Jimin p.o.v
"Wei kook.Kita kena balik lah."ujarku kepada jungkook ."Aku tau.Tapi macam mana?Kita kan ada dengan diorangni.Kalau kita nak pergi sekalipun.Kita nak cakap apa dekat diorang.Kita nak cakap kita nak balik rumah kita ke?"soal jungkook.
"Ish.Kau punya pasal lah ni kook.Kau pergi setuju ikut diorang tadi dah kenapa?"soal ku geram.
"Lah aku tak sengaja lah.Akubpun tak tau kenapa aku setuju tadi.Okey kalau kita nak pergi dari sini.Kita kena cari alasan.Okey."kata jungkook.
"Alasan?Alasan apa?"soalku.
"Hurm..kita cakap kita nak tangkap ayam."jawab jungkook.
Pak'
Ketukku pada kepala jungkook.
"Kau ni macam takde binatang lain je.Ayam,ayam,ayam.Naik muak aku dengar."rengusku.
"Ish contoh jelah.kau ni.Naik biul otak aku asyik kena ketuk dengan kau."marahnya.
"Padan muka."kataku dan memeluk tubuh.
"Okey.Kalau macam tu.Kita cakap kita nak cari burung.Boleh tak?"cadang jungkook.
"Okey.Cantik.Jom kita cakao dekat diorang."kataku.
Aku dan jungkook pun pergi ke arah mereka yang sedang sibuk membuat kerja masing-masing.
"Korang."suaraku untuk meminta perhatian dari mereka.
"Ye."sahut hana.
"Kita orang berdua nak pergi cari burung yang unik dekat hutan ni.So bolehkan kita orang tinggalkan tapak perkhemahan korang ni?"soalku.
"Baguslah tu kau pergi.Lagipun buat semak je."sampuk satu suara garau dari belakangku dengan membawa beberapa kayu api dibahunya.
"Taehyung.Kau ni cakao elok sikit lah."marah lelaki berkaca mata hitam.
"Namjoon kau macam tak kenal taehyung ni.Suka cakap lepas je."kata lelaki berhoodie putih.
"Ye lah jin.Tapi mulut tu takkan lah dia tak boleh nak jaga sikit."bentak lelaki bernama namjoon itu.
"Lantak ah mulut aku."kata taehyung selamba.
"Erm korang takpe ke pergi cari burung tu.Korang x takut sesat lagu ke?"soal perempuan bersebelahan hana.
"Takpe.Yang sesat kita orang.So awak jangan risaulah."kataku.
"Betul,betul.Okeylah kita orang minta diri dulu.Thanks for ayam tadi.Sedap."kata jungkook.
Tanganku dengan pantas menarik tangan jungkook meninggalkan mereka.
*------*
"Atuk.Atuk buat apa ni?"soal jimin pada atuknya yang sedang sibuk mengadun sesuatu di dalam tempayannya."Atuk tengah buat penawar.Kenapa jimin atuk ni datang sini?"soal atuk jimin iaitu suk jin.
"Erm..jimin sebenarnya nak cakap sesuatu dengan atuk."jawab jimin gugup.
"Cakap sesuatu?Cakaplah?"
"Tempoh hari kan jimin pergi dunia manusia dengan jungkook."
"Jadi?"
"Jimin ada isap darah manusia lah tok.Lepas jimin isap darah dia.Jimin rasa lain.Lepastu kan tok.Jimin boleg kena cahaya matahari pulak.Pelik jimin tok.Sampai sekarang jimin boleh je terdedah dengan cahaya matahari."terang jimin.
"Ouh,patutlah atuk tengok kamu semacam je."
"Atuk.Atuk perasan ke?"soal jimin.
"Perasan sangat.Tu muka kamu.Dah x pucat.Nampak macam manusia dah atuk tengok."ujar suk jin.
"Apa?Atuk jimin akan jadi manusia ke tok?"soal jimin gelisah sambil meraup-raup wajahnya.
"Hei kamu ni.Sampai ke situ pulak."rengus suk jin .Lalu menampar sedikit tubuh jimin.
"Dah tu?"
"Jimin kamu cuma lebih sikit je dari vampire biasa.Kamu ada tenaga yang banyak untuk hidupkan macam-macam kuasa dalam diri kamu."kata suk jin panjang lebar.
"Apa?So maknanya kuasa hidupkan roh pun jimin boleh hidupkan?"soal jimin.
"Jimin.Kalau kamu ada kuasa tu sekalipun.Atuk takkan benarkan kamu gunakannya.Kuasa tu berbahaya."terang suk jin..
"Tapi tok.Jimin nak.."
"Atuk tau apa kamu nak buat dengan kuasa tu.Tapi atuk takkan benarkan.Kuasa tu hanya akan membahayakan kamu.Dah atuk nak kamu pergi sekarang!"arah suk jin.
"Atuk.Jimin nak cakap dengan atuk lagi ni."kata jimin yang tidak mahu beredar dari situ.
"Park jimin!"suara suk jin tegas.
Jimin dengan pantasnya keluar dari bilik yang diduduki atuknya.
*---------*
"Woi jimin."sergah jungkook dari belakang jimin yang duduk bertentangan tasik."Apa?"soal jimin badmood.
"Kau okey tak?"soal jungkook lagi dan melabuhkan punggung disebelah jimin.
"Kau rasa?"soal jimin balik.
"Apa sebenarnya ni?"soal jungkook lalu memeluk tubuh jimin erat.
"Aku ada cakap dengan atuk aku pasal hari tu."
"Pasal kau isap darah manusia tu?Atuk kau marah ke?"soal jungkook dengan muka terekejut.
"Atuk aku x marah pasal tu.Atuk aku marah sebab aku cakap pasal kuasa hidupkan roh.Atuk aku kata.Kalau aku ada kuasa tu sekalipun.Atuk aku x kan biarkan aku gunakannya."terang jimin dengan nada sedih.
"Lah ye ke.Jimin kau jangan lah sedih.Banyak lagi perempuan dalam alam kita ni.Kalau kau dah x minat dengan perempuan dari dunia kau ni.Kau carilah dekat dunia aku ke?Manusia ke?"cadang jungkook.
"Ish kau ni.Ingan aku senang ke nak lupakan yerin!"rengus jimin.
"Jimin.Senang je lah nak lupakan orang.Yang pentingnya.Sama ada kau nak atau tak nak je lupakan dia.Dah lah.Apa kata kita jumpa dengan daddy kau.Sebab tadi orang daddy kau kata dia nak jumpa kau.Ada tugas katanya."
"Tugas?Tugas apa pulak daddy aku ni?"soal jimin pelik.
"Dah lah.Jom kita pergi jumpa dia.Tanya sendiri dekat daddy kau apa yang dia nak."ujar jungkook.
"Hurm fine.Jom lah."kata jimin lalu bangun dari duduknya.
Jimin dan jungkook mula melangkah ke istana untuk bersemuka dengan raja pontianak.
Bersambung..