Bab 24 (Siksaan Devil 3..)

21.9K 959 2
                                    

Akhirnya mereka pun sampai di rumah usang itu. Dapat kedengaran bunyi beberapa orang berbual sambil bergelak ketawa.

"Dorang dah sampai.."Kata Azrin memecahkan kesunyian yang dari tadi melanda.

Kedua anak buah nya hanya mengangguk faham akan maksud Ayumi.

"Hoi bangun sampai bila kau nak tidur hah..?"Tanya Ayumi sambil menampar kuat ke dua lelaki misteri itu. Mask yang di pakai lelaki tadi sudah di tanggal kelas kelihatan muka yang boleh tahan tampan itu.

Perlahan lahan mata lelaki itu terbuka. Benda pertama yang di lihat nya adalah mata Ayumi yang sekelam malam hari ini.

"Siapa hantar kau untuk culik kawan aku.."Tanya Ayumi dingin. Kedua tangan nya di masuk kan ke dalam poket.

"Aku tak tahu.."Jawap nya lemah.

"Siapa yang hantar untuk culik kawan aku.."Tanya Ayumi tenang sekali lagi.

"Aku tak tahu.."Berkeras lelaki itu tidak ingin memberi tahu Ayumi.

Tangan Ayumi pantas mencengkam kolar baju lelaki itu. Lalu pintu rumah usang di sepak nya kasar nasib tak terpatah je pintu rumah tu.

Badan lelaki itu di tolak nya kasar hingga menghempas dinding.

Faris dan yang lain serentak terkejut saat mendengar bunyi sepak kan pintu dan akan kehadiran lelaki misteri itu.

"Aku tanya sekali lagi sape hantar kau culik kawan aku!!!!" Tengking Ayumi.

"Aku kata tak tahu ..tak tahu lah.."Balasan lelaki itu dengan tengkingan juga. Sempat dia menyeringai kesakitan saat badan dia di hempas kuat ke dinding tadi.

" Raziq ape kau buat kat sini..?"Tanya Naufal hairan. Dah datang datang main tengking tengking sape tak terkejut.

"Oo..nama Kau Raziq ek..Aku tanya kau bebaik ni SIAPA . HANTAR . KAU.." setiap perkataan di tekankan oleh Ayumi . Kesabaran nya mula menipis.

"Aku bukan lelaki hipokrit..Aku kata tak tahu kat tadi..Dah pekak ke hah perempuan.." Kata Raziq sinis.

Memang salah besar main api dengan Ayumi ni di tambah lagi kesabaran nya mula hilang perlahan lahan.

"Bro aku nasihatkan kau bagi tahu jak..nanti Tak pasal pasal benda buruk jadi kat kau.."Pesan Haikal.

Yang lain memandangkan dia pelik kecuali Sofia. kenapa tak tolong je..?Kan senang. Desis hati mereka serentak.

Pisau lipat yang di sembunyikan oleh Ayumi di dalam poket hud nya di keluarkan . Bilah pisau itu kelihatan berkilat. Yang lain sudah meneguk air liur pahit. Nak jalan tapi aura yang Ayumi bawa memang betul betul kuat sehingga berdiri bulu roma masing masing.

"Ayumi ape kau nak buat tu.."Tanya Faris cuak.

"Dia dan geng dia ni yang culik Sofia tadi..Aku tanya baik baik dia buat main main..dan sekarang kesabaran aku dah betul betul hilang.."Kata Ayumi. Suara nya menjadi begitu merdu tetapi dalam masa yang sama sangat menakutkan.

"Lain kali jangan buat DEVIL hilang sabar..kau Jawap pertanyaan aku sekarang.."Kata Ayumi dingin. Sambil
duduk mencangkung di depan Raziq. Pisau di tangan kanan nya di belek belek.

Hafiz tersentak saat mendengar kata kata Ayumi tadi begitu juga yang lain. Diri nya ingin melangkah untuk memberi pelajaran untuk Raqiz tapi di halang pula oleh  Azrin yang duduk berhampiran dengan nya.

"Baik kau jangan kacau urusan dia kalau tak nak gantikan tempat si Raziq tu.."Pesan Azrim

Terus mati langkah Hari di buat nya.

Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2] Where stories live. Discover now