HATİCE'NİN DİLİNDEN
Telefon konuşmasından sonra oldukça sinirim bozulmuştu.Esra' nın bilmedikleri vardı,anlatamadıkladım.Öğrenmişti ben napacağımı düşünürken Mustafa'nın sesiyle irkildim
-"Annee esraaa".Bunu duyunca arkama döndüm esra yana yıkılmıştı.Alel acele arabadan çıktık.Esra'nın yanına geçtim başını kaldırdım gözleri kapalıydı burnu kanıyordu,nabzını kontrol ettim gayet normaldi.Korkuyordum Mustafa'ya Esra'nın yanında oturmasını söyledim direksiyona geçtim.Ahh be hatice tutamadın ağzını diyen iç sesimi durduramıyordum.Esra'yı ayıltmaya çalıştım ama ayılmadı.Hızla gidiyorduk hastaneye.Arabayı durdurdum Mustafa kucağına aldı Esra'yı.
-"Hatice hayırdır ?"
-"Hocam yeğenim ani bayılma yaşadı."
-"Başını bir yere çarptı mı ?"
-"Bilmiyorum arkada oturuyordu."
-"Tamam serum takılacak kan alalım normal birşeye benzemiyor kan tahlili yapacağız."
Esra'ya serum takıyorlardı.Ben dışarda bekliyordum,Mustafa geldi,
-"Anne can abim gelmiş"
-"Ben nasıl bırakıp gideyim Esra'yı "
-"Ben burdayım sen al gel bekliyorum".Mustafa'nın omzuna değip kalktım.Hastaneden dışarı çıktım.Rüzgar esiyordu gözümden yaşlar süzülüyordu.Ellerimle yaşlarımı silip cebimden anahtarımı çıkarıp açtım arabayı.Oturdum direksiyonun başına.Çalıştırdım arabayı.Haberi yoktu Esra'nın söylememiştim.Çok dalgındım Kemal Esra'ya zarar verir diye korkuyordum off ne yapsam.Yarım saat sonra otogara gelmiştim.Telefonumu çıkarıp Can'ı aradım,
-''Teyzem otogara geldim nerdesin ?''
-''Girişteyim teyze göremedim seni dur tamam tamam arabayı gördüm''.Görmüştü,arabadan çıktım.Sarıldım yeğenime şaşkın vaziyette bakıyordu bana,
-''Teyze ESRA neden gelmedi?'' suskundum.Can endişelendi,
-''Teyze yoksa babam mı götürdü nerde?''
-''Hastanede'' dedim arabaya bindik ard ardına sorular soruyordu.
_''Neden bayıldı nolduu?'' Kendimi çok çaresiz hissediyordum herşeyi duyduğunu söyledim deliye döndü adeta.
_''Teyze Esra'nın psikolojisi çok bozuk durumda nasıl onun yanında konuştun o adam Esra'yı alamaz bi halt yiyemez.Teyze Esra'yı alıp İzmir'e götüreceğim yıllarca burda kalması hataydı.Mesleğim elimde çok şükür benim kimsem yok ne annem var ne babam.Babam yaşıyor ama babasızız biz annem onun yüzünden intihar etti dayanamadı o kadar şiddete aldatıldığına.Babam Allahından bulsun nefret eder mi bir insan babasından teyze.Mustafa'nın yerinde olmayı çok isterdim"İçim paramparça olmuştu.Esra'nın gitmesini hiç istemiyordum ama haklıydı Can burda kalırsa daha kötü olurdu.Ama esra benim kızım gibiydi.Ama abisinin yanında olması onun için daha iyi olacaktı.Birşey demiyordum hastaneye gelmiştik arabamı uygun bir yer buldum.Can koşa koşa girdi içeriye.Mustafa yanıma geldi,halimi fark etti.
"-Anne iyi misin ?''
''-Oğlum esrayı yanına alacakmış Can abin ama ben esraya çok alıştım"dedim.Benim kızım vardı ama ölmüştü daha küçücük yavrumu toprağa vermiştim.Esra bunun acısını biraz da olsa hafifletiyordu..
-"Annem benimm "diye sarıldı oğlum.Can esranın yanındaydı bizde gittik yanına.Esra uyanmıştı Can ağlıyordu.Esranın gözünden yaş akıyordu konuşmuyordu.
-"Abimm ben geldimm seni götürmeye geldim" diye ağlıyordu Can.O bir abiydi yüreği dayanmazdı küçükken de böyleydi esrayla hep ilgileniyordu.Onları izliyorduk Mustafa koluma girmişti.Esra bana bakıyordu ama hiçbir şey demiyordu.Ahmet hoca geldi,
"Esra kan şekerin düşmüş bu yüzden bayılmışsın.Serum bitsin taburcu olabilirsin evinize gelince istirahat et geçmiş olsun".Dedi Ahmet hoca çıkınca bende çıktım.
Esra'nın serumu yaklaşık on dakika sonra bitti.Can koluna girmiş geliyorlardı.Bana abakmıştı Esra masum ve en çaresiz bakışıyla.Onlar önden ben arkadan geldim.Mustafa arka kapıyı açtı.Esra sersemleşmişti ilk Esra sonra Can bindi Mustafa kapattı kapıyı.Bende ,Mustafa da bindik arabaya.Kimse konuşmuyordu ben zaten kendimi suçlu hissediyordum..
Hastane ile ev arası yarım saat sürüyordu.Ben arabayı sürüyordum,Mustafa sessizliği bozdu,
-''Abi harbiden Esrayı'da mı götüreceksin?''
-''Evet Mustafa yanımda kalsın kardeşim aklım onda kalıyor bunca zaman aptallık ettim götürmedim ama şükür maaşım da var o ben annemin emaneti benim de herşeyim.Geleceksin değil mi bitanem ? dedi Can,
-''Abi gitmesem ?''
-''Al başladı gene inatçılığa burda kalamazsın Esra bırakamam seni burda,aklım sende kalıyor''.
Sustu Esra sadece sustu ama neden gitmek istemediğini biliyordum.Eve gelmiştik ilk önce Mustafa,Can sonra Esra indi arabadan.Bende garaja park edip indim.Kapıdan içeri girdik.Esra'nın gözlerinden okunuyordu yorgunluğu içim biraz daha acıdı.Yükseklikten korktuğu için abisi'nin omzuna başını koydu.Onu izlerken Elif geldi gözümün önüne.Esra'nın bazı hareketleri Elif gibiydi korkması,içine kapanıklığı...
-''Abim aç gözlerini geldik hadi''.Gözlerini açtı esra,
-''Teyze annem de böyleydi değil mi ?.''
Susmuştum Esra'ya sadece başımı evet manasında salladım...
ČTEŠ
Bekle Sevgili
Roman pour AdolescentsEsra'nın babasından dolayı çektiği eziyetler onu nelere sürüklüyor ?