Imię Postaci

6K 327 402
                                    

Wiem, wiem, ten rozdział może i nie ma sensu, ale i tak warte jest to omówić.
Na polskim Wattpadzie często spotykam angielskie imiona np. w opowiadaniach, książkach, roleplayach czy opisach postaci.  W tak zwanych "dzieUach" niektórych użytkowników Watt najczęściej się spotyka imiona Hope, Jessica etc. A nazwiska to oczywiście najczęściej nazwy kolorów.

Natomiast ja szukam w Internecie różnych nazwisk i imion w najróżniejszych językach i dobieram do postaci. Interesujące są na przykład indiańskie imiona, mają tyle interesujących znaczeń.

Wezmę przykład mojej postaci. Jest to mroczny elf, najzwyczajniej asasynka w wieku 27 lat. Posługuje się dwoma mieczami jednoręcznymi i łukiem. Jest bardzo nieufna w stosunku do ludzi, jest wierna swoim przekonaniom i niezbyt dużo mówi. Postanowiłam ją nazwać Chaaja Rajni, co w przetłumaczeniu znaczy Cień Noc.
Inne moje postacie nazywają się na przykład:
-Aatos Virtanen
-Szymon Markowski
-Nikolaj Siergiejew
-Dhir Mulligan-Lafayette

Wniosek? Nie bój się eksperymentować z imionami postaci, możesz się nawet postarać o ukryte znaczenie ich imion, pasujące na przykład do ich charakteru czy wyglądu. Ciekawe imię przyciąga uwagę ludzi, zwłaszcza, że jak brzmi ciekawie, niektórzy chcą wiedzieć więcej o tej postaci, poznać ją, jej historię.
Oraz chciałam dodać, że czasami warto dać postaci polskie imię i nazwisko. Nasz narodowy język potrafi naprawdę pięknie wyglądać i pasować do postaci.

Tworzenie postaci, czyli jak rozpoznać Mary Sue.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz