Medyada Mert var.
ben birinden hoşlanıyorum" gülümsedi sen varya bakışı atıp "kim kiiii" dedi i harfini uzatarak "adı Tarık"
"Tarık kim be" gülümsedim aşık olmamıştım hoşlanmak oluyor galiba ama aşık değildim "Bu Ankara' da ki okulda tanıştım" düşenceli bakışlar ile Esin "haa şu birlikte yolculuk yaptığınız" "off hayır ya okuldan bu çocuk adı Tarık işte, o otobüsteki malın adı Mert" masadaki sudan bi yudum aldı Esin "lan Aslı gideli bir hafta oldu Tarık marık, Mertler havada uçuşuyor" kocaman bi of çektim "zor anlayacaksın işimiz var of" "ne of Aslı ya düzgünce anlat şunu"
* * *
Annemin mesajı ile Esin 'in saçma düşüncelerinden kurtuldum ve evin yolunu tuttum. Bi insan lafı kaç kere de anlar? O kişi Esin ise rakamlar yetersiz kalıyor maalesef.
Anahtarı cebimden çıkardım ve kapıyı açtım hava kararmıştı ama saat çok geç değildi. Kapıyı açan annem sitemle "nerdesin sen hava kararmış" umursamadan içeri geçtim "geçen yıl sorun olmuyordu ama" koltuğa kendimi attım kapıyı kapatıp yan taraftaki koltuğuda annem oturdu "her seferinde geçen yılı katma geçen yıl bitti okuluna bak sen" hiç bişey söylemedim üstüne devam etti "ben geçen yıl ne yaşadığımı bilmiyorum Aslı sen geçen yıl okula gitmedin ki barlardan topladım ben seni bu sefer aynı şey olmaz, olamaz" sitemle oturduğum koltuktan kalktım "bak şimdi sen geçen yılı katıyorsun anne, ben odama gidiyorum" dedim ve odama doğru yürüdüm arkamdan seslendi "yarım saate yemek hazır olur" kapıyı çarptım ve içeri girdim ceketimi çıkardım ve kendimi yatağa attım.
Yarın yurda yeniden dönecektim. Haftaya zaten gelmezdim ama Mert bana ne gösterecekti onu da merak ediyordum neden Tarık 'tan uzak durmalıyım neden?
Telefonumu elime aldım biraz internette dolaştım gelen isteklere baktım Tarık' ta vardı aralarında kabul ettim hemen. Çocuk cidden acayip bişeydi ya. Ama neden herkes ondan uzak durmamı istiyordu onu anlamıyorum işte. Öksürmeye başladım durmadan sürekli noluyor ya yataktan kalktım mutfağa doğru yürüdüm annem benden önce davranıp su verdi suyu içince biraz daha azaldı ama hala geçmedi. Annem de telaşlandı sırtıma vurdu hafifçe zorlukla "tamam" dedim elimle dur işareti yaptım. Bardağın dibindeki suyu da içince rahatladım "iyi misin" diyen annemin gözleri endişeli bakıyordu "iyiyim tükürük şey etti kaçtı" bardağı tezgaha koydu "sofrayı kurmama yardım et senle bişey konuşacağım" temkinli gözlerle elime verdiği tabakları aldım.
* * *
Kurduğum masaya oturdum ve annemin yemekleri getirmesini bekledim. Masaya koyduğu tencerenin kapağını açtı "tabakları ver" dedi, tabakaları uzattım "ne konuşacaksın benimle" dediğimde koyduğu tabağı bana uzattı "aldığım bi kararı söyleyeceğim" dedi ve gözlerime baktı. Kendinede koyduğu tabak ile yerine oturdu "aldığın karar hakkında danışamayacaksın sadece söyleyecek misin" dedim. Eline aldığı kaşıkla çorbayı karıştırırken " çorbanı ye, aldığım kararlar bizim için" bana emir vermesi sinir ediyordu annemin "sen hiç bir zaman bana danışmıyorsun danışmadın da anne" dedim ve çorbamdan bir kaşık aldım sadece sustu. Hiçbir şey söylemedi.
Bitirdiğim çorba tabağını alıp mutfağa gittim. Beni sinir ediyordu özellikle susması, emir vermesi. Bi hışımla mutfaktan ayrıldım odama girerken "doydun mu başka yemekte var" dedi "doydum" dedim arkamı dönmüş odamın kapısının kulpuna dokunmuşken "Aslıı" dedi son harfi uzatarak "efendim anne" dedim yönümü ona dönerek "ne söyleyeceğimi merak etmiyor musun" dedi masaya yaklaştım " ediyorum" dedim ve sandalyeye oturdum. Bitirdiği tabağı masanın sol tarafını koyup konuşmaya başladı annem " nasıl söylenir bilmiyorum baban yok biliyorsun" bunu zaten biliyordum galiba ben ortaokul 7 ya da 8. Sınıftayken ölmüştü "olmuyor Aslı yapamıyorum" tövbe ne diyor bu kadın "saadete gel anne" derin bir nefes aldı masadaki sudan içti " bu yıl 5. Yılı babasız oluşunun, severek evlendik biz sonra malum zaten"
Evet severek evlenmişler ama babam annemi dövüyordu hatırlıyorum. Eve gelmezdi aklı esince gelirdi. Bi işi yoktu ve son zamanlarda hatta son 1 ya da 2 aydır eve yine uğramıyordu. Sürekli içki içerdi. "bişey demicek misin" diyen annem gözlerinin altından sorusunun cevabını bekliyordu "ne diyebilirim anne" bardağı tekrar aldı ve bi yudum daha su içti "evleniyorum" dedi.
"hıh" dedim tepkizce "duydun işte evleniyorum" dedi korkarak. "Bismillahirrahmanirrahim" dedim annemin elindeki bardağın kalanındaki suyun tamamı ben içtim. Ne bitmez suymuş ki! Evleniyorum dedi değil mi? " Aslı, Aslı" derken annem ayağa kalkıp yanıma gelmişti bile.
"anne ne diyorsun ya sen" dedim "biliyordum Aslı özür dilerim kızım ama olmuyor işte insan yanına bi eş istiyor, bi arkadaş istiyor" gözleri dolarken benim kararımdan ya da söyleyeceklerimden ne kadar korktuğunu tedirgin olduğunu anladım. Eğer annem mutlu olacaksa bu onu mutlu edecekse olsun.
Gülümsedim "anne mutlu musun?" gülümsedi "sen mutlu isen her zaman" sarıldım ona "mutluysan mutluyum anne seni seviyorum" baktım ağlayacak konuyu değiştirmeye karar verdim "ee şanslı damat kim" yüzündeki gülümseme daha da arttı karşımdaki sandalyeye tekrar oturdu "okuldan, öğretmen 3 yıldır aynı okuldaymışız ismi Mustafa" gözlerime daha çok baktı sonra "tanımazsın" dedi. Bunun üstüne kahkaha attım "tamam kısa sürede tanışıyoruz Mustafa amcacım ile" derken ben pek mutlu değildim baba istemiyorum ama annem benim kararım ile mutlu içine sinecekse olsun "tamam" dedi ardından masadaki ekmeği, tabağını yani alabildiğince eşyayı alarak mutfağa gitti. Utandı yeni gelin diyomuşum felan.
* * *
Mutfağı beraber topladıktan sonra ellerimi yıkayıp odama geçtim. Yarın sabah yurda gidecektim erkenden.
Kulaklığı takıp müzik dinlemeye başladım. İnşallah annem için hayırlısı olur. Benim içinde. (sizin içinde) Allah 'ım ben hiç aşık olmayım. Aşk çok zor be! Allah' ım sen bana aşk acısı çektirme ama Tarık 'a da kavuştur yani.
Müziğimi bölen kişinin ağzına - ıı ağzına kuş şey etsin. Ah Esin ah.
Aslı:efendim Esincim
Esin:ne kızıyorsun beKızdım mı ben? Allah' ım sen bu kıza akıl ver yav.
Aslı :lan ben kızdım mı?
Esin: e sen telefonu Esincim diye açınca kızmış oluyorsun ya.
Aslı :Müziğimi böldün de
Esin: off tamam ya nebiliyim hem ben
Aslı :kızım daha görüşeli 1 saat olmamıştır ne arıyon
Esin:off tamam aramam bi daha. Hani yarın gideceksin ya bende arayım dedim ama sana iyilikte yaramıyor. Ben şurda iyi arkadaş oluyorum arıyorum bi de senin azarlamanı çekiyorum. Dakkamı feda ediyorum lan. Ama yok sana iyilik felan yaramıyor, hayır yani ben sana ne-
Aslı :nolur sus cezamı çektim.
Esin :aslıııııı
Aslı :esinnn
Esin:Tarık 'a selam söyle
Aslı :aleykümselam şimdi Tarık' la uğraşamam. Anam evleniyor Esin
Esin:yuhho
Aslı :o nasıl tepki lan
Esin :sen ne dedin
Aslı :oğlum anam mutlu ise bende mutluyum hayırlısı olsun ne deyim. Biri duyarsa alnına mal yazar mahllede 3 tur attırırım
Esin:hayırlı olsun kardeşim.Evet ben geldim. Hele şükür diyorsunuz biliyorum ama ancak yazdım.
Kısa zaman içinde (inşallah) yeni bölüm getirmeye çalışacağım... 😊🙏
Yeni hesap hnurkilic bölümler bu hesaptan gelecek