Zamanın Ötesindeki Dahi :Nikola Tesla

3.6K 75 9
                                    

Size bir okuyucumun tavsiyesiyle bir dahinin hayatını anlatmak istiyorum.Araştırırken okuduklarıma inanamadım....İşte bir dahinin bilinmeyen gerçekleri...

                                            Zamanın Ötesindeki Dahi :Nikola Tesla

   Onun hayatından ve yaşadığı yerlerden bahsetmek  istemiyorum.Çünkü biliyorum ki çok sıkılıp devamını getirmezsiniz ve dünyanın en dahi insanının gizli sırlarını öğrenemezsiniz...

  Kısaca:  Nikola Tesla  1856 yılında Hırvatistan da doğup New York ta ölmüştür.Mucit, Elektrik Mühendisi, Makine Mühendisi, Fizikçi ve Elektrofizik uzmanıdır.Ancak size Ainstein den daha zeki olduğunu söyleyebilirim.Ancak gerçek şu ki bazı insanlar (A.B.D. ,FBI )tarafından Tesla öldükten sonra bütün icatlarına el konulmuştur.Şimdi ara ara kullanmaktalar.Sanki yeni bulunmuş bir ürün gibi insanlığa göstermektedirler.Hatta bu buluşlara başkalarının isimlerini koyarlar.Teslanın yapmadığını söylerler.Örneğin:Tüm bir ülkeyi aydınlatabilecek jeneratörler...Tesla taaa o  zamanlarda  bulmuş,ancak şimdi ortaya çıkarmaktadırlar.Bu Teslaya yapılsn çok büyük bir haksızlıktır.

     Ve saçma olan şey ise  o  kadar zeki bir insan olduğu halde isminin hiçbir yerde geçmemesidir.Bunu çok düşündüm ve araştırdım.Yine anılmasını istemeyenlerin suçu...

  Birde çok ilginç bir konu var.Edison ve Tesla...Edison o dönemin en zeki  fizikçisi,Tesla ikinci en zeki fizikçisi olarak görülüyordu.Ancak Edison kendini daha üstün gördüğünden Teslayı hep kıskanmış  ve başarılarını hep körüklemiştir.Örneğin yanında çalışırken parasını ödememiş ve Tesla bu onur kırıcı davranıştan dolayı işi terk etmiştir.Ancak şu an tüm dünya Teslanın 700 tane patenti ile dünyanın en çok patentli insanı olduğunu inkar edemiyor.Başarısı ne kadar yüksek olsada çok fazla fakirlik çekmiş,işsiz kalmış ve hayatı boyunca hiç evlenmemiştir.Hatta  o  kadar asosyaldir ki tek arkadaşları Mark Twain ve güvercinler dir.

  Şimdide en ses getiren icatlarından bahsedelim biraz...

1894 yılında kablosuz uzaktan kumanda ile yaptığı gösteri sayesinde ABD’nin en büyük elektrik mühendislerinden biri olarak kabul edilmiştir .(Şimdi birde şöyle düşünün kablosuz kumanda kaç yıldır icat edildi...Biz ise burada 1894 yılından bahsediyoruz...)

Dünya Çapında Tellsizler

İyonosfer çalışmaları, radar ve türbinler

Yüksek Frekans Öncülüğü

Uzaktan Radyo Kontrolü

İndüksiyon Motoru

Elektron Mikroskob

neon ışıklarını,

hız-ölçeri,

otomobillerdeki ateşleme sistemini,

radarın temellerini,

elektron mikroskobunu

Mikrodalga Fırın...bu böyle gidiyor...

 Size şimdilerden bir haber vereyim,,,

Rusya'nın başkenti Moskova'da Panoptikum Bilimsel Eğlence Merkezi'nde ilginç elektrik gösterisi yapıldı. Gösteride Sırp asıllı Amerikan bilim adamı Nikola Tesla'nın (1856-1943) 100 yıl önce kullandığı teknoloji kullanıldı. Tesla, fizik, radyo ve elektronik elektriği alanlarında bilimsel araştırma yapan ünlü bilim adamı olarak tanınıyor.

Gösteride, çeşitli lazer, ışıklar ve yıldırım ışıkları yer aldı. Tesla'nın siyah-beyaz fotoğraflarıyla başlayan sunumda, 19. yüzyılın sonları ve 20. yüzyılın başlarında kullanılan lazer teknolojileri de gösterildi.

Gösteride "karanlık" bir kişi sahneye çıkarak elleriyle elektrikle oynadı ve çakan yıldırımla başına ve üzerine aldı. Zırhlı elbiseyle kendini korumaya alan kişi, elinde kılıç elektrikle de savaşıyor.

Küçük çocukların girmesine izin verilmeyen gösterinin denenmemesi konusunda da uyarı yapılıyor.

   Gerisi size kalmış...Siz hangisine inanıyorsunuz.Teslanın her fırsatta hakkını yemeye çalışan Edison mu ,yoksa Tesla mı dahilik mertebesini hak ediyor.Tüm dünya Edisonu tutuyor haberiniz olsun..Ama ben değil......

  Bu adamı okulda ingilizce öğretmenimiz anlatana kadar hiç tanımamıştım.

İyi okumalar

 

En İlginç Efsaneler ve İnsanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin