Ellerimi göğsüme bastırıp sesin geldiği yöne sürükledim adımlarımı. Sessiz evde duyulan bu kısık sesli hıçkırıklar verandadan geliyordu. Bir erkek... Sessiz sessiz ağlıyordu doyumsuzca , arada sesi yükseliyor ardı sıra gelen sessizlik peşinden yine sessiz hıçkırıklar yükseliyordu zulmederek aynı şekilde. Bu evde kahakahadan bol bişey duyulmazken neydi bu yersiz hıçkırık sesleri. Luzumsuzca yankılıyordu duvarlar tahammül edemediğim sesi . ses dalgalarıyla dans ediyordu sesiz ortam pis pis... Çileden çıkmadan yürüdüm az kalan mesafeyi de. Babam...! Şu atmaya kıyamadığı eski sallanan sandalyede çocuk gibi ağlıyordu!
Boğazımı her salise sıkan kelepçe nefesimi kestiğini hissettiğimde , elimi boğazıma götrüp nefes almaya zorladım kendimi. Babamı ağlarken görmek kalesi yıkılmış şövalye gibi hissettiriyordu bana kendimi. Dizlerimin üzerine önüne çöküp , ellerimle dizilerini tuttum. Babam beni yok sayar gibi toparlamadı kendini. Babalar çocuklarının yanında ağlamaktan utanmaz mıydı? Neden toparlamıyordu kendini ? Kalesiz bi şövalye ne kadar güçlü olabilirdi ki... Ne denir , nasıl tepki verilirdi? Nereden bileyim..?Ben babamı hiç ağlarken görmedim ki...Sadece"Baba?" diyebildim dehşet ve korku içinde. Ağaç hareketsiz , yaprak kımıldamıyor. Yan komşunun arsız köpeği feryat figan havlıyor. Bir araba sesi, şu motor gücü yüksek olanlardan. Sokaktan geçiyor... Sıcak oturduğu yerden terletiyor , ama bugün daha fazla. Köpek hala havlıyor , salıvercem bigün bu köpeği gizlice . Babam.. Babam hala ağlıyor... Ben... Ben ağlamayı deneyimliyordum... Pek azdı ağladığım vakitler. Yine bir araba sesi, rahatsız edici egzoz sesiyle...
Sabırsızca ötekinden daha güçsüz
"Baba?.." bu sefer sesimdeki eksikliği dizilerini sıkarak tamamladım. Yine bir araba , deli oluyor insan. Bu sefer elleri sıktım. Babamı ağlarken gördüğüm her saniye dahada güçsüz hissediyordum. Ölüm azabı çektiren acımasız saniyeler , babamın elimi kaldırıp öpmesiyle biraz olsun hafifledi.
"Ben.." dedi " Ben bu vicdan azabından kurtulamıyorum oğlum...."Aklımda yeşeren bu hikayeyi paylaşmadan edemedim. Pek bi tüyo vermedim ama merakınızı çekmiştir umarım. Yine de görüşlerinizi merak ediyorum...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TOMBALAK
Teen FictionHayat hiç ummadığı bir anda tepetaklak olabiliyor. Ama bu tersine dönen dünya belkide tam olması gereken şeydi.... 21 NİSAN 2019