10 pusingan lagi duhh.
Nasib aku ada latihan netball kelmarin.
Taklah pengsan,pancit aku sekarang ni.
Aku teringat balik part hero tadi lepas tangan miss drama queen tersalah tampar orang.Kepala aku jadi mangsa.
Woii!
Kepala aku berharga doh.
Nak je aku teriak tadi,tapi apakan daya pening betul aku time tu.
Lepastu datang my hero aishh malaslah nak cakap,malu.
"Gila ke?"
Aku pandang sebelah kananku.Ehh?
"kau buat apa sini?"
"Jadi hero kau jap"katanya.Tak kau terkejut,time kau tengah flashback sweet moment datang pulak malaun ni tepi kau berlari sama.
Aku buat muka menyampah.
"Yang kau ni tadi mesti fikir pasal crush lah tu?"
Aku tunjukkan buku lima dihadapannya.
"Kau kenapa kat sini?"
"masak,tak nampak?"
"mmm yelah"
"Why did u do this?"
Aku buat tak tahu.
Lari jauh tinggalkan dia.
Bukan apa,
aku ternampak sixpack dia doh.
Baju sekolah dia melekatlah dekat badan dia.
Kang dia nampak aku usya dicakap pulak aku ni gatal miang keladi.Bagus aku lari dulu.
.....
"Kau ni dah kenapa tinggalkan aku sorang lari tadi,dahlah hujan lebat terpaksa lari sorang2"
Aku diam.Mengatur semula nafas,penat lah berlari 30 pusingan. dan
aku
Malas nak pandang nanti mata ni sebok nak pandang bawah.Kita elakkan zina mata gais.
"Eh eh tiang letrik rupanya,patutlah tak menjawab..ehh kalau nak cakap tiang letrik terlampau tinggi lah pulak,kerusi je lah . orang sebelah ni pendek macam kerusi je kan"
"Mana ada" aku pandangnya.
"Lah,kerusi ni boleh bercakap rupanya"
"Ish,kau ni kan rish"
"Pe?"
"Jadi tadi apa yang berlaku lepas aku berlari?"
Dia ajak aku berjalan semula kedalam kelas.
Aku pun ikut jelah.
"Takde pe, cuma lepas kau berlari tu cikgu adalah panggil beberapa tu ke bilik disiplin"
Aku memandangnya tak percaya.
Sia sia je aku lari.Aku nak elakkan perkara tu berlaku.
Why?
SEBAB AKU MALAS NAK BUAT LAPORAN PENGAWAS LAH!
Kau tau berapa seksanya jadi orang yang menfailkan segala kesalahan pelajar,buat laporan lagi.
Aduh.
Ni lagi kes besar.
Melibatkan orang dalam kelas aku,pastu aku saksi dan aku mangsa dan
Korang sebenarnya nak seksa aku ke apa?
"Kau ni mesti malas buat laporan pengawas kan?" soalnya.
"Owhh?"
"Macam aku tak kenal rupa2 kau ni..Dari tadika lagi aku kenal kau kot,jiran sebelah rumah lagi," kata Harish melagakan bahunya dan bahuku.
Dengan basah kuyup kita orang berjalan masuk kelas.
"Kau tau?"
Aku geleng.
"Eh kau ni, ni mesti drama queen meroyan mengamuk sekarang dann...
bertambah bencilah dia kat kau lepas ni"
Aku hanya mengeluh.Tau dah.
"Nanti aku story story."
"Ria,Lya,Tiny,Ieka dan geng kau yang lain minta maaf"
"Sokey"
"dorang kata.."
"Dorang nak minta maaf sebab biarkan princess comel ni basah kuyup penat lari sebab dorang yang cetuskan masalah? lepastu dorang minta maaf sebab tak dapat back up aku?,macam tu ?" aku sambung.
"Ha ah"
"Hahhahah,sokeylah..Aku ntahlah tak marah dekat sesapa sikit pun,sebab hmm ntahlah..mungkin aku dah kenal dorang lama kan? lagi pun dapat juga aku main hujan " aku balas ceria.
"Haah kan..kau ni mana pernah dedahkan diri kat luar,balik rumah dalam bilik macam vampire aku tengok."
"kau tak marah?"sambungnya.
Aku geleng dan senyum ke arahnya.
"Just marah time si Alysha tu cakap kawan aku macam macam,shit lah apelah,tu je"
"Well,kau kan PRINCESS sekolah. Julietta Danishha pulak ni sebelah aku,segan kita nak berjalan berdua" kata Harish.sindir ke apa ni?
Aku flip tudung dan cakap,
"Well,there is no two or more Julietta Danishha binti Arash Haikal, only me"
Kami berdua pun ketawa sama2.
to be continued
YOU ARE READING
Lost brother
Teen FictionWell,this is my life. You know what? Bukan semua apa yang kita nak kita dapat. Setiap hari ada je serba tak kena,ada yang tak puas hati. That's life. A real life. So,bahagiakah insan bernama Julietta Danishha? She tried to be happy. Kedatangan seora...