Tutaj nie ma absolutnie żadnych ograniczeń! Postać może mieć pancerz na plecach, a równie dobrze może być zombie. Jednak nikt NIE jest idealny! Nawet taki wampir czy anioł czy elf. Każdy ma wady.
Przykład u wampira? Kły. Nienaturalnie martwa skóra. Czerwone oczy. U anioła to na przykład zadarty nos, może monobrew? Takie typowe wady urody jak u ludzi. Elfy również mogą mieć takie niedoskonałości, również zależy to od rodzaju elfa.Ale również nie należy przesadzać w drugą stronę. Za dużo wariacji w wyglądzie odpycha ludzi, zwłaszcza w fandomie artystycznym. Na przykład mnie bolą oczy jak ktoś używa zbyt dużo neonowych kolorów.
Ale przechodząc do głównej części:
Jak rozpoznać Mary Sue po wyglądzie?To wszystko zależy od fandomu i od sytuacji. Jak mówiłam wcześniej, każdy ma wady. Nie ma określonych cech Mary Sue. To, że dasz jej brązowe włosy, nie znaczy, że to nie jest Mary Sue. Jeśli piszesz opis wyglądu postaci, postaraj się go robić jak najbardziej szczegółowo. Nie pomijaj rzeczy takich jak np. Blizna na prawej kostce. Słowa są po to, by utworzyć obraz i pomóc temu, który czyta, wyobrazić sobie postać. Jednakże wyidealizowanie postaci czasami może kogoś złościć.
Przejdźmy do rasy. Tutaj nie ma absolutnie żadnych ograniczeń. Człowiek, wilkołak, wampir, anioł, hybrydy, elfy, krasnoludy, cokolwiek co ci przyjdzie na myśl! Jednak trzeba pamiętać o zachowaniu typowych cech owych ras, tych dobrych i tych złych.
Jeśli nie jesteś rasistą, warto tworzyć np. Afroamerykanów, Indian, Hindusów, Azjatów. Dodają postaci takiej niezwykłości, osobiście uważam, że wampir afroamerykanin byłby ciekawą postacią.Jednak jak rozpoznać Mary Sue?
W tematyce fantasy są to najczęściej hybrydy tych najbardziej potężnych/najpiękniejszych ras, np. Pół anioł pół syrena.
To jest w porządku dopóki nie ograniczysz tych pozytywnych cech. Jeśli nie masz umiaru, twoja postać może stać się OP (overpowered), czego większość społeczeństwa nienawidzi. Jednakże by zgłębić temat mocy i umiejętności, poświęcę temu następny rozdział.A skoro chodzi o wiek, to jak rozpoznać Mary Sue?
Najczęściej 16-17 lat, w tematyce fantasy widzi się często "1000+ lat, ale wygląda na 17".
Najlepiej jest dawać różny wiek swoim oc. Nie bójcie się dać postaci np. 35 lat, to wciąż młody wiek! Można dać owemu charakterowi 7 lat, ale trzeba wtedy pamiętać, że dzieci nie potrafią po prostu myśleć jak dorośli.
CZYTASZ
Tworzenie postaci, czyli jak rozpoznać Mary Sue.
RandomJestem w paru społecznościach internetowych i w fandomach. W tym oto wspaniałym dziele znajdziesz, jak różne fandomy i społeczności robią Mary Sue, Gary Stu, Anti Sue i Anti Stu. Piszę tę "książkę", ponieważ ok. 50% społeczności i fandomów tworzą n...