Dünyanın En Yaşlı Bebek Mumyası

5.5K 90 4
                                    

Peru’daki eski İnka uygarlığına ait. Sergilenen bebek mumya tam 6 bin 500 yaşında. Şu anda bile bakıldığında canlı gibi görünen bebek mumya henüz 10 aylıkken hayatını kaybetmiş. Kalp yetmezliği ve büyüme problemi nedeniyle yaşamını yitiren bebeğin bütün gövdesi mumyalanmış. “Detmold Child” olarak tanınan bebek mumyası şu anda Almanya’nın Detmold kentindeki Lippisches Landes Müzesi’nde sergileniyor. Bebek mumya adını da Detmold kentinden alıyor.Bunun dışında 17. yüzyılda Güney Afrikalı kadın bir aristokrat tüberkülozdan ölünce mumyalanmış. Şili topraklarında Kolomb öncesine ait dönemde Atacama çölü’nda bulunan yetişkin bir erkek mumyası da bozulmadan günümüze kadar ulaştı.

1994 yılında Dominik kilise’nin alt katında tesadüfen bulunan mumyalar, çam yağı ile özel olarak korunmuş. Orlovitsa Johannes adındaki bu bebek 1 yaşında öldüğünde elbiseleriyle birlikte mumyalanıp saklanmış.Alman barones Schenk von Guyhirn, 17. yüzyılda mumyalanmış.Perulu kadın mumyası bunlar içinde en iyi korununlardan birisi olarak dikkat çekti.

Arjantin’de yapılan kazılarda insanlar dışında bazı hayvanların da mumyalandığı ortaya çıkarıldı.Köpek, kertenkele, balık, fareler, sırtlan, kediler, sincaplar ve atmaca özenle mumyalanmış.

En İlginç Efsaneler ve İnsanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin