Aku masuk kedalam bilik.Beg dilempar di atas kerusi tudung aku cabut,baju sekolah aku buka. Panas.
Kipas aku kuatkan kepada 4.Aku menyelak langsir,
'hmm,masih bermaafan kot'
Langsir aku tutup semula.Tuala dicapai dan masuk kedalam bilik air.
....
"Dik,ibu mana?" aku tanya selesai sahaja aku mandi.
"Jalan."
"Oh."
"Kak"
"emm" jawabku malas sambil menuang air didapur
"takdelah"
Aku berjalan ke ruang tamu.
"Sayangggg" panggilku manja.
Matanya masih fokus di telefon.
Main game.
Duh!
"Yang!" aku jerit.
Tak jawab.Ni yang aku malas dengan adik lelaki aku ni,tak reti nak layan orang lain.Sebok dengan game dia tu..Kawinlah ngan game kau tu!
Aku beralih kearah adikku yang lagi satu Anja yang sedang buat kerja rumah.
"Anje!!!"
"Anje buat apa?"
"SUDAH NAMPAK ANJE BUAT KERJA RUMAH KAN."
tak pasal pasal aku kena marah dengan budak 6 tahun sebab tanya soalan bodoh.
Terus aku naik atas masuk bilik.Satu tak layan.Satu lagi halau. Kalau yang lagi satu tu malaslah,bosan tengok.Dah satu sekolah.
Arhh
Aku jatuh bedebuk muka cecah lantai tapi eh?
nape macam tak sakit pun hidung aku atau muka aku?
Hah! jan perasan hero sampai tolong eh!
Tangan aku cepat memegang lantai gaya aku macam tengah pamping pun ada.
Wayar apa pulak aku tersadung kali ni.Haih..susah juga jadi clumsy ni semua benda aku langgar.
"Awak okay?"
Ehh? Berawak awak pulak..setahu aku adik aku kat bawah panggil aku kak,siapa pulak nak berawak dengan aku ni.
"Are you really fine? Err..Macam your hands terscratchlah"
Aku tutup mata dengan tangan aku.Tangan dikibas kibaskan dihadapan tanda mengahalau.
"Nyah kau hantu! Mentang-mentang maghrib kau nak beraya kat sini eh?! GO!keluarrr!"
"Allahuakbar"
Aku mula baca ayat kursi kuat2.
"Bismillahhirahmannirahim.."
pakk
satu pukulan tepat kena kepalaku.
Aku mendongak ke atas,
mak aiiii hensem gak ni.
ehh?
"INTRUDERRRRR!!!!"
"PENCEROBOH TOLONGGGG!"
dan aku pengsan.
to be continued
YOU ARE READING
Lost brother
Teen FictionWell,this is my life. You know what? Bukan semua apa yang kita nak kita dapat. Setiap hari ada je serba tak kena,ada yang tak puas hati. That's life. A real life. So,bahagiakah insan bernama Julietta Danishha? She tried to be happy. Kedatangan seora...