Bab 9 : Dark side

316 22 12
                                    

  Angin bertiup semakin kuat menyebabkan kot coklat terang Amyra Mirak terbang. Amyra Mirak mengetap bibir. Inilah masanya untuk menggunakan kuasanya yang disimpan lama sekali.

  "Panahan kristal!" Amyra Mirak mengawal kuasanya. Muncul kristal - kristal dari tanah menyebabkan Gempa terkurung dalam penjara kristal. Taufan pula berjaya mengelak.

  Taufan mengeluarkan kuasanya dan mula terbang ke atas Amyra Mirak dan tersenyum sinis sebelum mengambil pisau lipat milik gadis itu.

  "Tidak guna!" Amyra Mirak cuba mengambil pisaunya kembali tetapi tidak berjaya. Taufan pantas mengelak.

  Adudu dan Gempa hanya menjadi pemerhati di situ. Sempat lagi diorang berbual - bual.

  "Weh, Gempa.. Kau rasa siapa yang menang?"

  "Mana aku tahu.. Kau tanya aku pula.. Tapi kalau lihat dua - dua ada kemungkinan akan menang."

  "Complicatedlah ayat kau.. Mana aku faham!"

  "Complicated sangat ke?"

  Satu tumbukan diterima di dada Taufan. Taifan tersengih suka walaupun mulut dia mengeluarkan darah. Memang nampak menyeramkan apabila mata berwarna putih dan tersenyum seram.

  "Tidak guna! Golem Crystal!" Golem Crystal muncul dari tanah. Gempa yang tengok pun mahu terkeluar jantungnya. Taufan tergelak riang.

  Taufan mengangkat kedua belah jari nya ke atas. Muncul naga angin yang sudah mengaum kuat.

  Naga angin itu berlawan dengan Golem Crystal itu. Apabila tengkuk Golem Crystal digigit oleh Naga angin itu, Golem Crystal itu tersebut hancur.

  "Tidak guna!"

  Satu tumbukan mengenai seseorang, menyebabkan kepala itu berdarah...




















🔧🔧🔧

Okay, terlampau banyak aksi ni en? Nooroo sudah terpengaruh daripada cerita Hidustan.. Bapak borek , anak rintik. Ayah Nooroo pun minat hidustan..

Ok, siapa yang berdarah itu?

Jumpa di chapter akan datang👋

Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)Where stories live. Discover now