Farzana sebagai aku
Hi. Assalamualaikum. Nama aku Faz. Farzana. Aku tak tahu nak cerita benda ni kat siapa lagi. Sumpah aku tak suka dia. Cuba kau bayangkan ada sorang senior sekolah kau, tiba-tiba je 'serang' kau. Like, wtf. Kau dah kenapa? So, biar aku cerita serba sedikit tentang si tak guna ni.
Itupun setelah aku tanya kawan-kawan aku pasal dia. (Eleh kau, macam tak pernah buat.)
Berdasarkan apa yang kawan aku cerita, nama dia Nazrin. Ada sorang girlfriend. (Pfft, muka dia tak macam ada 'sorang' je.) Seorang yang panas baran, suka nak marah orang. Dan yang paling penting, dia kaya.
Aku pernah dengar jugak, ramai budak Form 1 suka dia. Tf, diorang tu buta ke apa? Geli betul bila aku dapat tahu benda ni. Yang paling best lagi, ada beberapa kawan aku, dalam dua tiga orang , pernah suka kat dia. Baguslah. Nazrin tu pun bukannya baik sangat. Berlagak je lebih.
Oh, ya. Aku tak cerita lagi kenapa aku tak suka dia. Hmm. Nak mula dari mana ya?
-
Aku tengok jam tangan aku. Dah pukul 4 petang. Mana ibu ni? Badan aku dah melekit gila ni. Cepatlah datang. Aku serius dah tak tahan dengan bau badan sendiri. Busuk!
Aku perasan macam ada orang datang ke arah aku. Aduh, janganlah. Aku dahlah tengah busuk gila ni.
Dia lalu depan aku. Aku menghela nafas lega. Nasib baik.
"Apa kau buat dekat Bella?!"
Aku pusing. 'wtf siapa -'
Belum sempat aku tanya dia ni siapa, dia tuding jari kat muka aku. Nasib baik hidung aku tak mancung. Kalau tak, habis jari dia terkena peluh aku. Jangan main-main, dah pukul 4 ni.
"Aku tak nak kau kacau dia lagi, faham?!"
Eh, kacau siapa pulak ni?
"Faham ke tak?!"
Lambat-lambat aku mengangguk, saja nak buat dia marah haha. Serius, kau kena tengok muka dia masa dia tengah marah. Kelakar gila. Hahaha.
Lepas dia blah tu, dalam lima minit macam tu, ibu aku pun sampai. Nasib baik. Kalau aku duduk situ lama-lama , entah orang gila mana pulak terjah aku. Simpang malaikat 44.
YOU ARE READING
Benci
Humor[3 April 2018] Tsk. Aku tak suka dia. Langsung. Never. "Aku benci kau." "Ada sebab untuk kau suka aku?"