Author p.o.v
Kim hana yang sedang duduk termenung di meja kelasnya disergah oleh sung woon yang baru sahaja sampai ke sekolah."Boooo!!"sergah sung woon.
"Oh gosh!Sung woon apa ni kacau aku!"marah hana.
"Hahhaaha,saja.Kau ni kenapa termenung.Dari hari tu lagi aku tengok kau ni asyik termenung dalam kelas.Kau kenapa hana?"soal sung woon.
"Hurm,aku asyik terfikir pasal 2 lelaki yang aku jumpa dalam hutan ni.Sebab sampai sekarang aku dah tak jumpa dia.Aku terfikir yang sebenarnya diorang tu siapa?Orang bunian ke?Diorang tu wujud ke?Aku peliklah."kata hana panjang lebar.
"Wei hana.Bukan kau sorang je nampak 2 orang laki tu kan.Tae,rin,suga,joon dengan jin pun nampak dia kan?So maknanya diorang tu wujudlah.Maybe diorang sesat ke?"kata sung woon untuk meredakan kesusutan hana.
"Hurm tu lah kan.Tapi kalau diorang sesat pun.Agaknya diorang okay tak?"soal hana dengan memandang ke arah sung woon.
"Entah lah hana?"kata sung woon dan mengangkat tubuhnya turun naik yang menandakan dia tidak tahu.
"Sung woon!"jerit jae hwan.
"Wei aku caw dulu.Jae hwan dah panggil tu.By the way kau jangan fikir sangat pasal bende tu.Buat sakit kepala je."ujar sung woon dan berlalu pergi meninggalkan tempat hana.
*-------*
"Wei betul ke apa kita nak buat ni?"soal jungkook."Apa nya.Betul lah.Setakat dua tiga tahun.Apa yang x betulnya?"soal jimin tanpa memandang jungkook.
"Aish kenapa daddy kau libatkan aku sekali?"soal jungkook x puas hati.
"Daddy aku risau lah tu kalau aku buat tugas ni sorang-sorang.So dia suruh lah kau teman aku."kata jimin.
"Tapi duduk dekat dunia manusia wei.Kau gila."
"Wei hari tu kau pun kata dunia manusia best.Banyak ayam.So apa masaalahnya?"soal jimin dan memberhentikan langkahnya.
"Jimin.Kalau identiti kita terkantoi.Silap-silap hari bulan makhluk macam kita ni.Kena bakar dengan api tau."terang jungkook ketakutan.
"Ish kau ni.Kalau x nak pergi sekalipun.Jangan takutkan aku."kata jimin lalu menolak tubuh jungkook.
"Aduh!Aku bukan nak takutkan kau.Ni fakta!Kau lupa ke macam mana yerin mati dulu?"soal jungkook pada jimin.
"Aku tau."jawab jimin dengan menundukkan wajahnya.
"Aduh kau ni.Aku tengah takut kau sedih pulak.Tu yang aku malas nak kaitkan dengan yerin ni."kata jungkook dengan bercekak pinggang.
"Dah lah kook.Kalau kau x nak pergi.Aku boleh pergi sorang.Lagipun senang je misi aku.Cuba kenali sifat manusia je.Tak susah mana."kat jimin sebelum berlalu pergi meninggalkan jungkook.
"Jimin!Tunggulah."jerit jungkook dengan mengusutkan rambutnya sebelum mengejar langkah jimin.
Skip
"Fuh...kau rasa kita akan okey dekat sini?"soal jungkook setelah kakinya menjejak di dunia manusia."Jungkook kita akan okey.Kau just relax.Aku tak nak identiti kita kantoi.Macam yang kau cakap dekat aku di dunia pontiank tadi.Kalau kita tak nak mati kena bakar.Kita kena buat diri kita sama macam diorang."ujar jimin sambil berdiri menghadap suasana bandar yang bercahaya melalui atas bukit.
"Wei jimin.Kau kata kita akan duduk dengan pakcik kau yang duduk dekat sini kan?"soal jungkook pada jimin.
"Yup.Semua urusan kita dekat sini.Pak cik aku dah uruskan.So now kita pergi rumah pak cik vernon aku.And esok kita mula kan misi kita."kata jimin panjang lebar.