YING POV
Aku bangun daripada tidur... Bangun sahaja , aku berada di atas sofa berwarna merah coklat tua. Hmm...Apa dah jadi?
"Lah.. Kau dah bangun, " kelihatan seorang remaja memakai baju halilintar berzip ke arah aku sambil menuangkan air kopi ke koko dalam cawan tu..
"Cheer up baby~ Cheer up baby~" Seorang remaja memakai baju berwarna hijau menyanyikan lagu Twice.. Hek ek leh.. Macam aku tak tahu lagu tu..😒
Apa yang berlaku skang?
NORMAL POV ( - )
TAUFAN : Apa kau buat kat sini?
YING : Aku nak bagi amaran!
ALL : Amaran?
HALI : Apa maksud kau😑😑😑
YING : Ya , amaran! Kalau kau tak bagi ... Smirth akan culik Daun , Api dan Air!
DAUN : Culik ????????*slowmotion version*
AIR :😴😴😴
API : Wah~ Popular juga aku ni..
Krik...krikk..
Krikk... Krikk...
TAUFAN : Jadi , kau orang suruhan dialah!
YING : Aku dah jadi ex orang suruhan ok..Mean , aku bekas orang suruhan tu.. Dan aku nak bagitahu, hati - hati dengan Emyra Mirak..
Tiba - tiba , Ying hilang dari pandangan..
DAUN : Pergh.. Hilanglah!
...
Taufan mengeluh. Dia , Api , Air dan Daun berada di Rintis SuperMarket untuk membeli barang - barang dapur sebagaimana diarahkan oleh Gempa
API : Apa kata kita makan dulu?
AIR : Makan? Kita nak makan kat mana?
DAUN : Apa kata makan kat MCD!!!!👏
TAUFAN : Hmm... Okay juga~
AIR :Wahhh *ngatuk sikit*
API: Pertama kali Daun bendul bagi cadangan yang bagus!
DAUN:Apa selama ni Daun bendul sangat ke?😑
TAUFAN POV
Aku mengerling ke arah jam aku.. Sudah 20 minit, tiga adikku ke tandas.. Takkan lama sangat masuk tandas?
Setelah membuat pembayaran di Kaunter MCD, aku terus ke tandas. Ramai orang berkumpul di hadapan tandas itu. Aik? Mahu menari disco ke?😑
"Kenapa ni?" Aku cuba menyapa seseorang perempuan. Perempuan itu berpaling.. Oh~ Amyra Mirak. Menyesal aku tegur😑
Aku terperasan Amyra Mirak tersenyum sinis sebelum perempuan itu melontarkan suara yang merdu kononnya~
"Tadi, tempat iaitu tandaslah.. Kena bom! Meletup habis! Kesian tiga remaja yang berada di dalam tandas itu."
Dibom?! Aku segera ke hadapan pintu tandas itu tetapi ditahan oleh pihak polis , "Maaf , encik tidak boleh masuk ke dalam kawasan larangan. Kami sedang jalankan siasatan."
Aku terkelu. Dilihat tandas itu sudah tiada dinding dan pintu . Hanya terlihat seperti bangunan rentung sahaja. Badan Api, Air dan Daun pun tidak kelihatan..
Tidak!
Tidak mungkin!
Tidak mungkin mereka telah menjadi abu!
That's impposible!
'Speaking' pula..
Ini mustahil!
Tiba - tiba , ada surat disisipkan ke dalam poket baju aku. Aku terkejut lalu mengeluarkannya.
Hey Taufan,
Jangan risau, adik- adik kau takkan apa - apa. Aku nak pesan , sila ke rumah usang, no. 206 di Jalan Lama Pulau Rintis dan bawa jam kuasa kau! Bring yourself! Atau hari raya nanti kau boleh beraya dengan gambar adik kau sahaja! Muahaha!
Oh ya, jangan beritahu sesiapa dan jangan lupa bawa jam kuasa kau or beritahu your brother will be die soon..
Xoxo,
Amyra Mirak 💫Aku jatuh terduduk.. Amyra Mirak.. Patutlah dia tahu segalanya..Menyesal aku tidak mendengar kat Ying tadi..
YOU ARE READING
Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)
Acción🍃SAMBUNGAN BUKU PENJENAYAH BERSIRI TAUFAN🍃 Taufan : Penculikan kanak kanak berlaku! Tetapi aku bukan kena tuduh en..Macam ni..Right to the story..Aku tengah beli barang..Lepas tu , ada lelaki ni telah culik Daun...Ketika itu aku ah..biarlah author...