LB6 .most boring teacher.

15 1 0
                                    

"Ye cikgu, ada apa cikgu jumpa saya?" aku bertanya selepas mengetuk pintu bilik disiplin.

"Duduk." jawab Puan Aina.

Tak sanggup aku nak pandang mata Puan Aina,seram lah.Ni masalah aku, aku jenis pandang tepat mata orang kalau bercakap,mendengar seseorang apatah lagi marah tapi kalau dah aku takut,nak nangis aku tak berani.

Sebab apa?

sebab aku tak suka tunjukkan kelemahan aku.

Sampaikan ada yang kata aku ni mengoda lelaki pula,sebab tabiat aku yang suka pandang mata orang bila dia nak cakap sesuatu.

"Cikgu dah tau semuanya"

Aku lantas mengangkat kepala.

"Kawan-kawan kamu semua dah bagitahu perkara sebenar,Aqil sebagai pengawas dan saksi pun ada cerita dan..

sebenarnya cikgu ada je kat sana tengok drama korang ni waktu sebelum kamu terkena tampar lagi."

Aku terkejut dan tidak tersengaja

"Hah?"

"Cikgu nampak semua?"

Puan Aina angguk.

"Aqil pun nampak cikgu masa tu tapi cikgu suruh dia senyap."

Aku hanya mengangguk.

"Sha? Muka kamu okay? Sakit,ni ambik ubat.Maafkan aunty ye kamu terpaksa berlari tengah-tengah hujan lebat ni."

"Ahh tak apa aunty ehh cikgu" kataku sambil memberi senyuman penguat hati.

"Takpe aunty je."

"Ni,aunty tak tahu pulak yang Alysha tak suka dengan geng kamu tu Sha.Bukan sebelum ni kamu berdua best friend ke? Macam mana boleh berlaku sampai begitu sekali?"

"mmm..bukan tak suka geng Sha mungkin Sha yang Aly tak suka,err tak tahu Sha nak cakap tapi salah Sha." aku memandang ke lantai mengenang masa lalu.

"Oh okay..Ni Sha, are you really fine?" tanyanya sekali lagi.

"I'm totally fine aunty.Anak aunty tu yang patut ditanya, terkejut Sha dia pun ikut lari sekali"

"haihh..ntahlah si Harish tu,aunty pun tak tau mungkin marah kot kat aunty sebab denda kamu tanpa bukti kukuh.Tu yang lepas Sha keluar je 5 minit kemudian terus dia berlari keluar.Tak sempat nak panggil"

Aku menggelengkan kepala.
'sayang juga kau kat aku eh Rish'

"Oh..okaylah aunty nak masuk kelas dah..Sha masuk dulu ye,tu bagi Rish makan ubat dia dahlah cepat sakit kalau kena hujan"

Puan Aina hanya angguk.

"Assalamualaikum"

"Walaikumsalam"

"Juliet?"

"JULIETTA DANISHHA BINTI ARASH HAIKAL!"

Aku tersentak dari lamunan.
Pandangan ditegakkan ke hadapan, Madam Yong.

Alamak,matilah aku!

"Did you find your prince charming?" soal Madam Yong.

Aku menggaru kepala yang lama tak cuci ni dan hanya tersengih cuba menaikkan semula suasana happy ni.

"Yes ,of course! But my prince already have his own princesslah madam" aku menjawab.

Classmate aku yang lain dah tahan ketawa melihat telatah aku.
Aku mencebik melihat mereka.

Mataku terlihat seseorang yang dari tadi tak habis-habis mengejek aku.

'Diam ahh' aku buat gerakan mulut kepadanya yang kebetulan duduk di barisan sebelah.

Dia hanya menjelirkan lidah..

What?!

"Ju? Find another prince pula?"

Aku sedar semula ke alam realiti.Paha aku tepuk tanda geram.Haih...tak pernah pernah jadi macam ni.

"Alaa madam, we should have our own scandal lah, baru ada drama kan?" sambil aku bagi thumbs up satu.

Yang lain dah berdekah ketawa.

"Juliet, you better solve this or else...

Madam Yong menunjukkan papan putih yang ditulis dengan soalan Persamaan Kimia.

you need to attend 2 hours extra class after this"

gulp.

extra class?!

with the most boring teacher

alone!

Oh my,

NO!

to be continued

Lost brotherWhere stories live. Discover now