LB10 .New student.

8 0 0
                                    

"Selamat pagi"

"Good morning"

"Sawadikap"

"Annyeong"

"Dah datang dah perangai sengal dia ni" kata Ameer aka ketua pengawas SMK Azam Jaya.

Aku memberikan sebuah peace comel  sambil tersengih.

"Bosan lahhh asyik asyik selamat pagi, good morning macam robot je" kataku malas sebelum menahan seorang pelajar lelaki.

"Necktie?"tanyaku.

"Dalam beg."

"Jadi nak buat pekasam ke dalam beg tu?" tanyaku sinis.

Dia hanya memberi senyuman sebelum mengeluarkan tali leher dari beg.

Aku ketawa sedikit dan menggelengkan kepala.Sakit kepala aku melayan kerenah pelajar pelajar kat sini.

Orang sini memang kenal Julietta Danishha sebagai pengawas yang tegas dan sporting.Hahhahha tegas tapi dalam masa yang boleh dibawa bergurau and of course sengal dan sentengnya tak pernah henti.

"Good morning Mia!" laungku sedangkan jarak aku dan Mia masih lagi jauh.Partner in crime kan.

"Mi,petang ni turun training?" tanyaku sambil menahan dia dari berjalan.

"Yass"

Aku angguk dan melepaskan genggaman.

"Why the because PRS ni tak buat kerja dorang? Kenapa kita yang kena say good morning selamat pagi,huh?" rungutku.

"ADOII" sebelum aku menyapa mereka semula.

Vroom vroom

Abang abang senior kita dah mai dah.

Nasib dorang berhenti dulu untuk diperiksa kekemasan. Kalau tak memang kena teriaklah alamatnya oleh aku lepas ni.

Satu motorbike yang amat aku cam.Aku berlari ditengah jalan raya mendepakan kedua2 tangan aku sambil tangan kanan dihulurkan kedepan tanda stop.

Terbrek mak aihh motor tu.Alamatnya kena tengkinglah aku lepas ni.

"Woii,Sha! Nak mati ke apa!"

"Sakit jantung aku lah lahanat!"

Alamak! Dah keluar kata kata maki memang betul2 dia marah lah ni.

Aku menutup kekejutan aku dengan pura2 ketawa.

"Wei,Rish kau patut tengok muka kau eh" aku tunjuk mukanya.

"Kau dah nape? Buat takut aku lah" katanya risau sambil membuka topi keledarnya.

"Takde apa pun lah.Ni girlfriend kau dah baik dah" aku menunjuk kearah motornya.

Dia menepuk motornya sambil mencium kepala motor?

Ewww geli aku lah.

"Yelah dah masuk kelas."aku menghalaunya.

...

Aku memandang jam Rolex ditangan.Okay,sekarang jam 7.25 lagi 5 minit tutup pagar.

"Thanks,Wati." kataku sebelum menunggu tuan putera lambat ni.

Aku bukan jenis pakai jam eh.Setahu aku last jam yang aku pakai baru 2 minggu dah rosak aku pun tak tahu kenapa tetiba dia tak bergerak.

Bersyukurlah nak 2 minggu ni ada yang 3 hari je.

Dari situ mak aku tak pernah izinkan aku beli jam tangan lagi dan aku sendiri serik nak beli jam tangan lagi.

Okay dah cerita pasal jam.

"Bolehlah tutup pagar tu.." belum sempat aku menghabiskan ayat kedengaran bunyi motor berkuasa tinggi masuk kedalam sekolah.

Ehh tinggi ni macam aku kenal.

Wait a minute.

"Err..bilik pengetua kat mana eh?" tanyanya atau lebih tepat lagi kembarku sambil merenung tepat kearahku.

Yang lain dah pandang pelik kat kami lagi lagi si drama queen,Alysha.

Well,Alysha ni pon pengawas gak.That's why I said, sejahat jahat aku pun aku tak kejam untuk menghancurkan life seseorang lagi lagi orang macam Alysha ni yang kaya masa depan cerah.

This is me

and I know I baik . hahahha

"Tak pandai nak baca signboard ke?" balasku.

Dia hanya tersenyum.Selepas dua hari meluangkan masa bersamanya aku dah boleh anggap dia sebagai abang kembarku and he is a good friend.

Dia ketawa kecil.

Motorbikenya laju masuk kedalam sekolah.

Aku malas nak disoal siasat,oleh itu aku mempercepatkan langkahku masuk kelas.

Well,hanya aku,dia,Rish dan Mia je yang tahu pasal semua ni.

Lepas je drama swasta haritu terus aku whatsapp Mia, dia punya terkejut tu mak aihh sampai nak jumpa aku suruh share.

Dan begitulah ceritanya aku,dia,Dani dan Rish je yang tahu kembar aku ni waktu kitaorang hangout kat cafe Kak Hasya.

...

"Alpha 1"

skrttt  bunyi deretan kerusi kedengaran menandakan guru kelas,4 Alpha1 masuk.

"Ju"
"Ju" bisiknya.

Aku hanya mengangkat kening,orang tengah sebok jangan kacau.

"New student lah"

"A boy" kata Dania.

Terangkat kepalaku.Aku memandang lelaki yang membontoti pergerakan Cikgu Mila.

"Introduce yourself,please" kata Cikgu Mila aka guru kelas aka our English teacher.

"Err..Haii.I'm Romeo Danish.Call me Dani." katanya sambil meraup kebelakang rambutnya.

"Wow there are Romeo and Juliet lah teacher" jerit Faid dari belakang.

Aku menjegilkan mata kepadanya.

What kind of Romeo and Juliet is this?

Twin huh?

Aku memandang Mia hanya menahan ketawa mendengar kata kata Faid.

Yelah Mia.

to be continued.

Lost brotherWhere stories live. Discover now