{{FOTO VAN ROXANNE HIERNAAST}}
Wanneer ik thuis ben leg ik de tas neer op de gang en loop de woonkamer in, waar ik Roel tref. 'Waar zijn mam en pap?', vraag ik aan hem terwijl ik de koelkast open.
Ja ik heb alweer honger. Nou alweer... We gingen naar de Subway en wilde bestellen, alleen stond er een meisje van rond de vijftien jaar met de jongen achter de balie te flirten. Ik vroeg of ze even kon opschieten met bestellen, of dat ze gewoon niet wilde lopen omdat ze te nat was van onder. Dus toen liep ze met een rode kop van woede, of schaamte, weg. Toen ik eindelijk mij eten had, nam ik een hap en de rest had het meisje in mijn gezicht gedrukt, als wraak neem ik aan.
Roel kijkt op en spuugt zijn cola uit over de tafel. 'Wat heb jij in vrédesnaam gedaan?' Ik heb nog niet het hele verhaal verteld. Toen ze het eten in mijn gezicht had geduwd gooide ik de cola van Roxanne over haar heen. We kwamen in een voedsel gevecht, waar iedereen in de Subway aan meedeed.
Dus nu.. Zit ik helemaal onder het eten. 'Daag nooit een slet uit in de Subway,' zeg ik nors. 'Maar terug naar mijn vraag.' Vragend kijk ik Roel aan. Ik vrees dat ze weer aan het werk zijn. Ze werken namelijk heel erg veel. Mijn moeder is een rechter en mijn vader is een directeur van een bekend bedrijf, waardoor hij vaak naar het buitenland moet.
'Werken net zoals altijd,' zucht Roel. 'Ik moest trouwens van ze zeggen dat ze overmorgen op vakantie gaan voor een week.' Ongelovig kijk ik mijn broer aan. Ze hebben een vakantie geboekt en ze vertellen het pas een paar dagen van te voren. Ik snuif boos. Andere kinderen zullen meteen denken "Oh yeah feesten!" Nou ik niet. Nog niet.
‘Ik ga even douchen.’
‘Dankje, je stinkt namelijk heel erg.’ Roel knijpt zijn neus dicht. ‘Niet dat douchen helpt, want je stinkt altijd.’ Ik geef hem een klap tegen zijn achterhoofd en loop naar boven. Ik kleed me uit en stap vervolgens de douch in.
Na het douchen hoor ik mijn maag knorren. Snel doe ik een handdoek om mijn lichaam en wikkel mijn haren in een kleinere handdoek, vervolgens loop ik op mijn gemakje naar beneden. Ik pak de huistelefoon. 'Wil jij ook Chinees?'
Roel kijkt op en grijnst. ‘Sexy hoor, zusje. Heb je toch besloten hoer te worden.’
‘Geen Chinees voor jou?’ vraag ik, zijn opmerking negerend.
‘Jawel, jawel. Ik bewonder gewoon graag jou naaktheid, onder dat lapje stof.’ Ik trek mijn handdoek iets omlaag en tik het nummer van de Chinees in. Na het bestellen plof ik naast mijn broer naar. Ik leg mijn hoofd op zijn schoot en staar naar het plafond. Roel laat zijn armen op mij rusten en kijkt gefixeerd naar zijn mobiel.
Dit ligt altijd zo lekker bij Roel. Dit doen we al van jongs af aan. We zijn altijd al best close geweest, natuurlijk hebben we ook wel eens ruzie, maar ik zou nooit zonder deze sukkel kunnen. Ik zucht tevreden.
Roel legt zijn mobiel weg en gaat met z’n hand door zijn haren. 'Dat is lang geleden dat je voor het laatst zo ging liggen.' Ik knik. Ik hou van zijn serieuzere kant. Natuurlijk is de grappige slash machokant ook leuk. Maar dat is meer de kant die mij graag voor schud zet.
Roel en ik beginnen te eten nadat een bezorger het heeft gebracht. 'Wie gaat er eigenlijk koken als mam en pap weg zijn,' vraagt hij met zijn mond vol. Ik haal mijn schouders op. Roel kijkt me met een grijns aan.
'Oh hell no. Ik ga niet koken,' roep ik. Hij trekt het pruillipje, waarvan hij weet dat ik daar niet tegen kan. 'Jij irritant mormel.' Er verschijnt een zelfvoldane grijns op zijn gezicht. 'Maar dan doe jij de afwas.' Tevreden neem ik nog een hap en kijk mijn broer afwachtend aan.
'Als jij mee helpt,' zegt hij schouderophalend. Nou, dat ging makkelijk. Maar mijn broer kennende moet ik het meeste van de afwas doen. Ik kan niet meer van hem vragen, dus ik knik.
JE LEEST
The Written Paper
Misterio / Suspenso"Ik trek mijn jas recht. Oke, als ik naar ze luister, zullen ze wel stoppen met de briefjes. Ik zucht en loop een café binnen. Iedereen kijkt zo blij, gelukkig en geliefd. Dat wil ik ook. Ik kijk naar de foto die ook in de envelop zat. Rustig Vera...