Bab 7 : Luahan Dark Side

299 23 13
                                    

Di rumah Boboiboy
Di bilik Taufan...

  Taufan menyelimutkan seluruh badannya. Seluruh isi rumahnya kecoh mendengarkan berita dari mulut Taufan. Cuma , Taufan tidak beritahu dalangnya ialah Amyra Mirak..

Tok Abah : Cucu atok....
Gempa : ...
Hali : Macam mana boleh hilang? Kena culik pula tu?
Solar :Tulah aku suruh kau bagi jam kuasa kau, kau tak nak..
Ochobot : You're such a devil , Taufan. .

   Taufan sudah menangis teresak - esak. Tiba - tiba , dia terdengar suara asing di telingannya..

   "Taufan.."

   "Si...siapa kau?"

   "I'm your dark side,"

   "Dark side?"

   Tiba - tiba , pandangan Taufan menjadi gelap...

...

   Bangun sahaja ,  semuannya gelap semata - mata. Taufan terkebil - kebil memandang suasana yang berlaku...

   "Taufan, kau sedih ke?"

   Remaja yang menyerupai Boboiboy Taufan datang ke arah Taufan. Bezanya , warna rambut keseluruhannya berwarna putih...

   "Mestilah , pandai!"

   Dark side itu terdiam. Sebelum mengalirkan air mata menyebabkan Taufan menjadi panik..

   "Kenapa ni , dark? "

   "Maaf , sebab aku selalu susahkan kau! Aku buat kau dibenci ramai orang walhal ini semua salah aku!"

   Taufan terkelu...

   "Bukan..."

   "Ini jalan terakhir... Kau kena gunakan kuasa kau , Taufan."

   "Tetapi , nanti kau akan hilang!"

   "Ini lebih baik daripada semua nyawa akan hilang!"

   "..."

   "Yakinlah dengan diri kau , Taufan..."

   Baru Taufan ingin menghalang dirinya, Dark Sidenya sudah menghilang....

   "Dark?"

   "Dark!!!"

...

*eggringtones...

Telur.. Te.. Telur tu tak da dah.. Telur .. Te... Telur tu tak da dah..

     Taufan mengerling ke arah jam di telefonnya. Sudah pukul 4 pagi! Taufan mengambil beg galasnya dan keluar dari rumahnya secara senyap - senyap. Sedang dia berjalan, tiba - tiba...

   "Pang!"

   "Tidak guna punya tiang! Nasib Tok Abah tidak dengar!" kata Taufan. Kasihan tiang yang tidak bersalah menjadi mangsa kemarahan Taufan.

   "Game on, guys!"







.

✌✌✌
Sebenarnya Dark ni baik~ Please don't judge book by its cover, ya? Cuma nakal dan minta penyepak sahaja! Okay, lepas ni Taufan akan berlawan dengan boss , iaitu Amyra Mirak! Jap, mana Adudu dengan Pronna?

Dark Side In My Watch (Sambungan Penjenayah Bersiri Taufan)Where stories live. Discover now