Broken del 2.

106 7 0
                                    

~Felix perspektiv~

Jag vaknade av att solen lös i mina ögon. Försiktigt reste jag mig upp. Brevid mig låg Isabelle. Hon hade fortfarande sin klänning på sig och sminket var utsmetat. Jag kom ihåg att det var kaos igår. Dock så kom jag bara ihåg att Kat och Jorma åkte hem. Mitt i natten hade Emelie och Josefine kommit in med täcke och kudde och undrade ifall dom fick sova där. Nu låg dom i en stor hög. Försiktigt gick jag upp ur sängen och ut ur rummet. I hallen låg Ogge, Oscar och Omar i en stor hög utanför toaletten. Antagligen hade dom väntat på sin tur men dom hade däckat där. Försiktigt öppnade jag badrummsdörren och gick in. Där låg Daff och Michaela. Brevid dom låg deras små barn i sina bilbarnstolar. Jag gick ut igen och gick ner till köket. På soffan låg mamma och Ann-Britt. Meja låg i sin barnvagn och Felicia låg precis brevid den på golvet. Tydligen hade pappa, mina bröder och resten av crewet åkt hem. För dom var i alla fall inte här.

"Felicia. Vakna!" Viskade jag och ruskade på henne.

"Va? Är klockan mycket?" Frågade hon yrvaket.

"Klockan är åtta." Sa jag.

"Jaha." Sa hon.

"JAG ÄR VAKEN!" Utbrast mamma plötsligt.

"Wow ta det lugnt. Vi tänkte inte väcka dig." Sa jag skrämt.

"Förlåt. Ehm hjälper ni till med frukosten? Jag tror förresten att Isabelle fyller år idag ifall jag inte minns fel." Sa mamma.

"Jo det gör hon." Sa Ann-Britt som också hade vaknat nu.

"Då måste vi fixa frukost till henne på sängen! Gud jag visste inte när hon fyllde år." Sa jag och blev lite lätt stressad.

"Väck dom andra." Sa Felicia.

Jag gick upp för trappan och väckte Oscar, Ogge och Omar.

"Hörrni guys. Isabelle fyller år idag!" Viskade jag när jag hade väckt dom.

"Gör hon?! Jag visste inte det..." Sa Omar.

Dom gick ner och jag gick in på toan för att väcka Michaela och Daff. Men dom låg på golvet och hånglade.

"Ehm... Hörrni turturduvor Isabelle fyller år idag och vi ska ge henne frukost på sängen." Sa jag.

"Ehehe..." Sa Daff.

Jag gick ut ur rummet och väckte Josefine och Emelie. Som tur var sov Isabelle fortfarande. Emelie och Josefine låg i samma ställning som när jag vaknade.

"Hörrni. Ni måste vara jättetysta och smyga ut ur rummet utan Isabelle. Jag förklarar utanför." Viskade jag när dom hade vaknat.

"Så vad är det?" Frågade Josefine trött utanför.

"Isabelle fyller år så vi ska göra frukost åt henne." Sa jag.

"Jahaaaa..." Sa Emelie.

Alla var redan halvvägs klara med frukosten. Ann-Britt stod och stekte pannkakor med Meja i famnen och Michaela gick runt med Julia.

"Är alla redo?!" Skrekviska mamma.

"Yes!" Skrekviska alla tillbaka.

"Let's go. Men hörrni. Vi kan väl sjunga Build A Girl?" Frågade jag.

"Ja! Och så kan du vara längst fram och peka på henne extra mycket!" Sa Omar.

"Bra idé men hörrni. Ehm jag tror Isabelle vaknar snart." Sa Ann-Britt.

Vi gick upp för trapporna och öppnade försiktigt dörren.

~Isabelles perspektiv~

Jag väcktes av att någon eller rättare sagt några klampade i trappan.

"If i could build a girl..." Började Felix, Oscar, Ogge och Omar när dom kom in.

Men dom var inte ensamma. Alla gäster var här och sjöng med.

"GRATTIS ISABELLE!" Utbrast alla när dom var klara.

"Va? Fyller jag år idag? Vänta näää... Eller jo?" Sa jag frågande.

"Grattis gumman." Skrattade mamma och kom fram till mig.

"Vi har inga presenter för vi visste liksom inte att du fyllde år..." Sa Felix och kliade sig i nacken.

"Det gör inget. Det bästa är att jag får uppleva min 16 årsdag med er." Sa jag och pussade honom på munnen.

"Men vi. Eller jag tänkte att du, jag, Emelie, Josefine och Kat kunde gå och shoppa lite?" Sa Michaela och kom fram.

"JAAAA!" Utbrast jag och hoppade upp och ner i sängen.

"Ät din frukost först och sen kan du klä på dig och sånt." Sa mamma.

Jag åt frukosten snabbt och Felix kallade mig för "speedy gonzales". Efter det sprang jag in på toan och fixade mig.

-I stan-

Vi hade mött upp Kat vid Centralen och nu satt alla med varsin Frappe på Starbucks.

"Jag hade ingen aning om att du fyllde år idag!" Sa Emelie.

"Nä inte jag heller." Skrattade jag.

"Haha. Förlåt om jag frågar... Men hur kändes det när Jorma kom bara sådär när du trodde att han var död?" Frågade Kat.

"Ja... Jag vet inte. Först blev jag glad. Men sen blev jag arg..." Sa jag.

"Aa jag förstår." Sa Kat.

"Har alla druckit upp? Jag vill SHOPPA!" Utbrast Josefine.

Vi nickade och gick iväg. Först gick vi in på Lindex. Kat hittade en fin klänning som var Cerise rosa med ett svart bälte. Vi gick vidare in på Åhléns City och tittade runt. Emelie köpte massa smink och Josefine köpte ett par UGG's som hon hade sparat till.

"Åh jag önskar att Primeboots inte var så dyra..." Suckade jag.

"Jag köper dom åt dig! Som en födelsedags present!" Sa Kat.

"Nej. Jag kan inte ta emot dom." Sa jag.

"Jooo kom igen!" Sa Kat.

Efter mycket om och men blev det tillslut ett par höga bruna Primeboots.

Vi gick vidare mot gallerian men jag hann knappt över gatan innan allt svartnade. Senare vaknade jag upp på ett Sjukhus med massa sladdar i mig.

Broken (swedish)Where stories live. Discover now