Episod 2

21 1 0
                                    

Jimin p.o.v
"Wah cantiknya tempat ni.Lagi cantik dari dunia aku."kataku yang teruja dengan keindahan flora dan fauna di dunia manusia.

"Kan cantikkan.Aku dah banyak kali datang sini.So kau setuju kan kata aku.Yang dunia manusia lagi cantik dari dunia pontianak dan serigala jadian."kata jungkook panjang lebar.

"Tu lah.Bertuahnya manusia dapat tempat yang cantik macam ni.Hei jungkook.Selalunya kau datang sini.Kau buat apa ek?"soalku ingin tahu.

"Aku.Aku mestilah berburu.Dekat sini berlambak ayam hutan.Semuanya sedap-sedap."jawab jungkook dan membuat thumbs up pada ku.

"He ekleh.Datang sini sebab nak makan je.Dekat dunia kau x de ke makanan yang macam ni ke.Bukan setahu aku dekat dunia serigala pun ada ayam ke."

"Memang lah ada ayam.Tapi ayam dia x sedap sangat.Dekat sini sedap sangat.Kalau kau makan aym dekat sini kau mesti nak lagi."terang jungkook.

"Hurm,dah lah.Ayam,ayam,ayam.Jom ah kita round-round deka sini.Maybe ada something yang lebih menarik lagi."kataku.

"Betul tu.Jom kita round maybe kita akan jumpa ayam hutan yang gemuk-gemuk ke.Boleh lah aku makan.Lagipun perut aku tengah lapar ni."kata jungkook sambil mengurut lembut perutnya.

Aku yang terasa agak gera dengan jungkook yang tak abis bercakap pasal ayamnya .Terus mengetuk kepalanya.

"Aduh."aduh jungkook sambil mengusap kepalanya yang diketuk jimin.

"Hah tu lah padahnya ingat makan lagi.Macam xde bende lain nak ingat" kataku.

"Lah salah ke?"soal jungkook x puas hati.

"Tak salah ta.."

Kata-kata ku tergantung apabila terhidu sesuatu yang sering menjadi hidanganku.

"Darah."

Tuk.
Jungkook terus mengetuk kepalaku setelah mendengar ku berkata darah.

"Asal kau ketuk kepala aku?"soalku geram.

"Kau ni x abis darah-darah.Xcukup-cukup lagi ke mummy daddy kau bagi darah lembu tiap-tiap hari."ujar jungkook dengan bercekak pinggang.

"Ish kau ni.Cukuplah.Cuma aku terbau darah lah.Kuat sangat bau darah ni.Darah kau ke?"soalku sambil mencium-cium bau badan jungkook.

"Woi apa ni!"suara jungkook kerana tidak selesa dengan perlakuan ku.

"Eh,bukan dari kau.But aku terbau darah lah.Kuat sangat bau dia.Aku nak pergi cari."ujarku .Lantas aku memulakan misiku mencari bau darah itu.

"Wei jimin.Kau nak pergi mana tu?"soal jungkook geram sambil mengejar langkahku .

Setelah beberapa minit aku mencari kehadiran daripada bau darah itu.Rupanya berpunca daripada seorang perempuan yang tercedera di kepalanya.

Aku cuba mendekati perempuan itu dengan perlahan-lahan.

"Wei jimin.Kau nak buat apa tu?"soal jungkook yang dari tadi melihat gelagatku.

"Aku nak tengok perempuan ni.Dia okay ke tak."jawabku dan mula menyentuh nadinya.

"Jimin macam mana?"soal jungkook ingin tahu.

"Dia hidup lagi.But aku rasa dia dah kekurangan darah.Kalau x dirawat dengan segera.Aku rasa dia akan mati.Sebab kau tengoklah darah dia banyak keluar.Xhenti-henti pulak tu."jawabku panjang lebar.

"Habis tu kau nak buat apa?"

"Aku nak tokak dia."

"Wei,time ni pun kau still nak darahkan.Dia dah nak mati tu.Kalau kau nak darah dia sekalipun.Bagi dia mati betul-betul dulu."

"Woi pabo.Aku bukan nak tokak ambik darah dia.Aku nak tokak dia untuk salurkan tenaga aku dekat dia."terangku.

"Hah?Kau boleh buat bende macam tu ke?"

"Of course lah boleh.Aku kan pontianak.Kau serigala jadian.Apa kau tau."

"Hurm fine."

"Dah lah kau pergi sana.Biar aku buat kerja aku."kataku.

Jungkook pun dengan malasnya mendengarkan sahaja arahan ku.

Aku pun mula mengangkat sedikit kepala perempuan itu dan menyerlahkan lehernya lalu ku tokak lehernya dengan perlahan.

"Hope kau akan okey."kataku setelah selesai menokak perempuan itu.

"Jimin kau dah tokak dia ke?"soal jungkook .

"Dah."jawabku sepatah sambil membetulkan pembaringan perempuan itu di atas tanah.

"So kita nak buat apa sekarang ni?"soal jungkook sambil memandang ke arah wajah perempuan yang berlumuran darah itu.

"Aku nak kau bawakkan aku air.Aku nak bersihkan luka dia and nak hentikan darah dia ni."

"Okey.Aku pergi ambikkan."kata jungkook.

Jungkook pun mula mencari air untuk diberikan kepada jimin.

*-------*
"Taehyung macam mana hana boleh hilang?Kau dengan dia kan?"soal hyorin bertubu-tubi.

"Memang aku dengan dia tadi.Tapi lepastu dia tinggalkan aku."jawab taehyung dengan menundukkan wajahnya.

"Asal pulak dia tinggalkan kau.Bukan aku suruh korang cari kayu api tu sama-sama ke?"suara hyorin lantang.

"Ye memang .But kita orang ada gaduh sikit tadi.Hana x suka aku berkerjasama dengan dia.Dia anggap aku ni just membebankan dia.Ye lah aku pun bukan tau apa-apa pun basic perkhemahan."terang taehyung.

"Aish,patutnya biar aku dengan dia ke cari kayu tu.So sekarang ni macam mana.Dah malam kot.Apa aku nak jawab dengan cikgu?"tegas hyorin.

"Hyorin kau marah dia pum x guna dah.Apa kata kita cari hana?"sampuk seokjin.

"Kita cari hana dekat hutan malam-malam ni.Karang x jumpa hana.Kita pulak yang hilang.Aish..taehyung aku tak tau lah nak cakap apa lagi."rengus hyorin.Lalu meninggalkan kelompok kecil itu.

"Tak pe ah tae.Nanti hyorin okay lah tu.Bukan salah kau sepenuhnya pun.Kau chill lah.Esok kita cari dia.Dah kau pergi tidur."kata suga pada taehyung.

"Tapi.Hyorin marah sangat dekat aku.Patutnya aku x ikut campaign ni."kata taehyung.

"Lah tae kau ni.Tak yah ah nak terasa sangat.Lagipun si hana tu kan ego sikit.So x semuanya salah kau.Salah dia jugak tinggalkan kau.Bukan kau nak sangat berpisah dengan dia masa cari kayu tu kan?"kata suga lagi.

"Hurm.."

"Dah lah kau pergi masuk tidur.Esok kita cari dia sama-sama."ujar suga.

"Okay."

*-----*
Kim hana p.o.v
"Aduh aku dekat mana ni?"soalku yang baru tersedar dari lenaku.

Kepalaku terasa sakit sedikit.Apabila ku sentuh kepala ku terasa seperti ada daun menutupi luka dikepala ku.

"Aku cedera?"soalku hairan.

"Ye awak cedera."sampuk satu suara garau.

Aku memandang ke arah suara itu.Aku agak terkejut ada seorang ..

Bersambung..

Fight for Love.Where stories live. Discover now