BAB 4

71 5 2
                                    

BANG!

Dia jatuh rebah.

" Han.. pakcik tu kena tembak, macam mana ni?" tanya Mark perlahan.

" kita ikut plan B Mark" bisik Han lalu melepaskan bom asapnya ke arah Anne.

" NOW MARK! " jerit Han lalu membaling jarum suntikan. Mark menyambut lalu menyuntik kearah lengan Anne yang tidak dapat melihat apa-apa.

" Awwww!" jerit Anne lalu jatuh rebah tetapi sempat disambut Mark.

" Huh,oh ya sorry Rul kau mesti terkejut tadi, tadi aku ada buat plan baru dengan Han" kata Mark lalu melihat Anne yang berada di dalam dakapannya.

"It's okey, hey Han kau pergi periksa kaki pakcik tu and Jae bawak semua budak tu pergi sini." arah Rul lalu Jae mengikut arahannya tanpa banyak soal.

" BTW apa kau nak buat dengan semua budak tu?" tanya Mark.

" Entahlah Mark.." jawabnya perlahan.

"Oi leader, pakcik ni kena pergi hospital sekarang" kata Han lalu menuju ke arah Rul dan Mark.

" Wait give me 2 minutes " pinta Rul.

" It's okey Rul, take your time" sampuk Mark. Mereka mendiamkan diri seketika menunggu Jae datang.

" Hmm.. maafkan saya tapi awak semua perlu ikut kami " kata Rul setelah Jae datang membawa Ira dan kawannya.

" Jangan risau kami takkan laporkan awak semua, jadi maafkan kami, kami perlu pergi sekarang" jelas Rel lalu melangkah pergi bersama kawannya.

" Kalau korang taknak pakcik tu mati sebab tak cukup darah better korang ikut kami NOW" ugut Mark lalu menunjuk ke arah seorang lelaki tua terbaring lemah di atas tanah.

" p-pakcik..? " kata Ira memusing badannya lalu berlari pergi ke arah 'pakcik' yang dikatakan sebaik sahaja dia melihat tubuh seseorang yang dia kenali terbaring di tanah itu.

" PAKCIK! pakcik apa dah jadi ni pakcik? kenapa dengan kaki pakcik ni?" tanya Ira lalu menangis teresak-esak.

"Hey Han ada Drama korea baru petang ni nampaknya" bisik Mark. Han tersenyum sinis.

" Cik adik kalau awak nak nangis sepatutnya dari tadi lagi, kita dah tak ada masa untuk drama awak tu" sindir Rul.

" eh janganlah cakap macam tu" kata Jae.

"Kenapa jangan pulak? Tadi dia dengan kawan dia tu nak larikan diri pastu buat-buat baru sedar pakcik tu kena tembak padahal tadi dorang memang dah tengok pakcik tu kena tembak." balas Mark.

" Haish kau ni dorang tak tahu la, tadi aku suruh dorang tutup mata, bongok" marah Jae. Mark terkedu lalu menundukkan wajahnya.

" Saya tak kisah korang nak cakap buruk pasal saya , tapi tolonglah bantu pakcik ni dulu please" rayu Ira dengan tangisnya.

" Alright kami akan tolong kalau korang ikut kami pergi dari sini, nak?" kata Rul memberi cadangan. Ira dan kawannya mengangguk perlahan.

" OKEY DIL. Han urus hal pakcik tu, Mark urus Anne and Jae kau ikut aku ada banyak benda yang perlu kau buat, cepat!" arah Rul lalu menjeling Jae sekilas.

" Okey! ah ya Jae goodluck bro and kau Rul jangan kasar sangat kat Jae tu ae, k lah aku cau lu byebye" kata Mark lalu pergi meninggalkan mereka. Rul dan Jae melihat Mark berlalu pergi lalu melihat Han yang masih mengomel seorang diri di hadapan mereka.

" Kotor lagi huh " keluh Han lalu melihat bajunya yang 'akan kotor lagi' kerana darah.

" Sorry " bisik Jae. Han hanya menghadiahkan senyumannya yang tidak ikhlas lalu pergi mendapatkan pakcik tersebut.

.....

                  'WLIES' itu perkara pertama mereka lihat setelah tiba di tempat Rul dan kawannya berkerja.

"Duduklah dulu, kami keluar kejap" kata Rul dingin.

" Eh tunggu kejap, nak pergi mana?" kata Rel hairan. 

" Kami nak salin pakaian" jawabnya .

" lama?" sampuk Jess

" 10 minutes" sampuk Jae serious lalu berlalu pergi bersama Rul meninggalkan mereka.


"Hmm pelikla,dorang tak kenal pun kita tapi dorang tinggalkan kita dalam bilik yang banyak harta ni Dorang tak risau ke nanti barang dalam bilik ni hilang?" kata Ira tersenyum sinis melihat sekeliling bilik itu.

" Ira kita kan dah janji taknak buat kerja tu lagi." bisik Jess perlahan lalu melihat Rin yang berpura-pura  terbatuk  disebelahnya menjegilkan matanya memberi isyarat supaya mereka memberhentikan perbualan mengenai perkara itu.

" Here too ?" tanya Jess hairan. Rin mengganguk. Mereka senyap seketika..

" Emm..Sorry la, kalau aku tak sibuk pasal pakcik tu, kita mesti tak da kat sini" kata Ira perlahan memulakan lagi perbualan.

" hey mana ada, lagipun kalau kita tak buat macam tu, kita tetap jugak ada kat sini sebab kita dah tengok dorang pegang pistol" jawab Jess.

" And dorang tetap jugak akan tolong pakcik tu walaupun kita tak suruh" kata Rin.

" HUH? What do you mean Rin?" tanya Rel. 

" Ala kau ni takkan la dorang nak biarkan orang mati.. kan?" kata Rin lalu membuat tanda 'peace'. Rel ketawa lalu mengganguk faham.

" Arh whatever la now aku just nak tengok  macam mana muka dorang,badan dah tegap and suara pun merdu omg mesti handsome ni,kenapala dorang semua guna mask tadi " kata Rel teruja.

" Dah mula dah, kau ni kalau bab laki mesti nombor 1, ni mesti dah tak ingat pasal result lagi kan?" kata Ira. Rel menggeleng kepalanya lalu disambut dengan tawa rakannya.

" so macam mana dengan Result kita ni?" tanya Ira lagi.

" Tengok online je lah, dah lewat ni" jawab Rin.

" Hmm okey Btw, dorang tu kaki kencing jugak ke? dah 10 minutes ni" kata Jess

" 9 minit 30 saat lah sayang oi " sahut Jae yang baru masuk dalam bilik itu bersama Mark diikuti Han dan Rul. Masing-masing mengenakan t-shirt putih berlengan panjang. 

" aku dah cakap kan confirm handsome, better kau suruh Rin tenangkan diri dia sekarang hehe" bisik Rel kepada Jess.

" Kau tu better tenangkan diri kau sendiri, Rin kan ada guna mask" bisik Rel kembali lalu melihat ke arah Rin.

" aku okey je Jess, Rin tu guna mask ke tak guna ke dia memang akan takut Jess hehe" jawab Rel lagi.

" oi oi diamlah, dorang dengarlah, malu lah sikit. " sampuk Ira.

" Ha'a kami dengarlah, tapi kenapa dengan Rin, sakit ke?" tanya Jae  hairan.

" Dia tak sakit" kata Han perlahan lalu pergi menuju ke tempat Rin duduk.

 "Dia cuma malu dengan semua orang.. kan Rin? " tanya Han lalu tunduk tersenyum melihat Rin yang sedang duduk di hadapannya. 

" H-HA , eh tak mana ada,he-hey Je-Jess kau tolong uruskan hal ni, aku nak ke-keluar ke-kejap." jawab Rin tergagap-gagap kerana tidak dapat lagi menahan rasa malunya. Rin berdiri ingin pergi meninggalkan tempat itu tetapi Han sempat menahan bahunya lalu mendekatkan mukanya ke arah muka Rin dan berbisik..

" Where do you want to go, Pain?" bisiknya sambil tersenyum sinis tetapi dapat didengar mereka semua. Rin terkedu,lalu duduk kembali kerana terlalu terkejut. 

" PAIN?!" Jerit Jae.





Hello!

Bab kali ni pelik right? But, this story will become even more strange in the next chapter. ^3^ ~~

YOU'RE MINE [ROMANCE&MYSTERY]Where stories live. Discover now