Hari ni dah masuk 4 bulan Ayumi bersekolah di Sains HighSchool. Dan selama 4 bulan jugak lah dia di buli habis habisan. Tapi dia tetap bersabar sehinggalah muncul hari 'itu' dia akan menunjukkan siapa sebenarnya dirinya.
Dan juga makin ramai yang mahu berkawan dengan Ayumi walaupun selalu di buli. Hubungan dia dengan Faris hmm, masih sama macam pertama kali berjumpa dulu. Dan yang terakhir rahsia di sebagai anak jutawan terkenal masih selamat.
Ting.. Ting.. Ting..
Kedengaran bunyi loceng sekolah berbunyi menandakan pulang sekolah cepat saja 5 Bijaksana mengemas barang barang untuk pulang. Tak nya lari rumah tu.. 😂
"Weii Yumi pulang lu.. "Kata Sofia
"Saye balik dulu ye"
"Ma princess balik duly "Kara Ilham playboy biasalah macam tak kenal kan.
Ayumi hanya mengganguk dah serupa burung belatuk pun ada.
Satu persatu kawan Ayumi pulang dab kini hanya tinggal dia sempat juga lah kena tolak dengan The Princess Diva sampai terjatuh di buat nya.
Memandangkan semua sudah pulang Ayumi pun mengambil kesempatan yang ada ini untuk jalan jalan di berlakang bagunan lama sekolah. Dah Pak Mat lambat ambil dia kan.
Sedang dia berjalan jalan tiba tiba dia di kepung oleh 10 orang lelaki dalam kurungan miang.
"Piwit awek cun doh.. "
"Hai cik adik manis dari mana..? "
"Nak keluar dengan saye tak.?. "
Itu lah soalan soalan yang diajukan oleh beberapa orang kumpulan lelaki miang itu.
"Hoi.. Tunggu jap.. "Jerkah salah seorang dari mereka. Leader diaorang kut.
"Pe hal..? "Tanya ahli kumpulan itu
"Cuba kau tengok nametag perempuan tu.Bukan budak tu ke yang bos nak kita belasah.. "Kata sang leader itu kepada anak buah nya.
"Haah lah wei.. Tapi tak tau pulak yang budak perempuan tu cantik gilaa doh.. "Jawap salah seorang ahli kumpulan dengan senyuman miang. Sambil meneliti Ayumi dari atas ke bawah, bawah ke atas.
"Ahh tak kire belasah jelah aku nak duit.. "Kata leader kumpulan itu lalu mengarahkan semua kawan kawan nha menyerang Ayumi tapi terbantut saat ada suara yang menghalang.
"Hoii.. Tak kan perempuan pun kau nak buli tak de orang lain ke.. "Jerkah jeng jeng jeng.. !! Tidak lain dan tidak bukan Faris.
Entah kenapa terdetik di hati nya untuk lalu diloring sunyi ini.
Lalu pantas saja tangan Ayumi di tarik oleh Faris menuju ke belakangnya.
"Aku tak kire perempuan tu bagi aku untung banyak jadi baik kau serah kan dia Faris sebelum aku belasah kau.. "Tengking sang Leader pula geram sasarannya dilindungi.
"Lepasi kami dulu.. "Cabar Naufal dengan senyuman mengejek.
"Cis.. Serang diaorang sekarang..! "Arah leader itu lagi
Lalu aksi bertumbuk pun bermula dan tanpa di sedari Faris ialah kan dia sedang kusyuk berlawan silap sikit je lebam lah jawap nya back to story tanpa di sedari Faris ada salah seorang dari kumpulan lelaki miang tadi memengang pisau lipat dan sasaran bya adalah perut Faris. Tapi sayang Ayumi lagi tangkas sempat di memengang pergelangan tangan kanan budak lelaki itu. Lalu dipulas tangan lelaki itu sekuat nya hingga terlepas pisau lipat itu dari tangan nya. Ditepis kasar tangan lelaki itu saat dipastikan pisau itu benar benar jatuh .
Apabila terasa diri nya terancam terus saja Ayumi melemparkan beg beg nya di merata tempat baju PJ sekolah lengan panjang di lipat hingga ke siku. Lalu dia berlari kearah salah satu lelaki yang ingin menyerang Hafiz. Tendangan padu diberikan hingga pengsan lelaki itu di buat nya. Tiba tiba insting Ayumi berkata bakal ada satu penumbuk akan mengenainya lalu pergelangan tangan lelaki yang hampir mengenai muka nya digengam lalu di pulas hingga ke belakang siap ada bunyi lagi tu.
Krak..!
Bunyi tulang lengan lelaki itu patah. Selepas itu sedang Ayumi ingin menarik nafas lega tiba tiba terasa ada benda tajam yang mencucuk belakang nya di toleh sekilas terlihat sang leader sedang mengacukan pisau lipat kawan nya tadi ke belakang Ayumi.
"Faris kau belasah lagi kawan kawan aku perempuan ni jadi mangsa" Ancam sang leader itu dengan senyuman sinis.
"Ris Yumi.. "Kata Hafiz pendek. Rupa risau ditayang kan.
"Hoii...lepas kan perempuan tu kalau tak -"jerkah Faris terpotong.
"Kalau tak apa haa.. Aku bunuh perempuan ni kang.. "Ungutan sang leader semakin menjadi jadi.
Kelihatan semua kawan kawan nya terseyum sinis saat melihat target mereka dalam gengaman ketua mereka.
Terlihat jelas di wajah Ayumi riak tenang dan itu menyebabkan Faris memikirkan dua kali untuk menyelamatkan Ayumi.
Dia tak takut ke nyawa tu. Ke dia ni memang nak mati. Desik hati Faris.
Mampos lah macam mana nak selamatkan Ayumi ni adu.. Kata Naufal dalam hati pula. Jelas diwajah nya memaparkan riak risau.
Macam mana nak selamatkan dia kalau dah main pisau ni haduhh.. Keluh Hafiz dalam hati.
Tanpa di sedari sesiapa sempat Ayumi tersenyum sinis.
Dalam gerakan pantas pisau lipat itu di rampas lalu Ayumi acukan di leher sang leader itu tadi sehingga darah mengalir sedikit manakala bahagian belakang lutut leader itu di sepak membuat kan nya terduduk meraung kesakitan.
Membulat mata Faris and the gang apabila melihat perlakuan pantas dan berani Ayumi itu. Terkejut..? Mesti di fikiran mereka Ayumi ini berani tapi sukar bagi mereka untuk mempercai fakta tersebut .
Tapi kenapa dia nak dibuli tanya Faris dalam hati.
Kau ingat senang senang nak bunuh aku ini rose lah ketua mafia evil rose kejam dan tak berperikemanusiaan puji Ayumi dalam hati.
"Kau bunuh aku tanda nya kau bunuh PERMAISURI DUNIA"bisik Ayumi dalam nada mengancam di telinga leader kumpulan itu.
Apabila terasa cukup terusaja dia mencampakkan pisau lipat itu jauh jauh. Dan mencari kelibat beg nya yang dicampak di merata tempat. Setelah terjumpa diambil beg itu lalu beredar dengan santai tanpa memperdulikan pandangan jejaka jejaka disekeliling nya.IPhone 7 di dalam poket di ambil lalu no seseorang di dail.
"Bersihkan bahan bukti tadi.. "Kata nya singkat lalu menamatkan panggilan tanpa memperdulikan orang di talian menjawap atau pun tidak.
Saat ini Ayumi berada di kawasan luar pagar sekolah menanti Pak Mat dan dalam beberapa minit akhirnya kelibat BMW hitam terpaking didepan nya apa lagi masuk je lah.
Kereta BMW hitam itu pun melaju menuju ke rumah majikan nya. Di dalam kereta Ayumi hanya memikirkan siapa yang sanggup mengupah orang untuk membelasah nya. Jikalau dia tahu dah seksa orang dia buat. Tiba tiba satu idea muncul nombor seseorang didail lalu app watsap dibuka.
"Mark cari sapa berani upah orang nak bunuh aku tu.. Aku nak minggu depan mesti ada.."
"Baik bos"
~~~~~~~~~
Siap khas untuk peminat setia cerita ni.. 😄
YOU ARE READING
Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2]
Acción(KARYA KEDUA KHAISHIF) Asli daripada : KhaiShif Beautiful cover by : KhaiShif NO COPY! ⚠️ [Siri L&D] B2 Perginya seorang teman serta seorang bapa menjentik rasa sedih di hati ketua kumpulan mafia EVIL ROSE yang telah dikatakan lenyap . Kerana ha...