" HAHAHAHAHAHAHA ! Lipas je kot . tu pun nak geli "
Azrul ketawa terbahak-bahak setelah mendengar penjelasan dari Arif . Hasya memukul lembut bahu Azrul yang duduk di sebelahnya agar Azrul berhenti ketawa .
" Ish dia ni . Orang geli tau tak . Lagi lagi kalau lipas tu terbang , eeee . Geli "
Rengek Hasya sambil membuat mimik mukanya yang menggeli selepas teringat peristiwa tersebut .
Flashback
" Hasya , mana guest room ? "
Tanya Arif . Tanpa mengeluarkan sebarang suara , Hasya terus berjalan ke arah guest room yang terletak bersebelahan dengan biliknya , berhadapan dengan bilik Azrul .
Arif hanya mengikut dari belakang . Sebaik saja Hasya memulas tombol pintu bilik tersebut ..
" Argg ! "
Hasya menjerit sambil melompat-lompat setelah terlihat seekor lipas keluar dari bilik tersebut . Tanpa dia sedar , tangannya telah memaut ke tubuh Arif .
Arif hanya tersenyum . Tangannya yang memegang bagasi tadi terus menghalau lipas tersebut . Lipas tersebut terbang dan situasi itu membuatkan Hasya semakin panik serta jeritannya semakin kuat .
" Eh Hasya , apa bising-bising ni ? "
Ibu Hasya tiba-tiba muncul . Lipas yang tadinya meributkan suasana sudah hilang entah ke mana .
" Ada li lipas "
Balas Hasya ringkas , tetapi tangannya masih memaut tubuh Arif dan mukanya di benamkan ke bahu Arif kerana geli melihat lipas yang tanpa diketahuinya sudah ghaib .
" Mana ada lipas . Dah , lepas lah si Arif tu . Gedik sangat nak pegang pegang bagai . Lepas lepas "
Mata Hasya terbeliak dan terus melepaskan tangannya daripada tubuh Arif . Arif ketawa kecil manakala muka Hasya mula bertukar menjadi merah padam .
" So sorry "
Tergagap gagap Hasya meminta maaf kerana malu .
" It's okay . Don't worry "
Balas Arif sambil tersenyum .
End of flashback
" Dah dah lah ketawakan Hasya tu . Orang geli , memang la cemtu "
Kata Arif kepada Azrul yang hampir habis nafasnya mengetawakan Hasya .
" Saya setuju yang Arif ! "
Sokong Hasya , kononnya Arif tu Hakim di mahkamah . Arif terketawa dan diikuti dengan Hasya .
***
" Ummi , Arif nak pergi dah ni "
Kata Arif ingin keluar dari rumah tersebut . Sebenarnya , tadi sebelum Arif ingin melelapkan matanya , dia teringat yang shift nya pada pukul 12:30 malam .
" Ha yela . Hati-hati tau . Hujan lebat ni "
Pesan ibu Hasya kepada Arif memandangkan cuaca pada malam itu teruk .Hasya yang terbangun dari tidurnya pergi ke dapur untuk minum . Kemudian , dia ternampak Arif dan ibunya di pintu hadapan . Dia pun terus menuju ke situ .
" Eh , ummi . Arif nak pergi mana ni ? "
Tanya Hasya . Azrul telah pun berada di dalam kereta untuk menghantar Arif ke KLIA .
YOU ARE READING
Mrs. Arif [On Going]
Romantizm' Aih , comel sangat la budak ni . Nak cubit , tak halal lagi . Aduh parah ' " It's okay Hasya . You will regret it . "