"Bangun...!"
"Terima kasih,cikgu!"
"Terima kasih,cikgu!"
...
Nota-nota fizik aku simpan rapi dalam fail pink aku.
pink?
Sekilas pandang,orang memang TAK AKAN PERNAH terlintas dalam kepala hotak mereka yang aku ni suka akan warna pink.Dorang akan kata my fav colour either red or black.Ahh tak pun mak kau biru gitew.
Muka aku ni memang nampak devil sangat ke? Macam setan ke?
Sampai segala warna hitam merah kau orang kasi sekali pandang aku.
Aku pun perempuan lah!
Nak juga ada ciri-ciri feminine tu dalam diri.Nak juga orang kata aku ni perempuan terakhir gitu,
ayu,sopan,lemah lembut.
Sedap mata mak mertua tengok,eh?
Aku tak baik.
Tak baik macam korang.
Ye,aku jahat.
Jahatnya, ya ampun!
Orang memang tak leh blah,memang ntahlah mungkin aku ni selalu jadi bahan kutukan kot?
Tapi aku taklah sejahat sampai lupakan kawan,
Aku taklah sejahat sehingga nak jatuhkan seseorang,nak buka aib orang,nak rampas hak orang.
Dan aku taklah sejahat yang korang sangkakan.
I'm just being myself.
Well,this is my first principle,
BE YOURSELF IS ENOUGH.
dah dah...jauh aku mengelamun berkata dengan otak dan hati pasai warna pink je.
"Ju"
Aku menoleh ke arah suara yang memanggil.
"em" dan teruskan penyusunan barang dalam beg aku.
"Pinjam buku addmath"
Aku memberi highfive tanda menyuruhnya menunggu.Buku latihan addmath aku keluarkan dari beg galas aku,kemudian buku nota dan kotak pensil aku capai.
"Bye,by"
buku subjek paling susah aku serah kepadanya sebelum keluar dari kelas dengan buku nota dan kotak pensil kesayangan aku.
Aku berjalan menuju ke pintu belakang kelas,ketuk pintu tanda hormat
"Tok tok tokk"
"Do wanna build a snowman?" tambahku
dengan suara yang super annoying mungkin bagi orang lain dengar tapi my chingu? Biasa dah dengan perangai terlebih mesra dan manja ni."Tak nak Tak nak" sambil menggelengkan kepala muka buat buat comel.
"Pikir comel?" muka menyampah aku kasi.
senyum je kerja. aishh tak paham aku dengan dia ni.
"Hey! You! What are you doing here in my class?"
"Eihhh,tak tau malu masuk masuk kelas orang"
"Tu lah kan"
"Siapa kau ni? Tak kenal! Keluar!"
Okay, my super duper savage teammates are here.
"Sekatii ahh" Aku buat peace dekat mata dan muka dibuat comel.Ni my super powet tactic yang buat orang lemah dan kalah,gwiyomi.Hahhahaha
"EUWWW"
Aku ketawa melihat gelagat mereka yang suka sangat mengacau orang,tak sempurnya hidup katanya kalau tak kacau orang.
...
bamm
Tersentak aku dibuatnya.
Err,what the heck is happening right now?
Aku duduk pun tak lagi ni,weh!
to be continued
YOU ARE READING
Lost brother
Teen FictionWell,this is my life. You know what? Bukan semua apa yang kita nak kita dapat. Setiap hari ada je serba tak kena,ada yang tak puas hati. That's life. A real life. So,bahagiakah insan bernama Julietta Danishha? She tried to be happy. Kedatangan seora...