Seyyah olup şu âlemi ararsan Abdülkâdir gibi sultan bulunmaz Ceddi Hz Muhammed(sav)dir eğer sorarsan Abdülkâdir gibi sultan bulunmaz
Mevlâm yüce devlet vermiş başına
Meşgul olmuş yaradanın işine
Mevlâ'sının Resulüne aşina
Abdülkâdir gibi sultan bulunmazDerviş Yûnûs biz çekelim zahmeti
Üstümüzde hâzîr ola himmeti
Oğlum demiş ona Resûl Hazreti
Abdülkâdir gibi sultan bulunmazYunus Emre Hz
Kainatın Efendisi Peygamberlerin incisi, sonuncusu ve sultanı Dedem Hazret-i Muhemmed Aleyhisselamın vefatının ardından 3 asır; Beni, mânâ aleminde ben doğmadan önce babam Ebu Salih Efendiye" Ayağı bütün evliyaların boynunda olacak, derecesine hiçbir evliya ulaşamayacak ismini Abdülkadir koyun çok büyük biri olacak" buyurarak müjdeleyip ismimi vermesinin üzerinden ise 25 yıl geçmişti. İsmimi çok seviyordum hem her şeye Kâdir olan Allah'ın güzel isimlerindendi hem Allah Resulü dedem hazreti Muhammed Aleyhisselamın bana ben doğmadan verdiği isimdi. Bu aynı zamanda bana ağır bir görev ve sorumluluk da yüklüyordu. Çocukken ne arkadaşlarım gibi oyun oynar ne de onlarla gezerdim. Allah ve Resulünden başka hiçbir şey bana hitap etmez, hakikat arayışından başka hiç bir şey bana tat vermezdi. Boş ve faydasız şeylerden yüz çevirmiştim. Günlerim ariflerin alimlerin sohbetiyle İlimle, ibadetle, Zikirle ve tefekkürle geçerdi.
Kurânı Kerimde Kehf Sûresinde Hazreti Musa ile olan ilim, hikmet ve sırlarla dolu yolculuğu anlatılan Hazreti Hızır Aleyhisselam ile görüşemediğim her gün her an daha da bunalıyordum. Saatleri, dakikaları sayar olmuştum Hazret-i Hızır bu saatte mi gelecek şu dakikada mı gelecek diye zaman geçmek bilmiyordu hep o büyük ve mübarek zâtı düşünüyordum peygamber olmadığını söylemişti ama nasıl olur da peygamberlere ilim, hikmet ve sırlar öğretirdi. hemen hemen her millet ve dinde ismi mucizelerle birlikte geçer ve çok sevilip büyük saygı duyulurdu her şeye Kâdir olan Allah Kehf Sûresinde Hz Hızıra kendi katından özel ilimler (ledün) ve güçler verildiğini Hızır'ın salih, âlim ve hâlis bir kul olduğunu buyurmakta pek çok kutsal metinde ismi geçmekteydi. Onunla ilgili daha çok sırlar, hikmetler bilmek ve öğrenmek istiyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hazreti Hızır, Mehdî Ve İsa Mesih İle Vaadi İlahi
SpiritualHazret-i Hızır ve Meclisi ; Yüce Mevlâ nın Fetih Sûresi 10. Âyetindeki "Allah'ın eli onların elinin üstündedir ." Sırrınca her şeye Kâdir olan Allah'ın ordularının, velilerinin âlemlerdeki tasarruflarını ;bu manevi hükümetin kutup velilerini, h...