Bab 27

22.4K 900 26
                                    

"Ehh..hai..Ayumi buat apa kat sini..?"Tanya Aqif lembut. Entah kenapa sejak alami mimpi tadi dia dapat rasa hangat saat berada bersama dengan Ayumi.

"Hai..takde wat apa apa..just ambil angin je.."Kata Ayumi gugup

"Mata kau tu memang warna hijau ek..?"Tanya Ayumi. Sengaja dia tanya soalan itu sebenarnya.

"Yup..Mata Kau pun..nak tau sesuatu tak..?"Tanya Aqif teruja. Entah bila masa dia berasa betul betul teruja nak menceritakan kisah hidup nya dekat Ayumi. Rasa macam cermin diri sendiri ja.

"Nak kalau kau sudi bagi tahu tu lah.."Kata Ayumi sambil tersenyum nipis. Cahaya bulan purnama yang menyinari malam tu menampakkan lagi kecantikan Ayumi.

"Dulu aku hidup bahagia dengan family aku happy gila aku masa  tu..sampai lah satu hari tu hidup aku sekaligus berubah dalam sekelip mata aku kena culik depan mata kakak aku sendiri..masa tu aku betul betul takut"  Kata Aqif sebak.

"Orang yang culik aku tu gelarkan diri dorang White Eagle..Rasa terdesak membuat aku ambil keputusan untuk lari dari situ dan yah aku berjaya..Tapi jalan yang aku sangka akan pulang ke rumah rupa rupa nya jalan tu tembus kr kawasan perumahan kampung..alhamdulillah aku ucap kan sebab ada orang sudi ambil aku jadi anak angkat diaorang sepasang suami isteri and ada anak perempuan sorang yang sekarang ni adik aku..kalau boleh di ulang masa aku nak sangat tahu apa yang mak ayah aku buat masa aku hilang tu kalau boleh aku tak nak lah peristiwa aku kena culik tu terjadi lansung..hahh sampai sekarang aku masih menunggu dorang untuk ambil aku balik..Tapi makin di tunggu makin hampa aku di buat nya.."Kata Aqif sambil tersenyum palsu.

Jadi kau yang culik adik aku tu..sial betul tunggu kau..kalau betul dia adik aku memang aku penggal kepala kau eagle..Kata Ayumi dalam hati. Penumbuk nya digenggam erat cuba untuk melepaskan geram.

"Err..kalau lah ek, family kau cari kau sampai sekarang tapi tak jumpa..Kau masih terima dorang.??" Tanya Ayumi lagi.

"Kalau ek..macam mana nak cakap..aku masih terima dorang sebab aku lahir dari keluarga aku tu..ibu aku pula dah susah payah bertarung nya untuk lahirkan kakak aku dengan aku.."Terang Aqif air mata jantan nya mengalir tapi sempat di sekat pantas.

"Oo..macam mana pula dengan kakak kembar kau tu..benda first yang akan kau buat bila jumpa dia apa pula..?"Tanya Ayumi. Dia teruja bila menanyakan soalan itu rasa cahaya yang lama datang balik membawa nya keluar dari kegelapan.

"Benda first, aku bagi contoh ek kalau kau kakak aku aku akan peluk dia erat erat tak nak bagi dia lepas pun sebab kitaorang dah lama bersama sejak dalam rahim ibu aku lagi..ucapan pula aku nak cakap aku sayang sangat dengan dia..pendek kata aku nak luah kan segala rasa rindu ni dekat dia.."Kata Aqif panjang lebar.

Tersentak dia saat mendengar kata kata ikhlas yang keluar dari mulut Aqif itu. Lalu segaris senyuman di beri nya.

Kalau betul kau adik aku..aku nak buat benda yang sama sebab aku masih sayang kau..desis hati Ayumi sebak.

"Okey lah baik kau tidur dah kol berapa ni esok ada benda lain nak buat.."Kata Aqif lalu dia meninggal kan Ayumi setelah mengucapkan selamat malam.

Tanpa di sedari kedua kembar itu seseorang telah pun mendengar semua dari awal hingga akhir perbualan kedua adik beradik itu. Senyuman ikhlas di pamerkan oleh orang itu.

"Aqif kau sama macam Ayumi serupa gila muka korang berdua kalau sekali imbas lah cuma beza jantina korang dua..And aku yakin korang akan berjumpa lagi nanti.."Kata lelaki itu sorang sorang. Lalu melajukan langka nya ke khemah untuk tidur.

Di tempat Ayumi pula..Ear phone yang belum di tanggal kan tadi di tekan nya.

"Kau dah dengan semua nya kan tadi..jadi Khai , Zul aku nak korang cari DNA Aqif kalau sepadan dengan aku..lindungi dia sampai aku bawa balik dia ke dalam keluarga aku..dan Haikal Raikal aku tahu kau belum tidur lagi bawa geng kau aku nak Eagle hidup hidup lepas ja ujian DNA tu keluar faham.."Kata Ayumi atau lebih kepada mengarah.

"Faham" Kata mereka berempat serentak di dalam talian.

Lalu talian pun di putus kan oleh Ayumi. Langkah nya perlahan menuju ke Khemah kumpulan nya. Zip di buka dan di tutup kembali setelah membasuh kaki dan membuka kasut nya.

Badan di rebah kan di tempat nya tadi. Kini pesanan sebelum ayah nya meninggal dapat di tunaikan nya walaupun memakan banyak masa.

Asal kan hasil nya memuaskan sudah.

#######

Setelah selesai mandi dan solat mereka yang menyertai perkhemahan itu berkumpul di tempat biasa. Hanya sarapan pagi saja di sediakan makanan tengah hari dan petang dorang terpaksa masak sendiri.

Mereka pun beratur mengikut kumpulan untuk mengambil makanan setelah semua mengambil makanan mereka pun menuju tempat yang di sediakan untuk makan bukan di kawasan khemah tapi di tempat yang lebih luas dan dapat menikmati pemandangan yang indah di waktu pagi.

"Adu ngantok nya..whooomm.."Kata SYA sambil menguap besar tak senonoh betul macan tak reti nak tutup mulut je.

"Korang bukan tidur awal ke...?"Tanya Afifah hairan

"Oh...kitaorang gosip semalam tu akhir tidur.."Tipu Sofia.

"Eh sofia kau hilang mane semalam..?"Faridah hairan. Ialah tetiba duduk kat depan cakap bukan main selamba je.

"Ohh..semalam Aku sesat tapi nasib lah bulan terang semalam dapt jumpa jalan pulang.."Jawap Sofia selamba. Walau ada nada menipu yang sangat ketara dalam ayat nya.

"Eh bukan kau dekat khemah PBSM ke semalam..?"Tanya Nurul pula hairan.

"Aku nak terkuncil semalam nak ke tandas tapi tak tahu pula jauh gila so jalan pintas aku redah hutan dan yah aku berjaya sesat.."Tipu Sofia lagi.

Kelihatan Faris and the geng dan anak anak buah Rose menahan ketawa.

Yang lain hanya meng o kan saja.

"Aku baru perasaan sesuatu lah kau Ayumi dengan Aqif kembar ke..?"Tanya Nur yang memang jenis pendiam.

Tersedak Ayumi dan Aqif serentak saat mendengar soalan itu. Pantas sahaja air yang berhampiran di capai mereka.

"Haa..cuba tengok tu gaya dorang makan ngan minum sama ja." Tegur Aififah lagi.

"Eh..yeke tak perasan pula.."Kata Ayumi sambil mengaru tengkuk nya.

"Kalau kembar pun kenapa..?"Tanya SYA mencelah.

"Ialah kita orang tak penah tengok kembar laki pompuan tau.."Kata Nurul teruja yang lain sudah mengangguk kecuali Faris dan Irfan.

Tapi memang tidak dapat di nafikan lagi setiap pergerakan Ayumi begitu serupa dengan Aqif. Cara berjalan makan,minum dan tidur. Semua sama tak da yang berbeza pun.

"Baiklah murid murid hari ni aktiviti kita pula masuk hutan sekali lagi tapi kali ini sape yang sampai dekat pantai tak jauh dari kawasan perkhemahan ni kumpulan dia akan jadi juara dan  ketua dan penolong nya akan buat persembahan semasa aktiviti last  kita pada malam ini iaitu aktiviti ungun api secara besar besaran.."Terang Cikgu Faizal panjang lebar yang lain dah mula nak histeria menjerit nak test suara malam ni katakan .

Mereka pun mula beratur di mulakan oleh kumpulan 1 yang memasuki hutan sekali lagi.

#####
Di tempat yang agak tersorok kelihatan seseorang tengah memarahi sosok yang berjantina lelaki.

"Apasal kau bodoh sangat culik je kut tak kan tak mampu..kali ni aku nak kau buat betul betul kalau tak aku repot polis pasal semua kegiatan kau.."Tengking gadis itu lalu beredar dari situ dengan senyuman plastik yang di buat buat.

~~~~~~~~~
Apa lagi rancangan jahat dorang ni..???

Vote dan komen jangan lupa amat membantu kitew meneruskan cerita ini..:-)

Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2] Where stories live. Discover now