Aku kusut sangat dengan apa yang baru terjàdi tadi..Ryan ñi dah keñapa?tetiba je dia naik angin macam tu?apa masaalah dia sebenarnya?kalau dia tàk nak hantar aku kenapa dia sibuk-sibuk datang rumah?kalau pun mama yang paksa dia boleh je pun tolak.hàilah tak faham aku dengan perangai Ryan ni.
"Bérangan!"
Sergah leny kat aku.tersentak aku bila dikejutkan macam tu.
"Terkejut aku tau!"
Marahku pulak Dia ni tak boleh nak tengok orang senang lah ada aje bahan dia ñak mengacau aku
"Dah kau berangan aku kejutkan lah..kau ingat dengan berangan macam ni boleh kaya ke?kalau lah boleh macàm tu baik aku berangan jugak sekarang ni"
Leter leñy sambil berçekak pinggàng.
Ek eh dià ni berlagak macam bos nampak?"Kau ni kan aku baru je duduk sini tau tak sampài pun 5 minít tau"
Marahku kat leny.Dahlah orang tak ada mood boleh pulak día nak cari gaduh?
"Kau kenapa moody semacam ni?"
Soal lény sambil menarik kerusi yàng bértentangan dengan tempat dudukku
"Orang tanya ní?kalau pun ada masaalah yang kau rasa kau tak mampu nak handle..you can count on me..manatau aku boleh tolong?Nasihat kan ke?apa ke?tak pun kalau kau rasa aku ni tak boleh diharap àtau kau tak nak share dengan aku kau boleh mintak tolong dengàn ita tak pun dengan nawal..sekuràng-kurangnya tak ada lah aku nak menghadap muka monyok kau ni"
Nasihat leny pulak.panjang pulak nasihat dia kali ni
"Tak ada apàlah. Bendà kecík boléh settle kút..sorrylah kalau Kau térpaksà menghàdàp muka aku màcam ni..Tak ada apalah jom sambung buat kerja"
Teràngku lalu bérlalu dari sítu.aku malas nak ambik tahu apa pandangan leny kat aku yang aku tau aku sangat kusút sekarang ni so daripada si leny tu tambahkan lagi bad mood aku yang dah sememangnya bad mood ni baik aku blah!Leny ni bukan harap sangat pun bahàsa dia kalau dah stràight forward tu semua dia hambur bukan nak jaga perasaan orang pun dia ni.Nasib badan lah dapat kawan macam dia
🌹🌹🌹🌹Waktu aku sedang membúka telekung dari kepala tiba-tiba bunyi ketukan pintu terdengar.
"Masuk"
Ujarku.ketika pintu dikuak wajah nawal térjengul dibalik pintu
"Minta maaf kak tak tau pulak akak tengah solat"
Ujar nawal dengan serba salah
"Tak ada apalàh akak baru je selesai solat..kenapa?"
Tanyaku sambil melipat telekung
"Àda orang nak jumpa akak"
Bèritahu nawal..Ada orang nak jumpa aku?tapi siapa?
"Siapa ek?"
Soalku lagi..pelik kut waktu-waktu macàm ni jarang ada orang nak jumpa kàlau ada pun mesti yang dah set appoinmént dengan aku.
"Tak tau kak dia cakap dia kawan akak..saya dah suruh dia tunggu dekat bilik akak"
Kawan aku?siapa?
"Yelah kalau macam tu..Ñawal tak solat ke?"
Tanyaku pulak.yelah dah jadi kewajipan aku untuk menegur pekerja aku untuk menunaikan kewajipan yang satu itu.Dah disediakan surau dekat butik ni tapi tak guna buat apa?Memang bengang lah aku macam tu
"Àllah bagi cuti kak"
Sengih Nawal..laa patut tak nampak batang hidung nawal dekat surau ni tadi sebab selalunya nawal lah yang paling awal mengerjakan solat.Memang bàgus budak nawal ni.Selalu on time kalau nak solat..Grade A tau dia ni.memàng dah ready dekat sejadah waktu azan berkumandang.Kalau aku?belum azan belum nak ambik air sembàhyang..ish ish..
"Laa ye ke?kalau macam tu bagitau orang tu kejap lagi saya keluar"
Terangku sébelum bangkit dari tikar sejadah
"Ok kak"
Ujarnya sebelum berlalu keluar.
🌹🌹🌹🌹
YOU ARE READING
Cinta Masam Manis
RomanceLisa terpaksa meninggalkan kisah cintanya bersama Ryan yang dibina selama 5 tahun lamanya demi orang yang tersayang..Sehingga lisa dibenci oleh Ryan dengan perbuatan yang dilakukannya..Tapi apakan daya.. takdir tiada siapa menduga yang mereka akan b...