" Kita naik Ferris Wheel , nak ? "
" Tak nak la . Saya ta - "
" Suraya . . "
" Tak nak . Saya takut la " Suraya mula resah . Tangannya tak berhenti-henti mengeluarkan peluh .
" Takut kenapa ? Saya kan ada ? Kalau awak takut , awak peluk je saya kuat-kuat . Okay baby ? "
" Ha , ye la tu . Baik saya pegang anjing je tau . "
" Eh , awak sanggup pegang anjing dari pegang saya ? Wah , it makes me disappointed ya know ? "
" Ye la . Pegang anjing boleh samak . Pegang awak ? Hm , Tak payah cakap lah . "
" Ish , naik je la sayang . " Adam menarik tangan Suraya .
***
" Ha , Mak abang nak naik meminang dengan orang lain ?! "
" Ye Hasya . Abang tak tau nak buat apa dah . "
" It's okay Arif . Bukan jodoh kita kot . "
" Hasya , abang sebenarnya . . " esakan Hasya kedengaran ditelinga Arif . Menangis lah tu . Arif tersenyum .
" Hasya ? Hasya nangis ke ? "
Hingus ditarik , air mata di lap , kemudian suara seraknya kedengaran .
" Tak de lah . "
" Hasya , abang gurau je . " Arif senyum , namun ada sedikit kerisauan yang timbul dihatinya .
" I hate you Arif ! " tangisan Hasya semakin kuat .
" Hasya shh . shh . Abang gurau je la . Jangan la marah " pujukan Arif tidak di endahkan , malah tangisan tadi semakin kuat .
" Dah lah . Isk , orang malas nak layan . "
" Hasya . Hasya . Abang kat bawah , turun please . "
" Isk , tak nak ah . Abang tipu je kan ? " Hasya menangis lagi dengan kuatnya .
" Shh . Hasya , ya tadi abang gurau je . Yang ni abang serius . Hasya turun please . Abang ada kat bawah ni . "
" Really ? "
" Really . "
Tanpa memutuskan panggilan , Hasya bergegas turun dari tingkat 8 . Kelihatan kelibat Arif yang berdiri di sebelah kereta Range rover berwarna hitam mate sambil telefon bimbit diletakkan di sebelah telinga . Hasya berlari anak .
Sebaik saja Arif terlihat Hasya yang berlari anak ke arahnya , Arif mendepakan tangannya .
" Aduh , apa main cubit-cubit ni ? " bersambung kening Arif selepas dadanya dicubit Hasya .
" Sakit ? "
" Sakit lah . Aduh " Arif menyapu dadanya yang tough , pura-pura kesakitan . Hasya menjelirkan lidahnya .
" Padan muka . Suka sangat menyakat Hasya kan ? "
" Suka lah . Comel jer . "
YOU ARE READING
Mrs. Arif [On Going]
Romance' Aih , comel sangat la budak ni . Nak cubit , tak halal lagi . Aduh parah ' " It's okay Hasya . You will regret it . "