Part 9

11 1 0
                                    

Faz sebagai aku.

Bila aku sampai je dekat rumah nenek Qistina, aku terkejut. Mana taknya, si tak guna Nazrin tu baru je keluar dari pintu pagar. Aku jeling je dia. Bagi muka takde perasaan sikit. 

Hell. Dia tak pandang aku langsung! Berlagak punya lelaki. 

Whatever. Aku tak kisah pun. Sekarang ni, aku nak terjah je ke rumah nenek dia ni? Macam tak beradap pula. 

"Assalamualaikum!"

Takde orang pun? Dia ni biar betul. Takkan nak kenakan aku kot. Belum sempat aku nak bagi salam kedua, Qistina muncul.

"Ya, ya. Waalaikumussalam!"

Aku tengok dia. Biar betul minah ni. Baru bangun tidur ke apa? Serabai betul.

"Tak nak ajak aku masuk ke?" Tanya aku. Dia ni pun satu, tak nampak ke aku tengah pegang barang-barang yang banyak ni? Hulur kan tanganlah kot ya pun.

Qistina tersengih. Dia mengawangkan tangannya. "Jemput masuk, tuan puteri."

Cis. Kenakan aku nampaknya. Aku jeling dan tersenyum.

"Murni sungguh hati kamu. Tolong bawakan barang-barang beta, ya." Aku menghulurkan beg plastik yang mengandungi alat-alat tulis. Qistina buat muka menyampah tapi dia still ambil. Bagus, bagus. Mendengar kata orangnya.

Aku berjalan menuju ke ruang tamu rumah itu. Oh ya, aku lupa nak bagitahu. Keluarga Qistina ni kaya so, dah boleh bayangkan rumah nenek dia macam mana. Besar gila. Ni bukanlah first time aku datang sini tapi, aku still cuak sebab barang-barang kat rumah nenek dia ni berkilat bukan main. Aku nak dekat pun tak berani. Hanya mampu pandang je huhu. 

Seperti biasa, Qistina akan suruh aku duduk di meja bulat dekat ruang tamu tingkat atas. Dan aku rasa, 

"Aku nak mandi sekejap."

Haa, aku dah agak dah! 

Aku mengangguk seraya berkata, "Ha, pergilah. Gosok gigi sekali. Selekeh betul."

Qistina ketawa lalu meninggalkan aku sendirian.



Weh, sorry sangat-sangat. Aku tak sempat nak update. And yes, chapter ni agak hambar sebab aku nak terangkan secara terperinci cerita ni. Kalau tak ramai yang view, aku rasa aku nak buat kpop fanfiction pulak. Tapi still cerita ni akan keep going. Aku cadang nak tambahkan sedikit psikologi jalan cerita. Sama ada Nazrin tu gila jahahahhahahha (kan aku cakap, aku tak suka Nazrin)



BenciWhere stories live. Discover now