Hana p.o.v
Aku menoleh ke arah pemilik suara itu.Alangkah terkejutnya aku apabila melihat wajah pemilik suara itu."Jimin?"
"Hye hana.Awak okey?"ujar jimin dengan senyumannya.
"Saya okey."jawabku gugup dan mula meleraikan pelukannya dari ku.
"Awak sorang je ke?"sampuk satu suara belakang jimin.
"Eh jungkook.Awak pun ada?"
"Hye."sapanya dan melambaikan tangan ke arah ku.
"Hye."sahutku dengan muka yang sedih.
"Kenapa ni hana?Awak tak suka jumpa kita orang ke?"soa jungkook dengan menghampiriku.
"X.Bukan macam tu."nafiku.
"Habis tu.kenapa?"soal jungkook lagi.
"Handbag saya dah kena ragut.Habis duit saya kena ambik.Saya baru je nak pergi makan malam dengan kawan.Tapi.."
"Lah ye ke.Handbag awak tu macan yang ada dekat tangan saya ni ke?"soal jungkook sambil menayangkan handbag ku ke udara.
"Jungkook.Ni handbag saya."ujarku dengan senyuman.
"Hhah,saya tahu.Nah ambik balik."ujarnya lalu menghulurkan handbag ku kepada ku.
"Thanks jungkook,jimin."ucapku.
"Sama-sama."balas jimin jungkook serentak.
"Korang.Sebagai saya terhutang budi.Apa kata saya belanja korang makan.Nak tak?"pelawa ku.
"Makan?Ayam ke?"soal jungkook.
"Tak kisah awak nak makan apa.Ayam ke?What ever?"kataku.
"Jimin.Jom kita ikut hana."ajak jungkook.
"Wei jungkook.Kita kan dah lambat nak pergi rumah pakcik aku.Hana lain kali lah awak belanja kita orang."tolak jimin.
"Alah.Baru je nak borak-borak dengan korang.Lagipun kita dah lama tak jumpa.Semenjak dekat hutan hari tu."keluhku.
"Tak pe lah hana.Maybe lain kali.Lagipun saya x nak pakcik saya menunggu saya lama.So kita orang kena pergi sekarang."ujar jimin.
"Hurm,tak pelah kalau awak dah cakap macam tu.Lain kali kita jumpa."kataku.
"Okeylah kita orang pergi dulu.Jimin ni kan tak suka biar pakcik dia tunggu lama.So kena gerak dulu lah."ujar jungkook sinis.
"Jungkook.Aku tau kau perli aku."kata jimin dengan memeluk tubuh.
"Hahahah,Kelakarlah korang ni."tawaku.
"Hana hati-hati tau jalan kaki.Takut jadi macam tadi lagi."kata jimin.
"Okey.Thanks jimin ingatkan."ucapku.
"Most welcome."balas jimin.
Hana pun berlalu pergi meninggalkan jimin dengan jungkook di bahu jalan itu.
Bersambung..