika dia membaca Al - Quran semalam, sakanya asyik mengacau dirinya

  Berjalan ke tali gantung. Hati mulai berdebar. Teringat orang suruhannya , Smirth mati di tali gantung. Lidahnya terjelir keluar dan mukanya biru.

  Amyra Mirak menangis. Dia belum minta maaf kepada Taufan mahupun orang orang yang tak bersalah dibunuhnya. Solat pun dia tidak pernah ambil tahu. Kali terakhir dia solat pun pukul 6 pagi tadi. Banyak solat yang belum diqa'da nya.. Dia menangis lagi.

  Teringat wajah yang ditikam, dibunuh olehnya. Malah , ibu bapa kanak kanak itu marah kepada dirinya kerana menculik anak anak mereka.

  Apakah dayanya, inilah nasibnya..

  Menaiki ke atas kerusi , ketika tali gantung disarungkan kepala , dia menangis lagi. Menangis teresak esak sehingga terhenjut henjut bahu. Kaizo yang melihat turut menangis melihat nasib kawannya itu.

  Selamat tinggal dunia...

  Kerusi ditarik dan nafasnya tersekat .. Sakitnya dada ditarik nyawa oleh sang malaikat maut. Akhirnya, dia sudah tidak bernyawa.

  Tamatlah riwayat Amyra Mirak...

  Ketika itu , seekor pari pari mencatit buku notanya dan tersengih sendiri melihat mayat Amyra Mirak dialihkan oleh pengawal.

  "Kerja aku dah selesai.."

  Pari - pari itu meninggalkan tempat nastalogia itu.. Tiba - tiba , pari - pari itu hilang..

-Tamat-

Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)Where stories live. Discover now