Bab 14

24.9K 1K 8
                                    

Setelah menempuh jalan sesak selama hampir setengah jam mereka berdua pun sampai di Star Shop (Hentam je kalau ade nama market sama macam tu anggap ja lah itu lah kedai nya.)

Setelah parking di cari mereka pun memasuki Star Shop bersama sama dan mencari restoran tempat mereka berjanji untuk berjumpa.

"Wei..lambat lagi ka..nak reput dah aku ni.." Rungut Naufal

"Diam boleh tak ..awak ni bising lah dari tadi.. dah ke seratus kali awak tanya soalan yang sama tau tak..Kita kan dah janji jumpa pukul 9 ni baru nak masuk pukul 9 faham HAMPIR.." Kata Sya geram dia datang awal nak cuci mata tapi last last dia yang kena tarik dalam restoran ni oleh si Naufal ni lah.

"Kau sebok pa hal aku tak ganggu kau kan.." Balas Naufal Pula.

"Masalah nya telinga aku ni bingit denga suara sumbang kau tu.." Tengking Sya dengan nada perlahan nak jerit hui malu wei.

"Dah lah tu Wei ..aku kawin kan juga korang dua ni nanti." Kata Hafiz mencelah boleh gila denga diaorang gaduh ni.

"Kau diam.." Serentak Naufal dan Sya berkata.

"Ris...cuba Kau tengok Naufal tu.." Adu Hafiz .

Faris yang dari tadi diam hanya memandang Naufal dengan renungan tajam terus bisu Naufal di buat nya.

Selang beberapa minit..

"Hai korang..Sorry lambat jalan sesak.." Kata Sofia yang baru sampai bersama Ayumi yang menunduk tidak menampakkan muka nya di tambah lagi hud di tarik ke depan.

Naufal,Hafiz dan Sya yang melihat perempuan yang tidak dikenali mengerut dahi serentak.

"Sape orang sebelah kau tu Sofia..?" Tanya Hafiz mewakili semua yang berada di situ.

"Ayumi lah..tak kenal ke..but sorry again ade orang makan seguni beras tadi.." Perli Sofia.

Ayumi yang sebok dok scroll terhenti sambil merenung tajam sofia.

"Perli aku nampak.."Kata Ayumi sinis.

"Eh..terasa ke..?"Tanya Sofia pula.

"Kau..!!" Hilang terus kata kata Ayumi sebab menahan geram.

"Eh..Eh..Eh..asal lak korang ni.. nak gadoh juga ha...." Bengang Hafiz ialah tadi Naufal dengan si Sya ni haih.

"Jap..Yumi Kau - "Sambung Hafiz sambil melihat Ayumi dan Faris silih  berganti.

Penampilan Faris sama macam Ayumi pakai baju hud yang tertulis I'm Faris cuma takde love kecil lah seluar hitam kasut adidas line putih.

"Kau couple dengan Faris ekor..?" Tanya Naufal pula menyambung soalan Hafiz yang tergantung tadi.

Berkerut dahi Ayumi mendengar soalan yang agak KBAT itu. Lalu memandang ke arah Faris yang juga memandang ke arah nya. Terbutang luas mata nya melihat penampilan diri Faris yang hampir sama dengan dia itu.

"Ma..Ma..mana a..ad..ada.." Gagap Ayumi . Eh asal lak aku gagap ni..tanya Ayumi dalam hati.

Yang lain juga turut melihat penampilan mereka berdua yang menyebab kan muka Ayumi berubah keruh bukan merah ek.

"Haah lah sama je..kuat jodoh nampak.." Kata Sya tak sengaja dan tak perasan akan kata kata nya itu.

Faris yang mendengar itu sudah panas telinga nya mendengar hati nya sakit dia belum dapat untuk mencari pengganti Rania.

"Eh..kitaorang gi jalan dulu lah ek.." Kata Naufal risau saat melihat perubahan muka bos nya itu lalu mencuit pula siku Hafiz memberi isyarat. Hafiz yang faham akan isyarat itu mengangguk. Lalu menarik tangan Sofia manakala Naufal menarik tangan Danisya.

Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2] Where stories live. Discover now