Episod 5

13 3 0
                                    

Jimin p.o.v
"Kau siapa?"soal lelaki beruniform pengakap dengan menolak tubuhku menjauhi hana.

"Aku.Aku jimin."jawabku gugup.

"Hana.Kau okay tak?"soal lelaki itu risau pada hana.

"Aku okey.Lagipun diorang tak buat apa-apa pun dekat aku."jawab hana.

"Tipu.Kau sebenarnya siapa hah?Asal kau sentuh hana aku!"tengking laki itu dan mencekak kolar baju ku.

"Uhuk,uhuk."batukku apabila aku hampir kehilangan nafasku.

"Tae stop it!"arah hana dan menarik tubub lelaki yang dipanggilnya tae itu menjauhkan aku.

"Hana.Aku nampak tau apa yang dia buat tadi dekat kau.Tu kau kata dia x buat apa-apa dekat kau.Ni leher kau kenapa?Dia buat kan."ujar lelaki itu dengan muka yang memerah.

"Tae!Dia just tengok luka aku je tadi.Ni leher ni pun sebab aku jatuh kena ranting-ranting dekat tanah."bohong hana.

'Aku rasa aku belum hipnosis perempuan ni lagi.Tapi kenapa apa yang dia bagitahu dekat lelaki tu tipu.Kenapa dia x bagitahu perkara yang sebenar.'desisku hairan.

"Fine.So kau okay tak ni hana?"soalnya risau.

"Aku okey.Luka dekat kepala aku ni pun dah nak okey.Tu pun sebab jimin rawat aku."jawabnya sambil memandang ke arah wajahku.

"Jimin.Thanks jagakan hana.Nasib baik dia okey."kata seorang lelaki yang beruniform pengakap jugak tapi dia memakai topi.

"Sama-sama."balasku dan senyum.

"Em awak jimin.Yang ni siapa pulak?"sampuk perempuan disebelahnya.

"Saya jungkook."jawab jungkook dengan senyuman.

"Ouh.Korang berdua buat apa dalam hutan ni?"soal perempuan itu lagi.

"Kita orang jalan-jalan."jawab jungkook selamba.

"Jalan-jalan?"soal perempuan itu pelik.

'Yah jungkook.Apa ke bodohnya kau ni.Takkan dekat hutan jalan-jalan kot.'desisku.

"Tak.Maksud dia.Kita orang jalan-jalan cari jalan keluar dari hutan ni.Kita orang ni sebenarnya sesat."bohongku.

'Ah udah aku cakap sesat.Semalam aku cakap dengan hana lain.Hope hana lupa apa yang aku cerita dekat dia semalam'desisku risau.

"Ouh ye ke.Hah apa kata korang ikut kita orang. Pergi tapak perkhemahan kita orang."pelawa perempuan itu.

Aku memandang ke arah jungkook.

"Boleh lah."jawab jungkook selamba.

'Lah asal pabi sangat dia ni.Kalau jadi apa-apa lepas ni.Kantoi ke apa ke.Mati aku.'desisku lagi.

"Jimin awak tak nak ikut?"soal hana pula .Apabila tidak mendengar sebarang jawapan dari ku.

"Hihi,dia nak punya.Dia ni berat mulut sikit jawab soalan.Jom jimin kita ikut diorang."kata jungkook dengan merangkul leherku erat.

"Hurm jom lah."kata lelaki yang berada disisi hana itu.

'Ish mamat ni.Asal kerek sangat.Dia ni pakwa hana ke? Kalau dia pakwa hana.Aku rasa memang tak padan langsung.Better putus je.'desisku dengan memandang menyampah pada lelaki itu.

*-----*
"Jimin jungkook.Korang nak makan ikan tak?"soal hana pada jungkook dan jimin yang duduk di tepi anak sungai berhampiran tapak perkhemahan mereka.

"Boleh lah.Jungkook nak tak?"soal jimin pada jungkook yang memandag pelik ke arah ikan itu.

"Erm hana.Ada ayam tak?"soal jungkook.

"Ayam?Awak nak ayam ke?"soal hana  pada jungkook.

"Eh hana takpe.Jungkook ni suka loyar buruk.Tak pe.Dia makan ikan."kata jimin dan mengambil pinggan yang berisi ikan dari tangan hana.

"Okey.Jungkook makan tau.Kalau awak nak.Ambil lah lagi.Banyak lagi tu kita orang bakar."kata hana dengan menepuk lembut bahu jungkook.

"Okey hana.Thanks."ucap jungkook.

Hana pun meninggalkan jungkook bersama jimin dengan hidangan dua ekor ikan itu.

"Jimin.Aku tak makan ikan lah.Seumur hidup aku.Perut aku ji tak pernah terima kehadiran ikan.Apa punya spesis ni.Nama pun pelik."kata jungkook dengan memberi pandangan pelik pada ikan itu.

"Wei kook.Kau makan je lah.Lagipun kau jugak setuju nak ikut diorang datang sini.So apa yang diorang bagi kita ambik.Aku tak nak diorang anggap kita pelik.Karang tak pasal-pasal diorang tau siapa kita.Kau nak kita mati ke?"kata jimin panjang lebar.

"Aish,aku ingat ikut diorang ni dapat makan ayam.Tapi tak."keluh jungkook.

Jungkook pun dengan pasrahnya menyuapkan mulutnya dengan ikan bakar itu.Sesekali dia memuntahkan ikan itu kerana tidak sesuai dengan rasa tekaknya.Manakala jimin memakan sahaja ikan itu sehinggalah meninggalkan tulang sahaja.

"Erk..kenyang."sendawa jimin.

"Hurm kau kenyanglah.Aku tak."kata jungkook.

"Awak lapar ye?"soal hana yang tiba-tiba muncul dibelakang jungkook.

"Saya nampak awak muntah ikan tu balik.Sorry lah saya paksa awak makan bende yang awak tak makan."kata hana sebersalah.

"Eh tak.Awak mana ada paksa saya makan. Saya memang nak makan.Cuma saya x boleh.Saya minta maaf sebab banyak muntahkan balik ikan tu."kata jungkook .

"Sokay lah.Apa kata awak makan ayam ni."kata hana sambil melabuhkan punggungnya disebelah jungkook denhan memegang sepinggan ayam.

"Ayam."suara jungkook dengan mata bersinar.

"Awak nak?"soal hana.

"Nak.Boleh ke?"soal jungkook sambil menjilat bibirnya.

"Hahah,comellah awak ni.Macam kuching."kata hana sambil mengusap lembut kepala jungkook.

"Nah makan lah."pelawa hana.

Jungkook dengan lahapnya mengambil ayam yang ada didalam pinggan itu dan memakannya dengan rakus.

"Wei jungkook makan lah elok sikit.Hana tengah tengok tu."bisik jimin.

Jungkook yang terdengar dengan bisikan jimin terus memberhentikan perbuatannya dan memandang ke arah hana yang berada disebelahnya.

Mata hana tak habis memandang jungkook dengan senyuman.

'Kenapa comel sangat jungkook ni?'desis hana.

"Hana sorry sebab saya lahap.Saya sebenarnya lapar."ujar jungkook dengan keadaan mulut penuh.

Apa yang dicakap jungkook langsung tida difahami hana.Jadi hana hanya mengesat lembut bibir jungkook yang comot dengan isi-isi ayam.

Jungkook menjadi tercengang dengan perbuatan hana.

"Hana!"panggil satu suara.

"Ye hyorin.Kejap aku datang ni."sahut hana dan bangun dari duduknya.

"Jungkook jimim.Saya pergi dulu ye."ujar hana .

Hana dengan langkah kecilnya menuju ke arah hyorin.Manakala mata jungkook tidak lepas memandang hana yang berlalu pergi.

'Asal hati aku dub dab dub dab ni?'desis hati jungkook.

Bersambung..

Fight for Love.Where stories live. Discover now