LB11 .Mia Annabelle.

8 0 0
                                    

"Kau tak perlu berbohong kau masih menginginkannya..Ku rela kau dengannya asalkan kau bahagiaa..lalala"

"Suara katak ada hati nak melalak"

Aku menjelingnya menyampah.Sukahati akulah nak melalak suara katak ke suara singa ke..Kesah aku?

"Mak aihh jelingan mengoda" tambahnya.

"Yaishh" Aku mencebik.

Eh,manalah Mia ni kata kejap je ke kantin ni lama nak mampuih.

Sebungkus roti tiramisu dan air susu strawberi dihulurkan kepada aku atau lebih tepat lagi diletakkan tepat dimata aku.

"Tak lapar ke?"

Aku senyum macam monyet hahahha ada makanan loh.

"Thankkksss Zeem"

"em"

Minuman strawberi dicucukkan dengan straw, aku sedut minumannya.Bungkusan roti dibuka sebelum aku mematahkan dua.Satu digigit dan satu lagi dipegang kemas.Favorito aku ni.

"So,katanya ada budak tinggi masuk kelas kau kan?" tanya Azeem.

Aku angguk sambil meneruskan kunyahanku.

"Why alone?" tanya Rish pula.

"Ada problem ke?" tanyanya lagi.

Aku menggeleng.

"Mia dengan Trisya kantin, Abby,Nia,Lya koperasi yang lain pusat sumber." sambil mengunyah aku menjawab.

pakk

"Cuba senonoh sikit makan tu,jangan bercakap time makan"

Aku mengusap lenganku yang baru dipukul oleh Rish tadi.Sakitlah bodoh.

"Sukahati akulah bukan kau pun" jawabku.

"Ju? Kau tak bertugas ke ni hari? Ni tetiba ada di pondok sorang sorang"

"Yapp,weh Rish tolong inform mak aku petang ni aku balik jam 6 petang kay."

"Training netball?" tanya Zeem.

Aku angguk sebelum meneruskan kunyahanku.

"Kenapa tak bagitahu je your twin tu?" soal Rish.

Aku menepuk dahiku.Lupa pula kite abang satu kelas duh.

"Err..Twin?"

"Kau ada twin ke,Ju?"

OH NO!

"Ju,so handsomelah your twin.Masih takleh move on hahahahah"

Mia datang sambil menekup mukanya.

"Anyone?"

"Can anyone explain this?"

Rish pandang aku, aku pandang Mia dan Mia pandang Azeem.

Oh tidak.

...

Setelah aku menceritakan A to the Z kepada Azeem bahawa budak baru yang masuk kelas aku tu ialah abang kembar aku,barulah aku rasa lega sikit nak.

Okay setakat ni baru 3 orang kawan aku yang tau,kena bagitahu gak kawan aku yang lain ni sebab apa?

sebab tak lama aku datang dan balik sekolah ikut motorbike si Dani tu nanti takdelah kena kecam kita.

"Wow! Aku masih terkejutlah Ju cam tak percaya"

"Kau,Zeem orang asing pun macam takleh percaya ni kan pulak aku adik kembarnya sendiri.Duh macam nak pengsan tau" kataku.

Mia yang dari tadi diam menyiku lenganku.Ni dah pahal ni takde mulut ke apa.

Dia memuncungkan mulut menunjuk kearah Dani yang sedang berjalan kearahku diikuti dengan Aqil,Faid,Haykal and the geng.

"Twin kau yang handsome duh"

Aku menjulingkan mata.

"with your partner"

What?

Aku memandangnya.

OMG!

"Sha"

Aku mendongak keatas memandangkan ketinggiannya yang lebih tinggi dari aku,yelah aku ni 156 cm je.

"Err boleh kita bercakap sekejap."

"Berdua" sambungnya sambil meraup rambutnya.

"Wuuu Romeo and Julietlah" Faid dibelakang mengacau.
Ada juga kena hempuk ni kalau dia tau kitaorang ni adik beradik,mati sakan kot.

"Emm,napa?"

"Sha balik ikut Dani eh. Err ibu suruh lupa nak bagitau."

"Takpelah Sha balik jam 6 ada training,tolong bagitau eh.Oh ya, Sha boleh ikut Rish je sebab dia ada training volleyball"

"Oh kalau macam tu Dani ambiklah jam 6 kan? Sebab Faid suruh ikut pemilihan bola keranjang petang ni.So sekali lah."

Aku angguk.Mana2 kau lah asalkan aku balik.

"Sha pergi kat Mia dulu lah eh"

...

"Napa,Ju?" tanya Mia.

"Takdelah pasal pulang je."

"Ehh kau ni gatal bebenor mata tengok Dani tu,taulah ada ciri ciri idaman"

Dia menepuk lengan aku.Ehh budak ni blushing sendiri pulak.

"Tapikan orang tua tua dulu kata kalau nak pikat orang tu kena pikat hati adik beradik dia dulu tau" aku mengenakannya sambil menepuk dadaku.

"Ehh kau ni Juliett"

Aku ketawa.

"Ehh mana dua ekor kunyit tu?" tanyaku lepas melihat ketiadaan Rish dengan Azeem.

"Ikut geng kembar kaulah.Nak usya junior katanya"

kring kring

"Marilah Mia dah habis rehat ni" aku menarik lengannya kemudian memeluk lengannya.

Dia membalas pelukan lenganku.

Bersyukur aku.

Thanks Mia jadi best ever friend aku dari tadika.

to be continued

"Ju!"

"Ye saya?" kataku.

"Bilalah aku ada boyfriend macam tu." katanya sambil menunjuk kearah satu pasangan yang sedang berlatih main netball.

Lelaki vs perempuan.Nak tingkatkan stamina katanya.

"eh dorang couple ke?"

Dia angguk.

"Alaaa aku pun nak boyfriend macam tu gak" rengeknya

"Kau carilah macam tu yang amat rare."

"Ju tengok tu dahlah tinggi,sweet,caring pastu budak sport pulak, handsome lagi tu..mak aihh jelesss"

Aku ketawa.Kepalanya aku usap.

Don't worry Mia.

Later or sooner you will found your own.

Your own love.

I promise you.

Lost brotherWhere stories live. Discover now