Aku agak terkejut ada seorang lelaki berjubah hitam,berkaca mata hitam serta bertopi sedang berdiri dihadapan ku.
"Siapa kau?Kau siapa?"soalku dalm ketakutan dan mengundurkan tubuhku ke belakang.
"Eh,jangan takut dengan saya.Saya jimin."jawabnya.
"Kau..kau buat apa dekat aku?"soalku lagi.
"Saya just rawat luka awak.Tu kepala awak luka.Awak mungkin terhantuk dengan bende keras.Tu yang membuatkan awak punya kepala tercedera dan berdarah tu.Tapi tak pa.Awak dah okay dah sekarang ni."terang jimin sambil menyentuh kepalaku yang berbalut daun.
"Ah,ye ke.Terima kasih."ucapku dengan menundukkan wajah.
"Sama-sama."balasnya.Lalu dilemparkam satu senyuman pada ku.
"Nama awak siapa?"soalnya.
"Hana ."jawabku sepatah.
"Awak nak makan x?Saya baru je bakar ayam tadi."
"Ayam?Awak tangkap ayam dalam hutan ni?"
"Bukan saya.Kawan saya."jawabnya.
"Kawan awak.Mana?"soalku hairan apabila hanya melihat dia seorang sahaja dihadapanku.
"Lepas makan tadi kawan saya terus hilang.Ntah lah x tau dia pergi mana.Saya ingat nak tinggalkan je awak dekat sini.Tapi x sampai hati pulak.Ye lah awak x sedarkan diri lagi tadi tu.So saya duduk je lah sini tunggu awak sampai sedar."katanya panjang lebar.
"Ahh,ye ke.Sorry sebab susah kan awak."
"Eh x susahlah.Jangan cakap macam tu.Apa kata awak makan ayam ni.Awak mesti laparkan."katanya sambil menghulurkan seketul ayam yang sudah dibakar dihadapan ku.
"Terima kasih."ucapku dan menyambut huluran ayamnya.
"Awak sebenarnya buat apa dekat dalam hutan ni?"soalnya tanpa memandangku.
"Saya ada perkhemahan badan beruniform."jawabku .
"Ouh,so maknanya awak bukan sorang lah dalam hutan ni?"
"Yup."
"So mana diorang?"soal jimin lagi.
"Diorang ada dekat tapak perkhemahan lah tu.Sebenarnya macam ni."
Aku cerita dari a sampai z dekat jimin.
"Ouh macam tu cerita dia.So awak xnak pergi balik dekat diorang ke?"
"Saya memang nak pergi dekat diorang balik.Tapi saya rasa.Saya x tau jalan balik ke sana.Terasa saya dah jauh dari diorang."terangku.
"Ouh.Apa kata esok saya hantar awak dekat diorang balik.Lagipun dah malam.Better awak rehat.And esok kita cari tapak perkhemahan awak tu."ujar jimin.
"Okay."sahutku.
Dalam malam yang dingin.Tubuhku terasa sejuk.Membuatkan diriku menggigil kesejukan.Mana tidaknya aku just pakai uniform pengakap dan berskirt sahaja.Tu yang sejuk semacam.Jimin yang berada disebelahku.Memandang ku pelik.
"Kenapa dengan awak ni?Awak okay tak?"soalnya kehairanan.
"Okay.Cuma saya sejuk je."jawabku.
"Ouh.Sejuk ek.Kalau macam tu.Apakata awak pakai jubah saya ni."kata jimin.Lalu disarungkan jubah hitamnya yang berlabuh ke tubuhku.
"Eh,jimin.Tak pelah.Nanti awak sejuk."kataku dan cuba menanggalkan semula jubah yang disarungkan ketubuhku.
"Tak pa.Awak pakai lah.Saya okay."jawabnya dan menghalangku daripada menanggalkan jubah dari melitupi tubuhku.