Prologue

7.4K 157 2
                                    


" Ladies and gentlemen , as we start our descent , please make sure your seat backs and tray tables are in their full upright position . Make sure your seat belt is securely fastened and all carry-on luggage is stowed underneath the seat in front of you or in the overhead bins . Thank you . "

Pramugari tersebut membuat announcement sebelum pesawat mendarat di landasan .

" Hasya .. Hasya bangun Hasya . " Azrul mengejutkan sepupu seumurnya Hasya .

" Hm .. " Hasya membuka matanya sambil mengeliat setelah di kejut kan oleh Azrul .

" Cabin crew , please take your seats for landing . Ladies and gentlemen , we have just been cleared to land at the Kuala Lumpur International Airport . Please make sure one last time your seat belt is securely fastened . The flight attendants are currently passing around the cabin to make a final compliance check and pick up any remaining cups and glasses . Thank you . "

Kemudian , Hasya dan Azrul memeriksa seat belt dan membetulkan kedudukan mereka .

***

" Azrul , kau tunggu la luggage kita tu apa semua . Aku penat la . Aku tunggu sana ea . "

Kata Hasya sambil menghalakan jari telunjuknya ke arah salah satu cafe di situ .

" Haaa , ye la Hasyaaaa . Penat la sangat . Dalam flight tadi kau tidur ja memanjang . Tak tau la mana penatnya . "

Balas Azrul sambil menggulingkan matanya ke atas .

" Eh dia ni . Orang lapar la , nak makan . Dah la . Aku pergi sana ea ? "

Hasya pun berjalan menuju ke cafe tersebut tanpa menunggu jawapan dari Azrul .

Sementara Hasya menunggu Azrul , dia memesan Fries dan Americano . Kemudian jarinya bermain main di screen telefon pintarnya .

Buzzbuzz ~

Telefon pintar Hasya yang telah di vibrate kan itu jelas memaparkan nama seorang pemanggil .

" Assalamualaikum , ummi "

Jawab Hasya dengan sopan dan lemah lembut .

" Waalaikumsalam , Hasya dah sampai ke ? Ummi tak sabar dah nak jumpa anak ummi sorang ni . "

" Ha ah , Hasya dah sampai dah . Tengah tunggu Azrul ni haa . "

" Azrul pergi mana ? "

" Ada ni pergi ambil luggage apa semua "

" Oh . kalau macam tu , ummi suruh kakak Ana jemput Hasya ea ? "

" Ha ah , Hasya lupa pulak nak minta tolong ambil kitorang kat sini hihi "

" Ye la kalau macam tu . Tunggu je kak Ana sampai . Elok elok tau . "

" Baik lah ummi , assalamualaikum . "

" Waalaikumsalam . "

Dan panggilan pun terputus di situ .

Setelah hampir setengah jam Hasya menunggu , akhirnya Azrul datang ke cafe tempat Hasya menunggu bersama seorang lelaki yang sangat di kenalinya .

Arif Farhan . . .


30 MARCH 2018

Mrs. Arif [On Going]Where stories live. Discover now