Kelihatan lelaki yang di tengking gadis tadi merengus. Muka nya di raup kasar.
Aku akan buat apa saja asal dapat sofia tu..tapi dorang yang bodoh gila aku suruh lain di buat lain pula.. Kata lelaki itu.
Lalu dia beredar dari tempat itu dengan perasaan yang kacau. Setelah melihat Aqif dengan Sofia selamat pagi tadi.
########
"Haduh..masuk hutan lagi..naik muak aku tengok tu je memanjang.." Rungut Naufal.
"Tabah lah wahai sobat.."Kata Haikal pula sambil menepuk nepuk bahu Naufal.
"Tak baik merungut depan ciptaan tuhan.."Perli Ayumi pula sinis.
"Huish..menusuk Sampai ke hati..deep ke..?"Tanya Naufal.
"Kalau terasa deep lah dia.."Jawap Ayumi selamba.
Terdiam terus si Naufal ni saat mendengar apa yang keluar dari mulut Ayumi itu.
"Baiklah murid murid hantar wakil untuk mendapat peta ke hadapan.." Arah cikgu Faizal lagi.
Faris pun beredar daripada kawasan kumpulan nya untuk mengambil peta di hadapan.
Setelah mengambil peta dia pun kembali tanpa sebarang senyum yang terukir di bibir nye.
"Faris nak tengok peta tu boleh..?"Pinta Ayumi.
Peta dibagi tanpa memandang Ayumi entah kenapa sejak selepas sarapan tadi mood dia terus hilang. Dia dapat merasakan sesatu yang buruk bakal terjadi sekali lagi.
Ehhh..Asal peta ni tak sama macam peta yang selalu aku guna tu..?Desis hati Ayumi hairan.
Ya,Ayumi selalu bercuti bersama family dia kalau ada masa lapang atau pun cuti sebab itu dia dah tahu semua selok belok dalam hutan tu.
"Sape ek yang bagi peta ni dekat awak..?"Tanya Ayumi lagi. Hanya bercakap dengan Faris sahaja dia tidak dingin sebab apa..? . Sebab Faris tu dah dingin di balas dingin lagi apa lah nanti jadi nya. Yang pasti memburuk kan keadaan adalah.
"Dekat cikgu ..Danial kenapa..?"Tanya Faris pula.
Terus sahaj Ayumi memandang Cikgu Danial yang tersenyum sinis dekat dia. Mulut nya di gerak gerak kan tanpa suara.
"Korang akan mampos" Kata Cikgu Danial sinis tanpa suara.
" shit.." gumam Ayumi tapi masih dapat di dengar oleh orang lain.
"Wei..nak carut tak yah kat sini.."Tegur Sofia.
Ayumi hanya memberi kan pandangan tajam sahaja pada Sofia.
Glup..
Pahit saja air liur yang di telan oleh Sofia saat metembung dengan mata Ayumi yang hitam berkilat itu.
"Dah jom kita masuk hutan kang jadi yang terakhir aku tak nak.." Ajak Affandi setelah lama berdiam diri.
Yang lain hanya mengangguk saja. Tapi sayang Ayumi belum sempat memberitahu kan hal yang sebenar.
Adui..Asal Kau bebal sangat hah Ayumi..kutuk Ayumi pada diri nya sendiri.
Mereka pun memasuki hutan yang tebal itu tanpa banyak bunyi hanya deruan ombak saja kedengaran.
#######
Setelah beberapa jam akhirnya mereka pun tidak menjumpai jalan keluar makin ke dalam ada lah.
Manakal Ayumi sudah ingin pitam, kepala nya begitu pening akibat tidak cukup tidur malam tadi. Mana tak nya dorang balik tapak perkhemahan dah pukul 12 lepas tu Ayumi tersedar pukul 3 cikgu suruh bangun pukul 5 tidur ayam lah jawap nya si Ayumi itu.
YOU ARE READING
Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2]
Acción(KARYA KEDUA KHAISHIF) Asli daripada : KhaiShif Beautiful cover by : KhaiShif NO COPY! ⚠️ [Siri L&D] B2 Perginya seorang teman serta seorang bapa menjentik rasa sedih di hati ketua kumpulan mafia EVIL ROSE yang telah dikatakan lenyap . Kerana ha...