Prittt
Bunyi wisel bergema di dalam dewan bola jaring.
"Take 10 girls.Good job"
Bip C aku buka. Handkerchief aku capai lap peluhku yang membasahi satu badan.Penutup botol aku buka kemudian teguk seteguknya lah.Haus beb.
Kemudian aku berjalan kearah Mia yang sedang duduk.
"Ju,teman aku isi air kat water cooler" katanya.
"Jap.Aku pun nak isi."kataku sebelum berlari anak mengambil botol airku.
"Wuu bersemangat kau Mia" kata Hana yang kebetulan berada disebelah kami.
Mia menunduk kemudian tersengih malu.Mana tak bip GD nya belum lagi dibuka.
"Gi mana?" tanya Hana lagi.
Aku mengangkat air.
Dia hanya meng'o kan je.
"Ikut..korang lalu dekat gelanggang basketball kan?"
Aku menoleh kearahnya pelik.Yelah kenapa nak lalu sana sedangkan dalam dewan ni ada je water cooler.
Hana yang seakan akan faham reaksi mukaku.
"Rosaklah tu tak nampak ke,dalam pembaikan"
Haih.Aku mengeluh. Penat aku nak jalan tau.Terpaksalah lalu kat gelanggang basketball memandangkan dorang paling dekat.
"Yang kau beria nak ikut ni kenapa,Hana?" tanyaku pelik.Yelah selalunya nak isi air muka aku juga jadi harapan sedangkan depan je.
"Nak tengok abang Dam lah tu" sampuk Mia.
Hana senyum sendiri.
"Mmm untunglah ada mr boyfie." sindirku.
"Carilah" katanya.
Sesedap dip n dip je kau kata.Senang lah cakap.
"Eh tapi bukan abang Dam kau tu kan volleyball ke?" tanyaku.
"Yelah diantara water cooler kan gelanggang basketball dengan volleyball.
Oh ya kan kita lupa pulak.Eh maknanya ada uhuk mr uhuk crush kita lah uhuk.
Patutlah Rish selalu complain budak budak basketball gaduh dengan budak volleyball sebab air.Rupanya water cooler kat tengah2.
Sementara menunggu botol air 1 liter aku penuh,mata ni menjenguk sekejap kearah gelanggang basketball.Nak gak tengok abang kite main pandai ke tak.Boleh jadi bahan.
Bamm Bamm
bunyi bola melantun dengan pekikan suara perempuan.
Masya Allah mentang mentanglah budak budak bola keranjang ni semua tinggi2 hensem2 termasuk abang aku uhuk terpuji pulak, habis mengatal semua pelajar perempuan sekolah ni datang menyorak.
Gelanggang bola jaring.
hmm.
Hampeh!
Lelaki perempuan sunyi je tempat duduk penyokong tu.Sedih aku tengok.
Sama je dengan gelanggang bola tampar kawasan lelaki penuh je perempuan cuba bandingkan dengan kawasan perempuan latihan,kosong.
"Usya mr crush ke,Ju?" soal Mia sambil menghulurkan botol air aku yang sudah penuh.
"Mana ada" kataku.
"Emm yelah tu macam aku tak tahu."
Aku tersengih dan meneruskan semula intaian aku dekat gelanggang bola keranjang.Tengok dari jauh pun jadilah.
YOU ARE READING
Lost brother
Teen FictionWell,this is my life. You know what? Bukan semua apa yang kita nak kita dapat. Setiap hari ada je serba tak kena,ada yang tak puas hati. That's life. A real life. So,bahagiakah insan bernama Julietta Danishha? She tried to be happy. Kedatangan seora...